2016-03-22, 09:53
Medlem
bagarn29s avatar
Efter dagens attentat i Bryssel så är det väl inte osannolikt att något kan hända i Turkiet på torsdag. Man bör nog ställa in matchen men i sann svensk anda så tro man att det händer inte oss.
Citera
2016-03-22, 12:56
Medlem
iRosaHelikopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Efter dagens attentat i Bryssel så är det väl inte osannolikt att något kan hända i Turkiet på torsdag. Man bör nog ställa in matchen men i sann svensk anda så tro man att det händer inte oss.
Tror knappast svff drar sig ur. Garanterar turkiets myndigheter att det är säkert så blir det antagligen landskamp?

lex Frankrike-Tyskland i november........
Citera
2016-03-22, 18:33
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Samma visa där. Vanligare med terror i Stockholm.

Hur många bombdåd med dödlig utgång har det varit i Stockholm senaste decenniet? Det har ju faktiskt varit några stycken sådana i Antalya.
Citera
2016-03-23, 11:01
Medlem
Disco på Expressen rapporterar från träningen att backlinjen som matchas är Lustig VNL Granqvis Augustinsson. Väldigt spännande! Som jag skrev för ett par veckor sedan: En, två bra landskamper nu från VNL samt fortsatt förtroende i Benfica så känns det fullt rimligt att han tar en plats i elvan. Men. Först gäller det att prestera och Turkiet ikväll blir en intressant värdemätare.

Övriga delar av elvan verkar vara Lewicki Källström centralt och Guidetti Berg på topp. Hoppas själv på att Olsson och Forsberg tar varsin kant men det ser ut att bli Zengin/Durmaz. Sedan vill jag gärna se Hopf eller Olsen, kanske då Hopf med tanke på att han är i så pass bra form (fortfarande?).

Helst ser jag gärna så få byten som möjligt, i synnerhet bland debutanterna och de nyare spelarna. Ge August, VNL, Lewicki och Guidetti 90 min och så får andra 90 min mot Tjeckien.

Turkiet:
Hopf
Lustig VNL Granqvist Augustinsson
Durmaz Lewicki Källström Zengin
Guidetti Berg

Planerade byten: Larsson/Durmaz, Forsberg/Zengin, Källström/Ekdal

Tjeckien:
Olsen
Salomonsson VNL Granqvist Olsson
Larsson Hiljemark Ekdal Forsberg
Zlatan Guidetti

Planerade byten: Augustinsson/Olsson, Larsson/Durmaz/Forsberg/Zengin, Lewicki/Ekdal, Kujovic/Zlatan (om Kujo är tillbaka)
Senast redigerad av mushymushy 2016-03-23 kl. 11:19.
Citera
2016-03-23, 11:36
Medlem
iRosaHelikopters avatar
D:

Men wtf! Det var ju bara en massa suckers som ville ha med VNL i landslaget och nu ser han ut att få starta mot turkarna! D: D: D:

Ert glorifierade självdestruktiva runkande får ett slut här. VNL borde vara självskriven. Och nu ska han gå upp mot Lewandowski och Muller i Champions League ( glhf. )
Citera
2016-03-23, 12:42
Medlem
Socialkonservativs avatar
Varför får inte Forsberg spela? Han lär väl ändå vara given i startelvan i sommar?
Citera
2016-03-23, 13:29
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iRosaHelikopter
Tror knappast svff drar sig ur. Garanterar turkiets myndigheter att det är säkert så blir det antagligen landskamp?

lex Frankrike-Tyskland i november........

Frankrike - Tyskland spelades ungefär samma tid som attacken hände minns man hörde en jätte smäll under matchen.

Tror ni några Turkar kommer skämma ut sig under den tysta minuten? minns att någon gjorde det förra gången.
Citera
2016-03-23, 13:31
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Varför får inte Forsberg spela? Han lär väl ändå vara given i startelvan i sommar?

Träningsmatcher är till för att Testa nya saker. Han spelar säkert emot Tjeckien.
Citera
2016-03-23, 14:34
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Träningsmatcher är till för att Testa nya saker. Han spelar säkert emot Tjeckien.

Jo, naturligtvis. Men det känns ändå som att Hamrén förövrigt tar ut ett potentiell startelva till EM, förutom Zlatan och Isaksson då.

Kan dock möjligtvis ha med att Durmaz och Zengin spelar i Turkiet, som gör att Hamrén är schysst och låter dem spela från start.
Citera
2016-03-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Jo, naturligtvis. Men det känns ändå som att Hamrén förövrigt tar ut ett potentiell startelva till EM, förutom Zlatan och Isaksson då.

Kan dock möjligtvis ha med att Durmaz och Zengin spelar i Turkiet, som gör att Hamrén är schysst och låter dem spela från start.
Nej, det är nog inte i dessa matcher som elvan ska spelas in. Det lär nog ske lagom till träningsmatcherna i maj och juni. Nu handlar det kanske främst om för Hamren att få svar på lite frågor och för ett fåtal spelare att visa framfötterna.
Citera
2016-03-23, 14:43
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
D:

Men wtf! Det var ju bara en massa suckers som ville ha med VNL i landslaget och nu ser han ut att få starta mot turkarna! D: D: D:

Ert glorifierade självdestruktiva runkande får ett slut här. VNL borde vara självskriven. Och nu ska han gå upp mot Lewandowski och Muller i Champions League ( glhf. )
Det var bara en massa suckers som sa att han var självskriven i landslaget efter att ha gjort 2 bra matcher. Det var efter två matcher som idioterna här började ropa efter honom, om du var en av dom vet jag inte. Nu har han fortsatt spela bra (antar jag, har inte full koll på portugisiska ligan), därför är han med rätta med.

Du var en av dom som tyckte att Sana och Ranegie också var självskrivna i laget efter att ha spelat bra i ett par matcher?
Citera
2016-03-23, 14:52
Medlem
Citat:
D:

Nu kanske jag missade hela diskussionen som följde men mig veterligen reagerade de flesta med rätta på att vissa ville ha in VNL direkt utan att passera gå rätt in i EM-truppen efter 1-2 lyckade CL-matcher. Det är fotbollspopulism när den är som värst.

Att VNL startar mot turkarna är väl inget överdrivet starkt tecken å andra sidan. Visst är det välförtjänt men Hamren har en förkärlek för att möblera om och kasta nya spelare in och ut ur truppen baserat på huruvida de är månadens smak (Sana, Ranegie, Tankovic). Där är han Lasse Lagers totala motsats, på både gott och ont.

Min personliga åsikt är ju att VNL var en av de bästa vi hade i U21-EM i somras och jag både hoppas och tror att han gör en bra insats nu i de kommande matcherna och kniper en plats i truppen. Men det gäller att han tar chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in