2016-03-26, 11:22
  #13345
Medlem
eddiepeddies avatar
Någon som vet om lite av styrkan försvinner om man snortar en Bup som varit i munnen?
Citera
2016-03-26, 11:32
  #13346
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Någon som vet om lite av styrkan försvinner om man snortar en Bup som varit i munnen?

Beror på hur längde den varit i munnen och "smulats" sönder så att säga.
En del på progammet spritar munnen för att bli så torr i munnen som möjligt för att sedan lägga Suboxone/Subutex-tabletten som en snus.
Jag tyckte inte att tabletten tappade potens.
__________________
Senast redigerad av limE86 2016-03-26 kl. 11:35.
Citera
2016-03-26, 13:28
  #13347
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Buprenorfin har så skum toleransökning. Blir så arg!
Tog 1 mg i förrgår, kände av det.
Tog 2 mg igår tillsammans med 3 mg Xanor. Kände knappt av något.
Tagit 5 mg idag och 4 mg Xanor. Känner typ ingenting.

Såhär har det aldrig varit förrut. Har kunnat ta 1-2 mg en dag, haft uppehåll 2 dagar och sen ta 1-2 mg och få effekt. Det har fungerat bra i två år! Sen igår verkar jag nästan imun mot Buprenorfin. Blir så arg!
Ska testa ta uppehåll 3 dagar efter ikväll (om jag kan) och sedan ta 2 mg.
Fungerar det inte då så kommer jag att bli tokig

Tycker faktiskt den fungerar lite anourluna gång per gång. Och det verkar inte ha med set&stteings och göra.

Men på mig funkar inga opiater alls och har aldrig gjort, känner absolut ingenting på tradd osv, som en Ipren kanske.
Men oider funkar krävs en del 2mg sub/50mg oxy/heroin/fentanyler funkar i alla dagar, ( tar H max 1gång per år, och käkar inte ofta starka opioder/opiater alls, var 3 månad kanske.

Ledsen vart mer åt mitt problem ang att jag inte kan få några som helst rus/vad som av opiater.

Men frågan tillbaka är, verkar som du tar sub rätt ofta? Det har inte blivit för ofta kanske? Iofs så har du ju iaf låg tolerans med tanke på doserna du tar. Men somsagt för mig kan det vara skillnad som natt & dag.

Trevlig helg!
Citera
2016-03-26, 13:32
  #13348
Medlem
KorpChristers avatar
Tänkte inta Norspan 5 mikrogram plåster idag, oralt. Det är 5 mg i varje plåster och undrar hur mycket jag borde ta? Är rätt så nybörjare, men jag har 20 mikrogram/h på kroppen just nu. Så vad är en lagom dos, att klippa sönder den i fyra delar och ta en?

Gärna snabbt svar så att man kan må bra tills ikväll!
Citera
2016-03-26, 21:35
  #13349
Medlem
hej... jag fick tag på en buprenorfin 8 mg sandoz.. idag.. jag bröt av den på mitten och snortade 4 mg typ...jag tog det för att jag inte kunde få tag i benso idag... och jag lider av alcohol abstinens sen 4 dagar tilbacka.... igår tog jag 10 mg sobril och 20 mg zopiclon..

så min fråga är .. är 4 mg en för stor dos?

kan även tillägga att jag inte är en opiat brukare annars...kör mest bara benso och uppåt ...och kopiösä mängde alcohol.
Citera
2016-03-27, 16:05
  #13350
Medlem
caecos avatar
Ger blandningen Subutex och tramadol mer välmående än bara Subutex? Har aldrig tagit det tillsammans tidigare, men upplever mer välmående på 200mg tramadol än hur stor eller liten dos Subutex jag än tar.

Tog 3-4mg Subutex och noddade rejält. Har även tagit mindre doser någon gång. Inte så att jag noddade stående, men så fort jag satt mig mer. Däremot upplevde jag inget större välmående utan 200mg tramadol ger mer. Tänkte om blandningen kunde bli bra.
Citera
2016-03-27, 16:12
  #13351
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Ger blandningen Subutex och tramadol mer välmående än bara Subutex? Har aldrig tagit det tillsammans tidigare, men upplever mer välmående på 200mg tramadol än hur stor eller liten dos Subutex jag än tar.

Tog 3-4mg Subutex och noddade rejält. Har även tagit mindre doser någon gång. Inte så att jag noddade stående, men så fort jag satt mig mer. Däremot upplevde jag inget större välmående utan 200mg tramadol ger mer. Tänkte om blandningen kunde bli bra.

Jag tycker blandningen är bra. Jag har blandat tram och sub vid några tillfällen och fick bra effekt. Men se till att inte ta för mycket bara så att det blir spykalas.
Jag blir ganska bra påverkad av 4 mg Subutex, så om jag ska blanda så hade jag kört på 3 mg Subutex och 300 mg Tramadol
Citera
2016-03-28, 12:09
  #13352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Någon som vet om lite av styrkan försvinner om man snortar en Bup som varit i munnen?

Nej, det gör det inte såvida den inte har smält, kan bli lite problem att krossa ifall den är kletig och har smält endel

Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Beror på hur längde den varit i munnen och "smulats" sönder så att säga.
En del på progammet spritar munnen för att bli så torr i munnen som möjligt för att sedan lägga Suboxone/Subutex-tabletten som en snus.
Jag tyckte inte att tabletten tappade potens.

Tur dom inte går på min laro-mottagning vi får blåsa. Hehe, har aldrig provat snusa den direkt och sen suttit en kvart, jag brukar ha den på tungan och lägga upp den när jag går därifrån (jag måste visa upp munnen) då är den så gott som ny när man plockar ut den
Citera
2016-03-29, 21:04
  #13353
Medlem
Jag la tydligen det här inlägget på fel plats förut så jag testar här istället.
Hej, jag har tidigare erfarenhet av tram och oxy, (30-40 mg/dag) det var typ tre dar sen jag tog någon opiat. nu har jag tagit en halv suboxone 8mg och jag undrar hur lång tid tar det för att det ska hända nått och när kan jag ta nästa halva? Kanske är för låg dos, men men har ingen riktig koll. Har alldrig tagit Bup tidigare.. Jo just ja jag la halvan under tungan.
Citera
2016-03-31, 23:25
  #13354
Medlem
elmerengues avatar
Inte kört bup de senaste månaderna så kanske missat något? Fick hem ett gäng franska åttor men svärdet är borttaget från ena sidan som nu är märkesfritt. På andra sidan står det B8 och effekten känns på samma nivå. Så det är nu?Får ursäkta min lättja så här på natten.
Citera
2016-03-31, 23:52
  #13355
Medlem
Har snortat kanske ungefär 1,5 mg Suboxone för cirka 40 min sedan. Har i princip ingen tolerans, senaste gången jag tog sub var för flera månader sedan. Dock drog jag en 1 mg lina igår. Kan jag boosta ruset med liiiiite whiskey om jag känner att jag vill ha mer effekt om ett tag?
Citera
2016-04-01, 18:08
  #13356
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johejhej
Har snortat kanske ungefär 1,5 mg Suboxone för cirka 40 min sedan. Har i princip ingen tolerans, senaste gången jag tog sub var för flera månader sedan. Dock drog jag en 1 mg lina igår. Kan jag boosta ruset med liiiiite whiskey om jag känner att jag vill ha mer effekt om ett tag?

Boosta med cannabis istället! Superb combo och du riskerar inte andningsdepp med cannabis som man gör med alkohol. Bara ett tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in