2016-03-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Skall bli intressant att jämföra tilldelning via Nordnet resp Avanza här. Avanza knullar ju sina kunder bakifrån genom att bara att bara skickain 1 intresseanmälan även fast kunden tecknat på flera depåer, medan Nordnet skickar in 1 för varje depå. Nordnet ger sina kunder mycket större chans till tilldelning således. Dags att byta ut Avanza mot Nordnet!

Eller gör som många av oss andra, skaffa båda.
Avanza = bättre nyheter och info
Nordnet = shareville

Och vid intressanta börsnoteringar är det kalas att ha båda
Citera
2016-03-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Skall bli intressant att jämföra tilldelning via Nordnet resp Avanza här. Avanza knullar ju sina kunder bakifrån genom att bara att bara skickain 1 intresseanmälan även fast kunden tecknat på flera depåer, medan Nordnet skickar in 1 för varje depå. Nordnet ger sina kunder mycket större chans till tilldelning således. Dags att byta ut Avanza mot Nordnet!

Ja, jag ger Avanza en chans till annars flyttar jag allt kapital till Nordnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Oggiee
Eller gör som många av oss andra, skaffa båda.
Avanza = bättre nyheter och info
Nordnet = shareville

Och vid intressanta börsnoteringar är det kalas att ha båda

Nej, hittills har det varit mer lönsamt att teckna aktier på t.ex. 10 st konton hos Nordnet än att teckna på 5 st konton hos Avanza och 5 st hos Nordnet.
Citera
2016-03-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Ja, jag ger Avanza en chans till annars flyttar jag allt kapital till Nordnet.

Nej, hittills har det varit mer lönsamt att teckna aktier på t.ex. 10 st konton hos Nordnet än att teckna på 5 st konton hos Avanza och 5 st hos Nordnet.

Kanske just vid noteringar kan nordnet va bättre. Men avanzas sida är snyggare och med nyhetstidningen placera direkt på hemsidan.
Citera
2016-03-21, 20:23
Medlem
Citat:
Kanske just vid noteringar kan nordnet va bättre

Noteringar är viktiga. Avanza stjäl pengar ur våra fickor och skänker dem till andra bankers kunder.
Citera
2016-03-21, 20:51
Medlem
Citat:
Kanske just vid noteringar kan nordnet va bättre. Men avanzas sida är snyggare och med nyhetstidningen placera direkt på hemsidan.

Börsnoteringar är dock otroligt viktiga när man är ute efter alfa (d.v.s. vinst som är oberoende av marknadens rörelse) och en otroligt stor inkomstkälla om man anmäler många konton.
Citera
2016-03-22, 06:21
Medlem
.
Senast redigerad av Great 2016-03-22 kl. 06:58.
Citera
2016-03-22, 08:18
Medlem
Det börjar bli smått dags att rapportera om tilldelning nu... Jag har fått 5x50 aktier på Nordnet (önskade teckna 5x200) men hos Avanza har det inte dykt upp något ännu!

Tilldelningen verkar alltså bara bli 50 aktier/konto och teckningskursen är 62 kr!

EDIT: Nu har också tilldelningen från Avanza trillat in. Jag fick 10x50 aktier (önskade teckna 10x200).
Senast redigerad av xxxxxxxxxxxxxx 2016-03-22 kl. 08:25.
Citera
2016-03-22, 08:27
Medlem
RostigHinks avatar
2x50 här på Avanza. Larviga mängder.
Citera
2016-03-22, 08:27
Medlem
qetuRs avatar
Fan då, blev inte tilldelad!

Med Leo Vegas behövde jag inte vara likvid på anmälningsdatumet. Men det behövde jag visst med Humana...

Har ju generellt ISK, men vid teckning av nya så lägger jag alltid över en släng på Aktie- och fondkontot. Det funka visst inte denna gång. Synd!
Citera
2016-03-22, 08:34
Medlem
Stratakastas avatar
Fick endast 50st på nordnet för 62kr
Citera
2016-03-22, 08:43
Medlem
Nu gäller det bara att hoppas på en öppningskurs kring 90 kr!
Citera
2016-03-22, 08:46
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Nu gäller det bara att hoppas på en öppningskurs kring 90 kr!

Hamnade på 68. Tror inte den rör på sej för mycket faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in