2016-03-24, 14:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Men du kanske kunde kliva in på den objektiva planhalvan? Din subjektiva religiösa tro är inget som bevisar chemtrails.

Jag får återigen fråga: Hur vet du att det du ser i Youtube-klippen är chemtrails och inte contrails?
"Det bara är så", auktoritets-argument och andra argumentationsfel får du gärna skippa. Jag efterlyser bevisning i en mer traditionell betydelse, där bland annat påståenden och logiska felslut inte ingår.

Irrelevant trams.

Jag vet att om jag slänger upp en näve metalldamm i atmosfären så skulle det se ut som chemtrails.. dvs sprida ut sig med vinden och sakta regna ner.
Detta kan aldrig hända om jag skapar ånga eller kastar upp iskristaller i atmosfären en solig dag.

Jag fick se metalldammet med egna ögon dock när jag gick ut en molnfri dag för några år sedan och tittade upp mot solen och såg metalldamm överallt i luften.. metalldammet reflekterade solens strålar och annars hade jag aldrig sett att jag stod mitt i ett regn av metalldamm. Så kanske är mina upplevelser lite annorlunda än era upplevelser.
Men efter bevisen jag fått se med egna ögon så spelar det lixom ingen roll vilka teorier nån har, för bevis gör att man inte kan tro på teorier , om man inte har en väldigt vild fantasi dvs men jag saknar den vilda fantasin när det gäller allvarliga saker som chemtrails.

Mvh
Citera
2016-03-24, 14:56
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag vet att om jag slänger upp en näve metalldamm i atmosfären så skulle det se ut som chemtrails.. dvs sprida ut sig med vinden och sakta regna ner.
Detta kan aldrig hända om jag skapar ånga eller kastar upp iskristaller i atmosfären en solig dag.
Jaså, är det begränsat till soliga dagar?

Citat:
Jag fick se metalldammet med egna ögon dock när jag gick ut en molnfri dag för några år sedan och tittade upp mot solen och såg metalldamm överallt i luften.. metalldammet reflekterade solens strålar och annars hade jag aldrig sett att jag stod mitt i ett regn av metalldamm. Så kanske är mina upplevelser lite annorlunda än era upplevelser.
Vad får dig att tro att det bara skulle röra sig om lite?

Citat:
Men efter bevisen jag fått se med egna ögon så spelar det lixom ingen roll vilka teorier nån har, för bevis gör att man inte kan tro på teorier , om man inte har en väldigt vild fantasi dvs men jag saknar den vilda fantasin när det gäller allvarliga saker som chemtrails.
Mvh
Tråden indikerar på att du har en vild fantasi och inte bara det; den indikerar även att du lever i en vild fantasi.
Citera
2016-03-24, 14:56
Medlem
Citat:
Jag vet att om jag slänger upp en näve metalldamm i atmosfären så skulle det se ut som chemtrails..
1.Har du gjort detta?
2.Du cirkelargumenterar. Vad chemtrails hypotetiskt är, bevisar inte att chemtrails finns.
Du måste börja med att bevisa att chemtrails finns. Sedan kan du tala om vad som ser ut som chemtrails.
Citat:
dvs sprida ut sig med vinden och sakta regna ner.
Detta är återigen bara ett luddigt påstående om ett hypotetiskt scenario. Vart är bevisen?

Citat:
Hur vet du att det var metalldamm och hur vet du att det kom från ett flygplan?

Är anekdotisk information, allt du har att presentera?
Citat:
Detta kan vara det roligaste citatet jag läst på länge på det här forumet.

Citera
2016-03-24, 15:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.

Detta kan vara det roligaste citatet jag läst på länge på det här forumet.

Tänk, det är precis samma för mig när jag ser era inlägg, jag skrattar från ett hälsosammt ställe i hjärtat, själen antagligen.. men det är inte på grund av hat för att ni inte vill tro på chemtrails..
det är för att jag vet om sanningen redan, och bryr mig inte om vad ni väljer att tro på eftersom ni har fri vilja att trolla med eller ignorera chemtrails..
jag vet att ni är i säkra händer och kommer bli utnyttjade av ledare precis som ni vill.

Men som sagt , vi kan skratta åt varandra för att vi inte förstår vad den andra menar, men jag tycker det är fjantigt att smutskasta som ni gör hela dagarna precis som att ni är trollagenter som får betalt för att skriva ignorans över hela flashback för at yttrandefriheten inte ska komma bort från det viktiga kriget mot jihadistiska badankor som några badankor vill att ni krigar mot i dessa sista dagar.. under en chemtrailsfylld himmel som beskrivs i uppenbarelseboken där det besrkivs tydligt att detta skulle hända.

Vi måste komma överens om att vi inte kommer överens, och att ni redan vunnit tävlingen när jag slutade tävla.. förlåta varandra och gå vidare.

Istället tycker ni att smutskastning är logiskt i dessa sista dagar lol.

Ta hand om er, jag deltar ej i diskutionen längre.

Kjam på er utomjordingsmaten.
Senast redigerad av KungPungPat 2016-03-24 kl. 15:14.
Citera
2016-03-24, 15:16
Medlem
Logistiken, herr Pung? Hur löser de den? Har du någon aning? Får du inte heller ihop det riktigt? Är det därför du inte vill låssas om mina frågor?
Funkar inte logistiken och fysiken börjar det bli ganska tveksamt om dina slutsatser är de rätta. Kan det vara så att du förhastat dig?
Citera
2016-03-24, 15:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tänk, det är precis samma för mig när jag ser era inlägg, jag skrattar från ett hälsosammt ställe i hjärtat, själen antagligen.. men det är inte på grund av hat för att ni inte vill tro på chemtrails..
det är för att jag vet om sanningen redan, och bryr mig inte om vad ni väljer att tro på eftersom ni har fri vilja att trolla med eller ignorera chemtrails..
jag vet att ni är i säkra händer och kommer bli utnyttjade av ledare precis som ni vill.

Men som sagt , vi kan skratta åt varandra för att vi inte förstår vad den andra menar, men jag tycker det är fjantigt att smutskasta som ni gör hela dagarna precis som att ni är trollagenter som får betalt för att skriva ignorans över hela flashback för at yttrandefriheten inte ska komma bort från det viktiga kriget mot jihadistiska badankor som några badankor vill att ni krigar mot i dessa sista dagar.. under en chemtrailsfylld himmel som beskrivs i uppenbarelseboken där det besrkivs tydligt att detta skulle hända.

Vi måste komma överens om att vi inte kommer överens, och att ni redan vunnit tävlingen när jag slutade tävla.. förlåta varandra och gå vidare.

"I dessa sista dagar" skriver du - så jag frågar igen, När kommer insekterna? Inom vilket tidsspänn kommer allt detta ske? Och när kommer du inse att du hade fel om det inte sker något?
Citera
2016-03-24, 15:20
Medlem
Citat:

Men som sagt , vi kan skratta åt varandra för att vi inte förstår vad den andra menar, men jag tycker det är fjantigt att smutskasta som ni gör hela dagarna precis som att ni är trollagenter som får betalt för att skriva ignorans över hela flashback för at yttrandefriheten inte ska komma bort från det viktiga kriget mot jihadistiska badankor som några badankor vill att ni krigar mot i dessa sista dagar.. under e chemtrailsfylld himmel som beskrivs i uppenbarelseboken där det besrkivs tydligt att detta skulle hända.
Vi får helt enkelt se om två år... om de gigantiska chemtrailande pilot-rymdinsekterna äter upp mig och alla andra trälar.

Citat:
Vi måste komma överens om att vi inte kommer överens
Jag vet inte vad det överhuvudtaget finns att komma överens om. Denna tråd går ut på att ta reda på om chemtrails de facto existerar. Det är ingen åsiktsfråga.

Citat:
, och att ni redan vunnit tävlingen när jag slutade tävla.. förlåta varandra och gå vidare.
Vilken tävling syftar du på?
Citat:
Det är inte smutskastning att plocka isär argument och efterfråga bevis för extraordinära påståenden.
Citat:
Vi (kanske) hörs av om två år då. Så får vi se om de hemska insekterna har ätit upp mig, eller kanske gjort mig till en robotslav med alla nanorobotar i mina dubbeldusch-flaskor.

Citat:
Kram. Vi hörs (kanske) av om två år.
Citera
2016-03-24, 15:35
Medlem
Under den ena halvan av dagen är himlen proppfyll av sörja. En sörja som syns överallt. Den går kors och tvärs, upp och ned. Sörja efter sörja avlöser varann.

Under den andra halvan av dagen är himlen i princip fri från sörja.

Hur är det möjligt att förklara ovannämnda utan Geoengineering?
Senast redigerad av Julma-O 2016-03-24 kl. 15:40.
Citera
2016-03-24, 15:41
Medlem
Moln.

Edit: vad är det du inte förstår? Fråga om det är knepigt så försöker vi förklara. Smarta människor frågar när de inte begriper. Hoppas, på fullt allvar, att det går att hjälpa dig att förstå detta med contrails.
Senast redigerad av LudwigVon 2016-03-24 kl. 15:45.
Citera
2016-03-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Moln.

Sörjan kommer från flygplanen.

Det är inte moln jag syftar på.
Citera
2016-03-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Sörjan kommer från flygplanen.

Det är inte moln jag syftar på.

Effekten är likadan. Vissa dagar har du moln som täcker halva himlen och inte hela. Andra dagar har du förhållanden som lämpar sig för contrails i en viss del av himlen men inte i en annan.

Liknande som när du kan se två flygplan som ser ut att vara nära där ett contrailar och inte det andra, då är man sannolikt på olika höjd och förhållandena är sådana att ett skapar contrails på sin höjd men inte det andra.

Atmosfären är inte homogen utan förhållandena varierar med plats, det är det du ser en dag när du ser contrails på vissa ställen och inte på andra (återigen, samma sak som att du vissa dagar har moln på visa ställen men inte andra).
Citera
2016-03-24, 15:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
"I dessa sista dagar" skriver du - så jag frågar igen, När kommer insekterna? Inom vilket tidsspänn kommer allt detta ske?
Framåt midsommar kommer du märka av dem, lagom till första snapsen. Liksom alla tidigare år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in