2016-03-26, 02:56
Medlem
Madagascars avatar
Det känns ganska old school att försöka sänka en politiker med otrohetsaffärer. Jag hade väntat mig en nyare approach.

Hur som helst verkar inte storyn klibbat fast sig ordentligt pä Cruz , i alla fall inte om man ska tro bettarna. Oddsen på honom har bara något ökat.
Citera
2016-03-26, 04:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det känns ganska old school att försöka sänka en politiker med otrohetsaffärer. Jag hade väntat mig en nyare approach.

Berätta för oss vad en nyare approach förslagsvis skulle kunna vara. Jag blir jättenyfiken!
Citera
2016-03-26, 04:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Klassisk Trump-taktik att låtsas att han "hoppas" att det hela inte stämmer medan han samtidigt framhärdar skandalblaskans "trovärdighet"; det blir allt genomskinligare att detta är ytterligare en av Trumps patetiska försök att kasta smuts.

Vare sig du eller jag, eller någon annan, har den blekaste aning här, men vi kan alla hjälpas åt att läsa i kaffesumpen. Men utifrån min magkänsla så är jag mest inne på din linje. Trumps generella modus operandi är att agera väldigt machiavelliskt. Det här är i så fall en fullträff. Bara genom att kleta denna association på Cruz så kommer han att rasa, kanske 5-10 procentenheter, i OU och omröstningar, oavsett om man kan verifiera påståendena. Det är som taget direkt ur retorikens skolbok ā la Cicero. Det här är en sån klockren pungspark. Väldigt fult. Men det är just så retorik och maktteori fungerar. Och om det är nån i amerikansk politik som har koll på sin Cicero och sin Machiavelli , så är det Trump. Han är i själva verket en överlägsen mästare på dessa två konstarter.

Så, ja, jag är helt inne på din linje.
Citera
2016-03-26, 05:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Oavsett om det är Trump eller inte som ligger bakom detta kommer inte Trump tappa sina väljare. Trumps väljare har bevisat att de inte bryr sig ett skvatt om liknande saker. Vi har sett så många "det här är var för mycket för Trumps väljare" att det är så osannolikt att det ska ha någon effekt.

Trump själv har sagt att han skulle kunna skjuta någon på 5th Avenue rätt i huvudet, utan att hans popularitet skulle minska bland hans väljare. Det är en ganska bra sammanfattning av hur det förhåller sig.

Citat:
Cruz tjänar självklart inte heller på det här.

Cruz förlorar enormt på det här. Oavsett om det är sant eller falskt, oavsett om det går att verifiera eller inte. Sådana är retorikens spelregler.

Citat:
Som jag ser det kommer detta, oavsett vem det drabbar i slutändan, innebära ytterligare minskad chans för republikanerna att ta hem presidentposten. Independents lär om något dras bort från partiet, och det splittrar partiet internt. Republikanerna sliter isär sig själva.

Väljarnas minne är mycket kort, och snart kommer Trump att fjäska för independents lika bra som han nyligen fjäskade för AIPAC, samtidigt som han förgör och smutskastar Hillary på ett sätt som får hans duster med Cruz att framstå som rena tebjudningen.

Citat:
Jag sörjer det inte, min förhoppning är att det i längden innebär ett slut på tvåpartipolitiken.

Jag tycker att de anglosaxiska majoritetsvalsystemen är toppenbra jämfört med de eländiga skandinaviska proportionella, där minipartier som MP och Radikale Ventre blir tungan på vågen och får oproportionerligt stor makt. Plus det faktum att det i en fungerande demokrati alltid måste finnas en stark opposition. Utan en stark opposition blir en "demokrati" i praktiken en enpartistat. Ett tvåpartisystem är den bästa garanten för en stark opposition.
Citera
2016-03-26, 05:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Alltså, du ser en random video på Youtube some exakt följer Trumps talking points om Carsons röster, "Lyin Ted" och så vidare, och du ser den som "bevis" för något? Fast jag misstänker starkt att du inte bryr dig om detta är sant eller inte, har jag rätt?

Det här illustrerar och understryker problemet med Anonymous, som nog snart har spelat ut sin roll. Vem som helst kan sätta på sig en mask, ladda upp något på nätet, och hävda att de representerar dem.
Citera
2016-03-26, 06:14
Medlem
E.Merckxs avatar
The National Enquirer: 3 nya Ted Cruz babes.

According to an update by the National Enquirer, three new Ted Cruz lovers have spoken out, bringing the total to 8. This confirms earlier rumors that much more was to come.

https://amp.twimg.com/v/cfae0aa3-9f4a-4db7-b06e-76365d3580e1
Citera
2016-03-26, 06:29
Medlem
E.Merckxs avatar
GAWKER:

People Have Been Talking About "The Thing" With Ted Cruz For Some Time Now

http://gawker.com/people-have-been-talking-about-the-thing-with-ted-cru-1767029781

Heretical Hick ‏@HereticalH

So the REAL scandal about the #CruzSexScandal is how many people knew about it & for how long as #TheThing

https://twitter.com/HereticalH/status/713280366577119236?ref_src=twsrc^tfw
Citera
2016-03-26, 08:20
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
GAWKER:

People Have Been Talking About "The Thing" With Ted Cruz For Some Time Now

http://gawker.com/people-have-been-talking-about-the-thing-with-ted-cru-1767029781

Heretical Hick ‏@HereticalH

So the REAL scandal about the #CruzSexScandal is how many people knew about it & for how long as #TheThing

https://twitter.com/HereticalH/status/713280366577119236?ref_src=twsrc^tfw
The thing verkar ju snarare röra någonting mellan två av Trumps och Cruz medarbetare.
Citera
2016-03-26, 09:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Jane Doe: 2004, I was 18 and my regular client in Dallas gave him the contact. It is not unusual for this to happen, many clients for the service I worked with are lobbyist, donors, attorneys and politicians. That is why, I am scared for my life that you found me.

Detective: I will not disclose any location or your true identity, I found you because one of your former clients gave me the information. That led me to one of your associates that brought me here. I did this because if I can find you, others can as well. This interview is only to assure you are who they say you are. Your face will be not shown, nothing will be asked to directly identify you.

Detective: Did Ted Cruz ever tell you he was married?

Jane Doe: Some clients do and some do not, he never said anything about being married. He seemed to need mothering of some sort, before we engaged in some of his requested acts.

Detective: Requested acts?

Jane Doe: sometimes I would dress as a catholic school girl for role play, that is popular with many clients though. Other times he would request for me to dress like a judge.

https://avengersocial.wordpress.com/2016/03/26/interview-with-a-candy-wrapper-the-lollipop-edition/

Citera
2016-03-26, 09:50
Medlem
JustZlatans avatar
Om Lyin` Teds otrohetsaffärer stämmer så hoppas jag att han drar sig ur. Jag tror att det mycket väl kan stämma. Religiösa konservativa är stora hycklare i dag. Hoppas affären får så stora proportioner att kvinnorna får sparken och alla som nu försvarar Lyin` Ted ber om ursäkt till Trump.
Citera
2016-03-26, 09:50
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
The thing verkar ju snarare röra någonting mellan två av Trumps och Cruz medarbetare.
Kära någon, hur är det med läsförståelsen?
Ur samma text kunde jag läsa att det med all sannolikhet finns en film med Cruz och Trumps nuvarande talesperson som media legat på en tid men inte vågat publicera av legala skäl. Men att informationen florerat och varit känd i vida kretsar åtminstånde sedan mitten av Mars (något som stöds av t.ex. Breitbart)
Nu är frågan hur du och jag kan få ut så olika information av en text? Hade jag inte gjort högskoleprovet så skulle jag allvarligt ha frågat mig själv om jag var idiot. Men nu vet ju jag att jag hade 1,9 på läsförståelsedelen den gången jag skrev så det är antagligen inte jag som är idioten.
Ja, ett djävligt drygt svar. Men jag blir så djävla irriterad när folk inte ens läser materialen dom själva refererar till.
Citera
2016-03-26, 09:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Det här med The thing verkar komma från en numera borttagen tweet från Stop Trump PAC: "The news networks sitting on "The Thing" are doing the utimate disservice to our country".

Vad jag förstår så handlar det om någon från the Cruz camp och Katrina Pierson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in