2016-03-23, 23:15
  #1909
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Ja, och då blir det ett indiciemål. Problem med det?
https://lagen.nu/dom/rh/1998:88
Citat:
Allmänt sett anses för fällande dom i ett indiciemål krävas att det kunnat klarläggas, förutom att ett brott verkligen begåtts, att den misstänkte gärningsmannen befunnit sig på eller åtminstone i närheten av brottsplatsen, att denne haft möjlighet att utföra görningen och att annan gärningsman kan uteslutas.
I detta fall har det inte klarlagts att ett brott har begåtts eller att annan gärningsman kan uteslutas.
2016-03-24, 12:02
  #1910
Medlem
Hur har DNA spåren kommit till om NB inte är skyldig? Har någon planterat dem, det verkar otroligt ändå....

Tänk om NB så att saga satt dit sig själv genom att begå griftesfridsbrott, dvs någon annan mördar flickan och han hittar henne död.

NB verkar ganska hämmad, strikt och gammaldags uppfostrad och djupt fäst vid sin mor som han pratar med I stort sett dagligen på SKYPE.

Han skämdes väldigt over att erkänna att han onanerat, vilket är djupt skambelagt in hans land sager han.

Att då öppet erkänna att han begått någon typ av griftesfridsbrott på en död ung flicka är kanske så omöjligt för honom att göra att han inte ens gör det för att försvara sig mot en livstidsdom.

XO: Detta är ingen helt ny teori, jag vet, jag lånar din idé !
2016-03-24, 16:52
  #1911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Hur har DNA spåren kommit till om NB inte är skyldig? Har någon planterat dem, det verkar otroligt ändå....
Tänk om NB så att saga satt dit sig själv genom att begå griftesfridsbrott, dvs någon annan mördar flickan och han hittar henne död.
NB verkar ganska hämmad, strikt och gammaldags uppfostrad och djupt fäst vid sin mor som han pratar med I stort sett dagligen på SKYPE.
Han skämdes väldigt over att erkänna att han onanerat, vilket är djupt skambelagt in hans land sager han.
Att då öppet erkänna att han begått någon typ av griftesfridsbrott på en död ung flicka är kanske så omöjligt för honom att göra att han inte ens gör det för att försvara sig mot en livstidsdom.
XO: Detta är ingen helt ny teori, jag vet, jag lånar din idé !
DNA spåren har blivit planterat, det finns mycket annat som är planterat i fallet, att inte DNA kan planteras är en myt.
Det finns ingen möjlighet att använda griftesfridsbrott i det här fallet.
2016-03-24, 18:23
  #1912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Hur har DNA spåren kommit till om NB inte är skyldig? Har någon planterat dem, det verkar otroligt ändå....

Tänk om NB så att saga satt dit sig själv genom att begå griftesfridsbrott, dvs någon annan mördar flickan och han hittar henne död.

NB verkar ganska hämmad, strikt och gammaldags uppfostrad och djupt fäst vid sin mor som han pratar med I stort sett dagligen på SKYPE.

Han skämdes väldigt over att erkänna att han onanerat, vilket är djupt skambelagt in hans land sager han.

Att då öppet erkänna att han begått någon typ av griftesfridsbrott på en död ung flicka är kanske så omöjligt för honom att göra att han inte ens gör det för att försvara sig mot en livstidsdom.

XO: Detta är ingen helt ny teori, jag vet, jag lånar din idé !

Om du läser mina inlägg om förhören på sidorna 105-106 i den här tråden kan du få "hintar " om hur plantering går till. Niklas Lindström ( som frågar IR om han säger rätt) beskriver själv hur det kan gå till. Det är häpnadsväckande att det har fått passera utan att någon reagerat.
2016-03-25, 00:07
  #1913
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Man ska inte heller såga sönder pusslet som du gör. Det är så mycket som måste klaffa för dig, för det första så krävs det en alternativgärningsman till att börja med. Nerijus borde veta vem det är i så fall, varför nämner han inte det för att hjälpa Polisen. Man har inte oturen att bara stöta på en kropp hur som helst, dessutom hade Nerijus troligen blivit upptäckt av personen som då skulle ha dödat Lisa. Du menar att Nerijus inte skulle skämmas lika mycket för det skamliga mordet som då målas upp istället på en flicka 17 år, där det ligger ett sexuellt motiv bakom och en hängning. Är det bättre verkligen plus livstidsfängelse.
Om Lisa begick självmord behövs ingen alternativ GM. Döda personer har hittats många gånger, det som gör detta fall unikt är att den som hittade kroppen flyttade på den. Jag vet inte hur mycket NB är insatt i svenskt rättsväsende, han kan mycket väl ha hoppats och trott på en chans i sista instans mer än han borde. IR kanske inte informerade honom tillräckligt noga om vad som gällde.
2016-03-25, 00:46
  #1914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
DNA spåren har blivit planterat, det finns mycket annat som är planterat i fallet, att inte DNA kan planteras är en myt.
Det finns ingen möjlighet att använda griftesfridsbrott i det här fallet.
Detta var en konstig tråd. Ett forum för oliktänkande.
Du kan inte på fullt allvar mena att någon har gått omkring och duttat NB:s blod på LH.
2016-03-25, 01:21
  #1915
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om Lisa begick självmord behövs ingen alternativ GM. Döda personer har hittats många gånger, det som gör detta fall unikt är att den som hittade kroppen flyttade på den. Jag vet inte hur mycket NB är insatt i svenskt rättsväsende, han kan mycket väl ha hoppats och trott på en chans i sista instans mer än han borde. IR kanske inte informerade honom tillräckligt noga om vad som gällde.

Otroligt oseriös tråd det här, läser man inläggen från skribenterna ovanför dig så framstår till och med din teori som rimlig. Skrämmande. Tänker inte lägga mycket tid att skriva här inne. Kom på att det var du som trodde på självmord, så om det var självmord som du säger, då finns det ingen mördare - hur går det ihop med det du skriver här;

Citat:
Det är två olika personer som försöker dölja mordet. Först mördaren, som försöker få det att se ut som ett självmord, och sedan NB som försöker få det att se ut som sexmord.
2016-03-25, 02:00
  #1916
Medlem
Enligt FUP 107 kom Lena till cafeet den 8 juni som då var avspärrat och där träffar hon Anders som är en vän till ekonomen på Blomberg och han säger att han är övertygad att han mötte Lisa i hög fart på mopeden som åkte från Blomberg mot söder vid 18.30 tiden söndagen den 7 juni.
Det här påståendet verkar mycket rimligt, och det skulle medföra att Lisa åkte från platsen med mopeden som hon parkerat där och är orsaken att det fanns inga utgående spår från Lisa på platsen där mopeden var parkerad.
Därför skulle Lisa och Nerijus aldrig ha varit i ladan och något mord på Lisa aldrig begåtts där.
Det stämmer in med att Nerijus fanns i bostaden, den tiden när Lisa försvann och blev mördad.
Det finns ingen som sett mopeden parkerad på platsen där Lisa parkerat den efter 18.40 och det var många personer och bilar som rörde sig där i området.
Det finns inte heller någon som sett Nerijus bil parkerad vid ladan eller cafeet den tiden när Lisa försvann.
Det skulle medföra att Lisa blev kidnappad på vägen hemåt och mördad någonstans, därför måste någon ha tagit mopeden och kört den eller transporterat den till platsen där Lisa hade parkerat den.
Nu gick det inte att kontrollera om mopeden blivit körd eller att den blivit flyttat, därför SH startade och flyttade mopeden när han kom till platsen.
Därför finns det personer som påträffat kroppen och tagit hennes personliga tillhörigheter som körkort, nycklar, mobilfodral m.m. och planterat ut de här sakerna eter grusvägen från cafeet mot Martorp.
Kroppen har sannolikt hållits gömd några dagar tills likstelheten släppte, när den sedan placerades i skåpet på Martorp.
DNA och andra saker i ladan blev planterat dit, som skulle göra att Nerijus skulle få skulden för Lisas försvinnande.
Därför kan man kalla det två grupper som existerat den ena gruppen kidnappade och mördade Lisa, den andra gruppen planterade saker som skulle göra att Nerijus skulle få skulden för mordet.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2016-03-25 kl. 02:25.
2016-03-25, 03:17
  #1917
Medlem
Det måste finnas ett motiv därför Lisa blev mördad, en spekulation är att det finns någon connection till Afghanistan.
Om Lisas far varit på uppdrag där som militär kan det finnas hämning mot honom som gott via dottern, därför i vissa MÖ länder använder de metoden att mörda sonen eller dottern de anser som fiende och skall hämnas mot.
Sedan kan finnas ett annat alternativ och det är att Lisa använt uniform som sannolikt tillhört fadern och tagit foto på sig själv, den här uniformen med hatt tycks komma från de som varit verksamma i Afghanistan den har också namnet Stefan som en namnbricka och även med MÖ text.
Om hon lagt ut sådan bild på typ FB eller liknande finns det alltid knäppskallar som kan få konstiga ideer.
Det man kan se av insatsen som gjordes vid Lisas försvinnande ansåg det allvarligt, som något större hot. Det som gjordes är att de lade locket på och sökte upp en syndabock som skulle få skulden, som blev Nerijius.
Jag anser att Nerijius har ingenting med Lisas försvinnande att göra, utan endast är utsett att få skulden för mordet.
2016-03-25, 03:28
  #1918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Detta var en konstig tråd. Ett forum för oliktänkande.
Du kan inte på fullt allvar mena att någon har gått omkring och duttat NB:s blod på LH.
Självklart menar jag allvar du kan väl inte tro att örhängen och handsken i ladan kommit av sig själv dit och samma sak med alla sakerna som finns efter grusvägen från cafeet till Martorp.
De här sakerna är planterat dit därför finns det ingenting som säger att inte blodspåren och DNA är planterat också.
Det är ingen konst att plantera DNA och blodspår erfordras mycket små mängder med den teknik som finns idag att spåra sådana ämnen.
Det som inte går att plantera är fingeravtryck, men något sådant finns inte heller.
2016-03-25, 03:52
  #1919
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det måste finnas ett motiv därför Lisa blev mördad, en spekulation är att det finns någon connection till Afghanistan.
Om Lisas far varit på uppdrag där som militär kan det finnas hämning mot honom som gott via dottern, därför i vissa MÖ länder använder de metoden att mörda sonen eller dottern de anser som fiende och skall hämnas mot.
Sedan kan finnas ett annat alternativ och det är att Lisa använt uniform som sannolikt tillhört fadern och tagit foto på sig själv, den här uniformen med hatt tycks komma från de som varit verksamma i Afghanistan den har också namnet Stefan som en namnbricka och även med MÖ text.
Om hon lagt ut sådan bild på typ FB eller liknande finns det alltid knäppskallar som kan få konstiga ideer.
Det man kan se av insatsen som gjordes vid Lisas försvinnande ansåg det allvarligt, som något större hot. Det som gjordes är att de lade locket på och sökte upp en syndabock som skulle få skulden, som blev Nerijius.
Jag anser att Nerijius har ingenting med Lisas försvinnande att göra, utan endast är utsett att få skulden för mordet.

Är det Afghanistanier som kör runt med bil med inbyggt badkar nu igen? Precis som du nämnde i ett tidigare fall. Ett badkar i en bil för att transportera kroppen i nu igen, kan det vara samma Afghanistanier och bil som använts även denna gång mån tro? Dom greps ju aldrig i det fallet. Och ditt alternativ två är att Lisa hade på sig något suspekt och tog en selfie? Vilket retade upp många knäppskallar som du uttrycker det, till sådan grad att dom ville mörda och hänga Lisa och sätta dit Nerijus. Även lyckades dom ta blod från Nerijus, otur att det vart just Nerijus som blev utvald.

Det är två helt otroliga historier måste jag säga, jag antar att du har belägg för det här. Låter väldigt vattentätt, att ingen har kommit på det här tidigare. Tänk om Hurtig kände till det här?
__________________
Senast redigerad av henkess 2016-03-25 kl. 04:01.
2016-03-25, 04:54
  #1920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är det Afghanistanier som kör runt med bil med inbyggt badkar nu igen? Precis som du nämnde i ett tidigare fall. Ett badkar i en bil för att transportera kroppen i nu igen, kan det vara samma Afghanistanier och bil som använts även denna gång mån tro? Dom greps ju aldrig i det fallet. Och ditt alternativ två är att Lisa hade på sig något suspekt och tog en selfie? Vilket retade upp många knäppskallar som du uttrycker det, till sådan grad att dom ville mörda och hänga Lisa och sätta dit Nerijus. Även lyckades dom ta blod från Nerijus, otur att det vart just Nerijus som blev utvald.
Det är två helt otroliga historier måste jag säga, jag antar att du har belägg för det här. Låter väldigt vattentätt, att ingen har kommit på det här tidigare. Tänk om Hurtig kände till det här?
Mordet i Boden på en ung thailändsk tjej var ett styckmord och ingen mordplats hittades och någon trodde att bilen kunde inte vara mordplats. Då svarade jag det går väl bra att ställa in ett badkar i bilen om det är en minibuss, sedan blev badkaret en klassiker, det var ironi bakom det.
Vad gäller mordet på thailändskan i Boden någon gärningsman som utförde mordet hittades aldrig, och samma sak kommer att hända med mordet på Lisa.
Att se något motiv till mordet på Lisa blir en gissning, men jag tror att det har med Afghanistan att göra på något sätt.
Lisa hade på sig samma persedlar som svensk militär i Afghanistan har använt bland annat den där speciella hatten. Jag anser det mycket dumt att ta en selfie i den munderingen och lägga ut på nätet med det klimat som råder, därför många extrema fanatiker finns i Europa också.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2016-03-25 kl. 05:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in