Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanKid
Jag vet inte hur folk i USA uppfattar honom. Men hur stort var egentligen hans TV-program Apprentice? Känns inte som att en särskilt stor del av USAs befolkning såg det eller har jag fel? Någon som har några siffror? I Sverige borde väl det vara ännu färre som sett hans program. Men jag tillhör några av de som sett dom och jag förknippar honom faktiskt fortfarande med TV-personen. Trodde det var ett skämt när jag först hörde att Trump skulle ställa upp i valet men nu känns det inte så konstigt längre.
Trump är bland dom rikaste i USA och definitivt bevisat att han är intelligent, det ignorerar du helt och stödjer patetisk nolla som Hillary Clinton och dom andra värdelösa kandidaterna som är i stort sett samma meningslösa skit.
2016-03-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Över 20 miljoner per avsnitt i början, därefter har siffrorna dalat.
Säger inte ett djävla skit, jag gillade inte programmet och stödjer honom som president, alla mina vänner och bekanta i USA ogillade programmet men självklart stödjer honom som president. Han är ende kandidaten som är emot tredje världskrig mot Ryssland, bara det säger en hel del, han är dessutom ende kandidaten som vill ha ett slut på USAs galna invasioner runtom i världen som bara skapat mer elände. Bara dom två sakerna gör att han är definitivt enda kandidaten som går att rösta på.
2016-03-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanKid
Jag vet inte hur folk i USA uppfattar honom. Men hur stort var egentligen hans TV-program Apprentice? Känns inte som att en särskilt stor del av USAs befolkning såg det eller har jag fel? Någon som har några siffror? I Sverige borde väl det vara ännu färre som sett hans program. Men jag tillhör några av de som sett dom och jag förknippar honom faktiskt fortfarande med TV-personen. Trodde det var ett skämt när jag först hörde att Trump skulle ställa upp i valet men nu känns det inte så konstigt längre.

Han tjänade över 2 miljarder på serien så det borde ha varit många tittare.
2016-03-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det här sista med de respektiva fruarna är ett lågvattenmärke. Jag börjar tro att Trump är totalt chanslös mot Clinton. Man får gå tillbaka till Boris Jeltsin för att hitta en ledare för ett modernt land som varit lika icke-presidentiell.

Edit: I allra värsta fall gör han betydligt mer skada än nytta. Om han förlorar 60-40 mot Clinton så kan det diskreditera antiglobalismen i hela västvärlden för tio år framåt.

Fast det var ju Cruz som började. Trump tar ingen skit - så enkelt är det. Hittills har det ju inte påverkat hans kampanj negativt så jag tror knappast att det kommer göra det nu.
2016-03-25, 00:20
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Fast det var ju Cruz som började. Trump tar ingen skit - så enkelt är det. Hittills har det ju inte påverkat hans kampanj negativt så jag tror knappast att det kommer göra det nu.

En normal person som "inte tar skit" hade naturligtvis sagt att detta var direkt osmakligt av Cruz super PAC (INTE Cruz personligen) och fördömt det hela i skarpa ordalag. Inte Trump; han väljer istället att genomföra mycket värre attacker som inte bara pekar ut Cruz fru som ful utan också indirekt hävdar att Trumps frus främsta egenskaper är hennes utseende.

Det kanske fungerar bland en minoritet av de republikanska väljarna, men det tycks inte fungera bland en majoritet av de amerikanska väljarna. När Hillary får bättre och bättre siffror för varje vansinnighet han hittar på så vore det bra för det republikanska partiet att göra sig av med Trump på konventet om man inte vill bli helt krossade.
2016-03-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
En normal person som "inte tar skit" hade naturligtvis sagt att detta var direkt osmakligt av Cruz super PAC (INTE Cruz personligen) och fördömt det hela i skarpa ordalag. Inte Trump; han väljer istället att genomföra mycket värre attacker som inte bara pekar ut Cruz fru som ful utan också indirekt hävdar att Trumps frus främsta egenskaper är hennes utseende.

Det kanske fungerar bland en minoritet av de republikanska väljarna, men det tycks inte fungera bland en majoritet av de amerikanska väljarna. När Hillary får bättre och bättre siffror för varje vansinnighet han hittar på så vore det bra för det republikanska partiet att göra sig av med Trump på konventet om man inte vill bli helt krossade.
Påstå att galna Hillary eller Cruz är normala det är knäppt. Vidrigheterna som Cruz började med förtjänar att få lika mycket skit tillbaks. Tala om överdrifter att Trump redan är besegrad, ni trumphatare har kraxat rätt länge om att Trump är förlorare och Trump bara stärker sin position. Du som fanatisk anhängare av Israel är emot Trump, han vill inte destabilisera Mellanöstern ännu mer något som Israel vill mer än gärna, Israel hjälper ISIS i Syrien och har som tydligt mål att vara överlägsen alla andra länder i Mellanöstern. Bäst vore för Israel om dom inte var så galet makthungriga.
Senast redigerad av Persetan 2016-03-25 kl. 01:02.
2016-03-25, 01:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Påstå att galna Hillary eller Cruz är normala det är knäppt. Vidrigheterna som Cruz började med förtjänar att få lika mycket skit tillbaks. Tala om överdrifter att Trump redan är besegrad, ni trumphatare har kraxat rätt länge om att Trump är förlorare och Trump bara stärker sin position. Du som fanatisk anhängare av Israel är emot Trump, han vill inte destabilisera Mellanöstern ännu mer något som Israel vill mer än gärna, Israel hjälper ISIS i Syrien och har som tydligt mål att vara överlägsen alla andra länder i Mellanöstern. Bäst vore för Israel om dom inte var så galet makthungriga.

Om du syftar till att kasta skit på varandras fruar så var det inte cruz som startade det utan några som anser att han är en bättre kandidat än Trump, sedan att Trump svarade med att hota om att kasta skit på Cruzs fru är knappast ett gott bevis för att han är den större individen.
2016-03-25, 01:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Fast nej, det var några som anser att Cruz är en bättre kandidat som började varav Trump gav sig på Cruz istället för de som gav sig på honom.
2016-03-25, 01:42
Medlem
squeakys avatar
Citat:

I jämförelse med Trump så är Cruz, Hillary, Sanders och till och med W.Bush helt normala människor.
Om Trump emot allt mänskligt förstånd skulle bli president så kommer USA att slitas i stycken politiskt.

Här är en summering på alla mer eller mindre galna Trump uttalanden och tweets.
http://www.nydailynews.com/news/national/donald-trump-controversial-comments-2015-article-1.2482124

Observera att artikeln är ifrån Januari så hans senaste galenskap är inte med.
2016-03-25, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du syftar till att kasta skit på varandras fruar så var det inte cruz som startade det utan några som anser att han är en bättre kandidat än Trump, sedan att Trump svarade med att hota om att kasta skit på Cruzs fru är knappast ett gott bevis för att han är den större individen.
Det är bara Trump som vill avsluta USAs meningslösa härjningar runtom i världen och satsa på att stärka amerikansk ekonomi och det gör den inte genom att härja runt i världen eller starta tredje världskrig mot Ryssland som bara Trump är emot. Ingen av dom andra kandidaterna vill ens ha dialog med Putin, istället är dom för stöd till fascisterna i Kiev och att starta tredje världskrig mot Ryssland för det är definitivt på väg mot det om någon av dom andra kandidaterna blir president.
2016-03-25, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
I jämförelse med Trump så är Cruz, Hillary, Sanders och till och med W.Bush helt normala människor.
Om Trump emot allt mänskligt förstånd skulle bli president så kommer USA att slitas i stycken politiskt.

Här är en summering på alla mer eller mindre galna Trump uttalanden och tweets.
http://www.nydailynews.com/news/national/donald-trump-controversial-comments-2015-article-1.2482124

Observera att artikeln är ifrån Januari så hans senaste galenskap är inte med.
Patetiskt att komma med propagandistiskt skräp mot Trump. T.o.m Cruz höll med honom om mexikanarna som kommer in nuförtiden till USA. Trump har rätt om islam, Trump har rätt om att ha dialog med Putin och inte vilja stödja fascisterna i Kiev och han är enda kandidaten som inte strävar mot att starta tredje världskrig mot Ryssland. Väldigt viktiga saker.
Senast redigerad av Persetan 2016-03-25 kl. 01:51.
2016-03-25, 01:58
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Det är bara Trump som vill avsluta USAs meningslösa härjningar runtom i världen och satsa på att stärka amerikansk ekonomi och det gör den inte genom att härja runt i världen eller starta tredje världskrig mot Ryssland som bara Trump är emot. Ingen av dom andra kandidaterna vill ens ha dialog med Putin, istället är dom för stöd till fascisterna i Kiev och att starta tredje världskrig mot Ryssland för det är definitivt på väg mot det om någon av dom andra kandidaterna blir president.

Om inte Putin hade fått för sig att invadera och annektera delar av ett annat land så hade nog de andra kandidaterna velat prata med Putin. Jag börjar misstänka att Trump egentligen är en rysk agent eller iaf en nyttig rysk idiot. Om Trump vinner och går ur NATO så är det dags att lära sig åtminstone enkla ryska repliker som "jag älskar Putin" eller "skjut inte, jag älskar Putin".

Offtopic: Du behöver nog ta dig ett snack med din ryska handläggare på GRU/FSB el. dyl. Dina PsyOps försök är alldeles för lätt att genomskåda

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in