2016-03-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
◄ Proverbs 26 ►
…18Like a madman who throws Firebrands, arrows and death, 19So is the man who deceives his neighbor, And says, "Was I not joking?"
I can also write in English.
Citera
2016-03-23, 22:04
Bannlyst
Citat:
Jag hänger inte med i vad påvarna brukar göra för något (och Jesus sade förresten att vi ska bli dömda med samma mått vi dömer andra..) men något som jag kommer att tänka på så här på rak arm är att påvarna brukar vara de som är emot aborter och homosexualitet och som får ta emot skiten i media och samhällsdebatten.

Kanske det är du som är förblindad av satan?

Förresten så har jag sett den förbannade ormen i en syn, krossad under mina fötter och han tuggade på mina tår.
Jesus sa att man kan döma rättvisa domar, dvs äkta kristna har rätt att döma syndare. Jag ber för dig att du öppnar upp ögonen för påven och katolicismen.
Citera
2016-03-23, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Repent-OR-Perish
Jesus sa att man kan döma rättvisa domar, dvs äkta kristna har rätt att döma syndare. Jag ber för dig att du öppnar upp ögonen för påven och katolicismen.
och jag ber för dig att Jesus tar bort ditt hat gentemot påven.

Citera
2016-03-23, 22:12
Bannlyst
Citat:
och jag ber för dig att Jesus tar bort ditt hat gentemot påven.

Påven sa att Jesus misslyckades på korset, påven dyrkar satan. Osv. Han är ond. Jag hatar det han gör, inte honom.
Citera
2016-03-23, 22:14
Bannlyst
Citat:
Påven sa att Jesus misslyckades på korset.
Och han syftade säkerligen på hur det ses i världens ögon.

Citat:
, påven dyrkar satan. Osv. Han är ond. Jag hatar det han gör, inte honom
du är snabb på att döma och det förvånar mig att du påstår dig känna Jesus röst.
Citera
2016-03-23, 22:16
Bannlyst
förresten kan jag tipsa om den första representation om siffran noll som jag hittat, det är egyptiska symbolen som avmålats som en gubbe med ett kors på huvudet, https://en.wikipedia.org/wiki/0_%28number%29

och vem är största nollan i världshistorien om inte Jesus Kristus? Det är som en tävling där alla nollor för sig spelar större roll än alla andra siffror.
Citera
2016-03-23, 22:17
Medlem
Citat:
Påven sa att Jesus misslyckades på korset, påven dyrkar satan. Osv. Han är ond. Jag hatar det han gör, inte honom.
Om han nu menade precis så som du tror (vilket han inte gjorde) vad spelar det för roll för dig?

Om inte Jesus bryr sig om att strida mot påven, varför ska du då göra det? Om Jesus väljer att strida mot påven, tror du han inte klarar det utan din hjälp?
Citera
2016-03-23, 22:20
Medlem
Citat:
Och han syftade säkerligen på hur det ses i världens ögon.

du är snabb på att döma och det förvånar mig att du påstår dig känna Jesus röst.
Är det inte konstigt att ni har personlig relation med Jesus/Gud, men väldigt olika tro?
En av er (minst)måste alltså ljuga, eller vara vilseledd av Satan(?).
Så med facit i hand så är det 50% risk att just du följer Satan.
Citera
2016-03-23, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är det inte konstigt att ni har personlig relation med Jesus/Gud, men väldigt olika tro?
En av er (minst)måste alltså ljuga, eller vara vilseledd av Satan(?).
Så med facit i hand så är det 50% risk att just du följer Satan.
du har inget facit utan du sitter och hittar på jävelskap hand i hand med djävulen.
Citera
2016-03-23, 22:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ni vet att Satan är lögnens fader och lurar er? Han kanske ger er allt ni begär i detta liv men när ni dör, så dör ni utan Jesus och ni kommer brinna tillsammans med Satan i all evighet. Satan HATAR er alla och hånskrattar åt alla er som dyrkar honom.

Jag tror det är du som dyrkar Satan. Du sprider hat mot muslimer, hat mot katoliker, hat mot alla som inte tycker som du själv.

Det kristna budskapet handlar inte om hat utan om kärlek:

Du skall älska Herren, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av all din kraft och av allt ditt förstånd, och din nästa såsom dig själv. Luk. 10:27

Hatets väg är fel väg. Vänd om innan det är för sent.
Citera
2016-03-23, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror det är du som dyrkar Satan. Du sprider hat mot muslimer, hat mot katoliker, hat mot alla som inte tycker som du själv.

Det kristna budskapet handlar inte om hat utan om kärlek:

Du skall älska Herren, din Gud, av allt ditt hjärta och av all din själ och av all din kraft och av allt ditt förstånd, och din nästa såsom dig själv. Luk. 10:27

Hatets väg är fel väg. Vänd om innan det är för sent.
Älskar man sina medmänniskor så varnar man dem om att Jesus finns och utan honom hamnar man i den eviga elden. Bibeln säger också att varnar man inte folk om sanningen så har man deras blod på sina händer.
Citera
2016-03-23, 22:37
Medlem
Citat:
Älskar man sina medmänniskor så varnar man dem om att Jesus finns och utan honom hamnar man i den eviga elden. Bibeln säger också att varnar man inte folk om sanningen så har man deras blod på sina händer.
Det kommer inte hjälpa dig att skylla på vad som står i bibeln när Jesus kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in