Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Är det Afghanistanier som kör runt med bil med inbyggt badkar nu igen? Precis som du nämnde i ett tidigare fall. Ett badkar i en bil för att transportera kroppen i nu igen, kan det vara samma Afghanistanier och bil som använts även denna gång mån tro?

Dom greps ju aldrig i det fallet. Och ditt alternativ två är att Lisa hade på sig något suspekt och tog en selfie? Vilket retade upp många knäppskallar som du uttrycker det, till sådan grad att dom ville mörda och hänga Lisa och sätta dit Nerijus. Även lyckades dom ta blod från Nerijus, otur att det vart just Nerijus som blev utvald.
Det är två helt otroliga historier måste jag säga, jag antar att du har belägg för det här. Låter väldigt vattentätt, att ingen har kommit på det här tidigare. Tänk om Hurtig kände till det här?
Mordet i Boden på en ung thailändsk tjej var ett styckmord och ingen mordplats hittades och någon trodde att bilen kunde inte vara mordplats. Då svarade jag det går väl bra att ställa in ett badkar i bilen om det är en minibuss, sedan blev badkaret en klassiker, det var ironi bakom det.
Vad gäller mordet på thailändskan i Boden någon gärningsman som utförde mordet hittades aldrig, och samma sak kommer att hända med mordet på Lisa.
Att se något motiv till mordet på Lisa blir en gissning, men jag tror att det har med Afghanistan att göra på något sätt.
Lisa hade på sig samma persedlar som svensk militär i Afghanistan har använt bland annat den där speciella hatten. Jag anser det mycket dumt att ta en selfie i den munderingen och lägga ut på nätet med det klimat som råder, därför många extrema fanatiker finns i Europa också.