Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-24, 16:05
Medlem
elliot1990s avatar
http://edition.cnn.com/2016/03/24/politics/donald-trump-arizona-sammys-mexican-grill/index.html?sr=fbCNN032416donald-trump-arizona-sammys-mexican-grill0139PMStoryLink&linkId=22644512

En amerikansk medborgare och restaurangägare med latinamerikanskt ursprung valde att visa sitt stöd för Trump. AntiTrump supportar aka fascister hotar och näthatar henne. Nu har Trump med stab gått ut och stöttat henne, vilket resulterat i mängder av nya kunder
Senast redigerad av elliot1990 2016-03-24 kl. 16:58.
2016-03-24, 20:01
Medlem
MisterAdamovs avatar
"A new round of polls shows Hillary Clinton crushing Donald Trump in a general election"

http://uk.businessinsider.com/polls-hillary-clinton-donald-trump-kasich-cruz-2016-3?r=US&IR=T
2016-03-24, 20:34
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Undrar hur exakta sådana pollar som länkas till här ovanför verkligen är i det här fallet. Trump är att närmast en lika kontroversiell person som SD är i Sverige i många kretsar i USA. Kommer att tänka på demonförfattaren Brett Easton Ellis twitterinlägg för ett tag sedan som löd:
Citat:
Just back from a dinner in West Hollywood: shocked the majority of the table was voting for Trump but they would never admit it publicly.
Brett Easton Ellis är en superframgångsrik bögförfattare som rör sig flitigt inom LA-jetsettens innersta rum – kretsar som av tradition alltid har röstat "democrat". Om t o m dessa har en hemlig fäbless för Trump, men talar tyst om det, kan man undra hur väl OP-siffrorna från Kalifornien och östkusten verkligen är?
2016-03-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterAdamov
"A new round of polls shows Hillary Clinton crushing Donald Trump in a general election"

http://uk.businessinsider.com/polls-hillary-clinton-donald-trump-kasich-cruz-2016-3?r=US&IR=T

Går inte att mäta Trump just nu de kan ha ringt 20% Romney människor som inte kommer rösta på Trump fast att de är republikaner. Vilket Cruz siffror visar han har inga crossover, eller bättre siffror med svarta än Trump eller Romney hade ändå slår Cruz Clinton. Om alla republikaner röstar på Trump så vinner han över Clinton. Vilket siffror från Okt-Nov visar innan Romney kom ut med sin bojkott av Trump.

Donald Trump vs Hilliry Clinton

NOV 46% 41%

OKT 45% 40%

Om Trump blir president bestäms inte av Clinton, utan republikanerna hans öde ligger i deras händer tyvärr.
Senast redigerad av seeeg321 2016-03-24 kl. 20:44.
2016-03-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Helvete vilken semester Trump tar första mötet i Wisconsin den 29 mars man kan väl säga adjö till den staten. Cruz och kasich kör på för fullt i New york och Wisconsin, kan bli farligt för Trump att ta det lugnt nu.

Trump leder så stort och har arbetat så hårt att han kan behöva en påskhelg i lite lugn och ro med familjen. Dessutom har/eller ska hans dotter föda i dagarna.

Att medtävlarna till Trump som ligger långt efter kör hårt är självklart.
2016-03-24, 21:14
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Trump leder så stort och har arbetat så hårt att han kan behöva en påskhelg i lite lugn och ro med familjen. Dessutom har/eller ska hans dotter föda i dagarna.

Att medtävlarna till Trump som ligger långt efter kör hårt är självklart.

Verkligen. Man imponeras av hans energi och arbetsvilja. Ibland två-tre rallies i lika många städer på samma dag. Uttala sig i tv morgon, lunch och kväll utöver det och allt annat kampanjen kräver vecka ut och vecka in. Fortfarande högsta chef för ett stort företag utöver det. Man ska nog inte gorma för mycket om han tar ett par dagar
2016-03-24, 21:40
Medlem
Blir spännande och se om media lyckas lura Trump med den senaste attacken mot honom för att förstöra kvinnorösten för honom. Tyvärr har de redan lyckats med att få in Trump i rasist facket. Trump verkar vara extremt lätt att lura med de här sakerna trodde han var smartare och inte nappa i fiskkroken så många gånger som han gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=uvlAZne4G2k
Senast redigerad av seeeg321 2016-03-24 kl. 21:42.
2016-03-24, 21:53
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Blir spännande och se om media lyckas lura Trump med den senaste attacken mot honom för att förstöra kvinnorösten för honom. Tyvärr har de redan lyckats med att få in Trump i rasist facket. Trump verkar vara extremt lätt att lura med de här sakerna trodde han var smartare och inte nappa i fiskkroken så många gånger som han gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=uvlAZne4G2k
Det här sista med de respektiva fruarna är ett lågvattenmärke. Jag börjar tro att Trump är totalt chanslös mot Clinton. Man får gå tillbaka till Boris Jeltsin för att hitta en ledare för ett modernt land som varit lika icke-presidentiell.

Edit: I allra värsta fall gör han betydligt mer skada än nytta. Om han förlorar 60-40 mot Clinton så kan det diskreditera antiglobalismen i hela västvärlden för tio år framåt.
Senast redigerad av Menved 2016-03-24 kl. 22:02.
2016-03-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det här sista med de respektiva fruarna är ett lågvattenmärke. Jag börjar tro att Trump är totalt chanslös mot Clinton. Man får gå tillbaka till Boris Jeltsin för att hitta en ledare för ett modernt land som varit lika icke-presidentiell.

Edit: I allra värsta fall gör han betydligt mer skada än nytta. Om han förlorar 60-40 mot Clinton så kan det diskreditera antiglobalismen i hela västvärlden för tio år framåt.

Trodde han tvättat bort rielity tv-Donald men det sitter fast hårdare än målarfärg på tröjan. Kan inte se honom ändra sig och snart flyger kvinnorösten ut genom fönstret och då blir det jobbigt kan jag lova.
2016-03-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Trump har haft helt rätt när det gäller dom viktigaste sakerna om att stoppa vansinnet som USA håller på med sina invasioner runtom i världen som bara lett till mer elände och han är den ende kandidaten som är emot USAs försök att starta tredje världskrig mot Ryssland. Clinton är lika galen som Mitt Romney som ville mest av allt starta tredje världskrig mot Ryssland. Har ni inget bättre att komma med än CNNs uppenbara propaganda mot Trump, det är patetiskt när ni kan sjunka så lågt.
2016-03-24, 22:38
Medlem
Citat:
Trodde han tvättat bort rielity tv-Donald men det sitter fast hårdare än målarfärg på tröjan. Kan inte se honom ändra sig och snart flyger kvinnorösten ut genom fönstret och då blir det jobbigt kan jag lova.
Jag vet inte hur folk i USA uppfattar honom. Men hur stort var egentligen hans TV-program Apprentice? Känns inte som att en särskilt stor del av USAs befolkning såg det eller har jag fel? Någon som har några siffror? I Sverige borde väl det vara ännu färre som sett hans program. Men jag tillhör några av de som sett dom och jag förknippar honom faktiskt fortfarande med TV-personen. Trodde det var ett skämt när jag först hörde att Trump skulle ställa upp i valet men nu känns det inte så konstigt längre.
2016-03-24, 22:43
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanKid
Jag vet inte hur folk i USA uppfattar honom. Men hur stort var egentligen hans TV-program Apprentice? Känns inte som att en särskilt stor del av USAs befolkning såg det eller har jag fel? Någon som har några siffror? I Sverige borde väl det vara ännu färre som sett hans program. Men jag tillhör några av de som sett dom och jag förknippar honom faktiskt fortfarande med TV-personen. Trodde det var ett skämt när jag först hörde att Trump skulle ställa upp i valet men nu känns det inte så konstigt längre.
Över 20 miljoner per avsnitt i början, därefter har siffrorna dalat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in