2016-03-25, 17:37
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bernad_law skrev

Hon förnekade det hela på CNN just och hon var ilsken.

Det handlar ju om Ted Cruz.

Nu är det på MSM tack vare:

Adriana CohenVerifierat konto
@AdrianaCohen16

@BostonHerald Columnist & Talk Show Host #HeraldDrive @heraldradio M-F 6-9am | National TV Commentator | FB: Adriana Cohen | Insta: AdrianaCohen16

Inslaget, kolla in reportern på CNN:

https://www.youtube.com/watch?v=FzjXHABbbnA
Citera
2016-03-25, 17:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag har inte riktigt hängt med i den här saken, men vad menar du när du säger att "det är bäst för Donald att det är äkta"? Och vad menar du med att han gått för långt?

Är det Trump som avslöjat otrohetsaffären? Eller menar du något annat? Jag har som sagt inte hängt med så förklara gärna.

Jag menar att denna nyhet läckte oerhört lämpligt för Trump oavsett om han var direkt involverad eller inte, och att detta är såpass stort att det inte bara försvinner bland annat skitkastande som denna kampanj bygger på. Om historien inte är äkta kommer det snokas i detta; kom ihåg att till och med Trumps kampanjtalesperson är utpekad i detta och hon förnekar kategoriskt, så det kommer få konsekvenser hur det än slutar
Citera
2016-03-25, 17:44
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag menar att denna nyhet läckte oerhört lämpligt för Trump oavsett om han var direkt involverad eller inte, och att detta är såpass stort att det inte bara försvinner bland annat skitkastande som denna kampanj bygger på. Om historien inte är äkta kommer det snokas i detta; kom ihåg att till och med Trumps kampanjtalesperson är utpekad i detta och hon förnekar kategoriskt, så det kommer få konsekvenser hur det än slutar

Förstår fortfarande inte vad du menar med att det kan drabba Trump för det....
Citera
2016-03-25, 17:45
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Själv tror jag inte väljarna bryr sig om sådant här oavsett om det är sant eller inte. Möjligtvis att just Cruz väljare är lite mer känsliga för den här sortens skandaler men det tror jag egentligen inte.

Om det däremot även finns ekonomiska oegentligheter i potten så är det en annan sak, men det måste ju bevisas.
Citera
2016-03-25, 17:49
Medlem
Citat:

Vad ska hon göra erkänna att hon knullat Ted Cruz. Har svårt att se tidningen få fram 5 kvinnor från ingenstans utan att det finns någon sanning i storyn. Alla kvinnor verkar ha kopplingar till Ted Cruz eller hans kampanj på något sett.

Donald har väntat länge på att få rulla ut den här atombomben.
Citera
2016-03-25, 17:50
Medlem
Socialkonservativs avatar
Hade Trumps kampanj verkligen velat utnyttja skandalen hade man ju fått Trump-kampanjens talesperson Katrina Pierson, som påstått vara en av kvinnorna Cruz varit otrogen med, att erkänna alltsammans.

Nu nekade hon till allt istället.
Citera
2016-03-25, 17:58
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Själv tror jag inte väljarna bryr sig om sådant här oavsett om det är sant eller inte. Möjligtvis att just Cruz väljare är lite mer känsliga för den här sortens skandaler men det tror jag egentligen inte.

Om det däremot även finns ekonomiska oegentligheter i potten så är det en annan sak, men det måste ju bevisas.

Nej, jag tror inte att skandalen i sig själv har så stor effekt ens om den är sann, men det handlar om att Trump hade slängt Katerina under bussen om den är falsk, och det kan knappast gynna hans 70% dislike bland amerikanska kvinnor. Vidare spreds storyn av NI, som har endorsat Trump redan och vars ägare är god vän med the Donald.
Citera
2016-03-25, 18:05
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Nej, jag tror inte att skandalen i sig själv har så stor effekt ens om den är sann, men det handlar om att Trump hade slängt Katerina under bussen om den är falsk, och det kan knappast gynna hans 70% dislike bland amerikanska kvinnor. Vidare spreds storyn av NI, som har endorsat Trump redan och vars ägare är god vän med the Donald.

De var de som avslöjade skandalerna bakom Tiger Woods samt John Edwards. Tror aldrig att de skulle publicerat detta om de inte hade vääääldigt starka källor och bevis.
Citera
2016-03-25, 18:45
Medlem
Oavsett om det är Trump eller inte som ligger bakom detta kommer inte Trump tappa sina väljare. Trumps väljare har bevisat att de inte bryr sig ett skvatt om liknande saker. Vi har sett så många "det här är var för mycket för Trumps väljare" att det är så osannolikt att det ska ha någon effekt.
Cruz tjänar självklart inte heller på det här. Har han tur behåller han sina kärnväljare. Har han otur kommer han tappa etablissemangets stöd.

Som jag ser det kommer detta, oavsett vem det drabbar i slutändan, innebära ytterligare minskad chans för republikanerna att ta hem presidentposten. Independents lär om något dras bort från partiet, och det splittrar partiet internt. Republikanerna sliter isär sig själva. Jag sörjer det inte, min förhoppning är att det i längden innebär ett slut på tvåpartipolitiken.
Citera
2016-03-25, 18:58
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Menved skrev

Mormonerna hade nog gillat det.

BusTed kunde ju haft med alla 5 i sin family ad:

Ted Cruz's first 2016 campaign ad showcases his faith, family

https://www.youtube.com/watch?v=Hw-C99c2Me0

Citera
2016-03-25, 19:00
Medlem
Rosikos avatar
Självfallet är storyn skitsnack. Men det hade ju varit jävligt alpha av Cruz annars
Citera
2016-03-25, 19:09
Medlem
E.Merckxs avatar
På NBCNEWS nu:

Ted Cruz Calls Tabloid Report on Alleged Affairs 'Garbage'

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/ted-cruz-calls-tabloid-report-garbage-n545611
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in