2016-03-21, 18:44
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Så jävla dumt upplägg med nattduellen när de visat minnesvideos tidigare. Då Jihdes inte var visad till skillnad från Marklunds så förstod man ju innan vem som skulle vinna. Borde man kunna fixa genom att visa deras videos i efterhand t.ex. Blir ju bara larvigt när det är "spännande" musik i 5min men man vet hur det kommer sluta.

Exakt. Nattduellen som brukar vara lite småspännande blev ju helt onödig när man fick reda på resultatet i förväg. Vad sitter det för prao-elever på SVT egentligen? Hur kan man inte upptäcka en sån generalmiss?
Citera
2016-03-21, 19:41
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Exakt. Nattduellen som brukar vara lite småspännande blev ju helt onödig när man fick reda på resultatet i förväg. Vad sitter det för prao-elever på SVT egentligen? Hur kan man inte upptäcka en sån generalmiss?
Har hänt tidigare att personer vars video inte visats har åkt ut. Den jag minns är George Scott.
Citera
2016-03-21, 23:37
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Och du orkar bli upprörd över att du blev lite snuvad på spänning..sluta vara tävlingsfokuserad till fördel å ta in personernas insats i sig "så kanske du hittar något här i livet?", kolla inte på tv om du bli så torterad

Varför måste dom åka till Spanien för detta spektakel?, varför inte ta in på Grand Hotell i Stockholm, handlar allt om ute poolen?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-03-21 kl. 23:47.
Citera
2016-03-22, 01:06
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Ett fullständigt främmande tankesätt för mig...vad den där scampi tävlingen gick ut på?, måste nu sitta och kolla om på SVT play för att bevisa mig, så själva grejen är att man ska skatta det man inte får reda på nämligen hur många omgångar man har på sig att disponera ut det kända antalet av 30 räkor..för att på så vis undvika att lägga över för få?????????? i varje omgång

"Ni har plockat bort dom räkor ni har plockat undan"

Bara en sån formulering från Leineguard blir ett ingenting när man saknar någon form av grundbult, kan någon omformulera den stackars krakens ordval?

Det saknas nödvändigt motstånd för hjärnan i reglerna
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-03-22 kl. 01:20.
Citera
2016-03-22, 07:54
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Fast det har ju inte alltid varit så som vi varit inne på innan här...
Citera
2016-03-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ett fullständigt främmande tankesätt för mig...vad den där scampi tävlingen gick ut på?, måste nu sitta och kolla om på SVT play för att bevisa mig, så själva grejen är att man ska skatta det man inte får reda på nämligen hur många omgångar man har på sig att disponera ut det kända antalet av 30 räkor..för att på så vis undvika att lägga över för få?????????? i varje omgång

"Ni har plockat bort dom räkor ni har plockat undan"

Bara en sån formulering från Leineguard blir ett ingenting när man saknar någon form av grundbult, kan någon omformulera den stackars krakens ordval?

Det saknas nödvändigt motstånd för hjärnan i reglerna

Det är inte mycket av ditt inlägg jag förstår, men spelet går ut på att du inte vill lägga för få räkor för då åker du ut. Men du vill inte heller lägga för många räkor för då kommer du inte ha tillräckligt många räkor kvar till nästa omgång.
Citera
2016-03-25, 13:58
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drymedar
Det är inte mycket av ditt inlägg jag förstår, men spelet går ut på att du inte vill lägga för få räkor för då åker du ut. Men du vill inte heller lägga för många räkor för då kommer du inte ha tillräckligt många räkor kvar till nästa omgång.
Ja det förstår ju jag ochså, men det är någonting däremellan jag inte förstår som fortfarande gör det uppenbara obegripligt, och jag har svårt att formulera det t.o.m inför mig själv, här kommer ett försök...hur ska man kunna lägga upp en taktik om man inte vet hur många omgångar man har på sig?
Citera
2016-03-25, 15:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja det förstår ju jag ochså, men det är någonting däremellan jag inte förstår som fortfarande gör det uppenbara obegripligt, och jag har svårt att formulera det t.o.m inför mig själv, här kommer ett försök...hur ska man kunna lägga upp en taktik om man inte vet hur många omgångar man har på sig?
Antalet omgångar framgår ju av antalet deltagare eftersom den som lagt minst åker ur varje gång.
Citera
2016-03-26, 01:10
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Antalet omgångar framgår ju av antalet deltagare eftersom den som lagt minst åker ur varje gång.
Så hur lägger man upp taktik i denna plumpa slumpartade cirkuskonst föreslår du?
Citera
2016-03-26, 15:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så hur lägger man upp taktik i denna plumpa slumpartade cirkuskonst föreslår du?

Vad lägger du upp för taktik i sten, sax och påse?

1. Du måste ha en uppfattning om hur motståndaren/-na tänker

2. Du måste vara konsekvent

3. Du måste ha tur.

Sedan kan jag tycka att valet av objekt (scampi) var synnerligen smaklöst. Hade det inte gått bra med tallkottar?
Citera
2016-03-26, 15:42
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Hade varit häftigt att se Foppa, Zlatan och Stenmark i en tävling.
Måtte de aldrig få för sig att bjuda in Zlatan. Hela programmet går ut på att deltagarna ska bjuda på sig själva och samtidigt visa respekt och intresse för medtävlarna, tycka om att umgås med varandra och vara socialt kompetenta. Zlatan i en sådan situation? Jag ryser vid blotta tanken.
Citera
2016-03-26, 15:55
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:

Har säkert diskuterats tidigare, men i alla fall, nej, det var ingen miss. Programledaren har tidigare fått frågan hur det kommer sig att personen som åker ut alltid har hunnit hyllas innan dess. Tydligen var det ren jävla röta första säsongen och så har det fortsatt på ett ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in