Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Han är i alla fall god för miljarder dollar vilket ger mitt argument validitet oavsett.
Inte direkt. Han har som sagt inte varit så hemskt framgångsrik, och medan man kan skriva av förluster genom att låta finansiella satsningar gå i konkurs och låta andra ta smällen är det inte en realistisk metod när det gäller en stat som USA.
Citat:
Trump skapade sin förmögenhet innan han fick ärva.
Han tjänade en hel del pengar i början av sin karriär men det var länge sedan. Sedan dess har hans avkastning som sagt inte varit något att hurra för. Han har låtit egot ta överhanden och tror att allt går att sälja bara det har hans namn på sig. Skulle han förlora valet är frågan om hans namn kommer vara vårt något och hur mycket Trump egentligen är värd utan denna post.
Citat:
Du kan inte jämföra indexfonder med fastighetsverksamhet. Det är olika riskklasser som har olika betavärden.
Visst är det olika riskklass, och därför borde Trump om han nu är bra affärsman kunna få mycket bättre avkastning än en indexfond. Varför ta risker om man inte får betalt för det?
Citat:
Men det är som jag skrev tidigare, att det är okunniga människor som kokat ihop kritiken mot Trumps affärs-CV.
Trump är onekligen bra på att polarisera. Själv ser jag trumpsupportrarna som de okunniga.