2016-03-18, 22:40
Medlem
Nevernudes avatar
Sitter på ett otroligt tråkigt hotellrum i en väldigt död stad och tänkte därför lyxa tillvaron med lite oxy. Visade sig dock att jag inte hade särskilt mycket oxynorm, endast 5mg....lite för lite för att ens kunna mysa då jag har viss tolerans på tramadol. Men hittade istället ett par stesolid, 20mg allt som allt. Min fråga är om 5mg oxynorm + 20mg stresolid skulle kunna ge någon som helst välmående eller om det mest är onödigt? Risk för andingsdepp känns väl inte heller särskilt stor med tanke på de låga doserna?
Citera
2016-03-19, 20:56
Medlem
Anhakas avatar
För att följa upp diskussionen om problemet med nya Mundipharma Oxycontin och dess skitrecept. Vilka andra tillverkare har ni väldigt nyligen fått ut från apotek som funkar lika fint som gamla Oxycontin? Vet att t.ex. Tevas är skräp, och hört dåliga saker om Lannacher.

Några av dessa kanske är motsvarande Oxynorm i generikaform. Om ni har bra erfarenhet av något av dessa som är depottabletter tar jag tacksamt emot svar!

Oxikodon Actavis
Oxikodon Depot Acino
Oxikodon Depot Actavis
Oxikodon Depot Evolan
Oxycodone Depot 1A Farma
Oxycodone G.L.
Oxycodone Orion
Oxycodone Vitabalans
Citera
2016-03-21, 00:03
Medlem
Hejsan, har aldrig tagit oxy förut men testat ketogan(tror det hette så) sub och tram tidigare min fråga är hur många mg oxy behövs för att få ett gott rus för en som aldrig tagit oxy?
Frågar även om det är lika skönt att ta oxy som det är att ta tram/sub
Tack på förhand
Citera
2016-03-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Hejsan, har aldrig tagit oxy förut men testat ketogan(tror det hette så) sub och tram tidigare min fråga är hur många mg oxy behövs för att få ett gott rus för en som aldrig tagit oxy?
Tack på förhand
Om du inte har någon tolerans på tram eller sub, allt ovanför 15mg oxy borde ge dig ett rus. Det är mycket skönare med oxy än tram och sub! Nu tror jag inte du skjuter, men jag tycker det är skönare att slå oxy än heroin.
Citera
2016-03-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka
För att följa upp diskussionen om problemet med nya Mundipharma Oxycontin och dess skitrecept. Vilka andra tillverkare har ni väldigt nyligen fått ut från apotek som funkar lika fint som gamla Oxycontin? Vet att t.ex. Tevas är skräp, och hört dåliga saker om Lannacher.

Några av dessa kanske är motsvarande Oxynorm i generikaform. Om ni har bra erfarenhet av något av dessa som är depottabletter tar jag tacksamt emot svar!

Oxikodon Actavis
Oxikodon Depot Acino
Oxikodon Depot Actavis
Oxikodon Depot Evolan
Oxycodone Depot 1A Farma
Oxycodone G.L.
Oxycodone Orion
Oxycodone Vitabalans

Det här är onekligen oroväckande. Har du eller någon annan testat oxynorm på senaste tiden? Är det skillnad där också, eller är det främst konsistens och hur de bryts ner som är annorlunda?
Citera
2016-03-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Har kommit över ett 100 pack Oxycontin och Oxynorm som jag ska hämta i veckan, problemet är att dom är 8 år gamla. Tror ni dom fortfarande fungerar som smärtstillande tabletter eller har dom tappat effekten? Har också läst någonstans att det kan vara farligt att äta gamla tabletter?
Någonstans i bakhuvudet har jag nåt minne av att jag sett att vissa opiater har en risk att brytas ned vid hög ålder. Inte för att jag tror det påverkar just dig, men av ren nyfikenhet så vill jag bara fråga om ingen annan hört samma?
Citera
2016-03-23, 07:51
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Någonstans i bakhuvudet har jag nåt minne av att jag sett att vissa opiater har en risk att brytas ned vid hög ålder. Inte för att jag tror det påverkar just dig, men av ren nyfikenhet så vill jag bara fråga om ingen annan hört samma?
Mjo hade hört samma sak, kan berätta att dom fungerade alldeles utmärkt både för smärtlindring och lite noddning. Det ända var att dom luktade och smakade lite konstigt, har färska Apoteks Oxy och dom är nästan smak och luktlösa.
Citera
2016-03-23, 07:57
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anhaka

Oxikodon Actavis
Oxikodon Depot Acino
Oxikodon Depot Actavis
Oxikodon Depot Evolan
Oxycodone Depot 1A Farma
Oxycodone G.L.
Oxycodone Orion
Oxycodone Vitabalans
Har provat Acino, Lannacher och Mundipharma och där har det senare funkat bäst. Tog under en hel dag 200mg Acino och på den dosen blev det ingen noddning bara trötthet. Lannacher är stenhårda men går att tugga om man tar i lite och funkar lite bättre, dock ingen noddning vid högre doser. Kan vara så att min tolerans är hög då jag missbrukat värktabletter.
Citera
2016-03-23, 18:00
Medlem
Citat:
Mjo hade hört samma sak, kan berätta att dom fungerade alldeles utmärkt både för smärtlindring och lite noddning. Det ända var att dom luktade och smakade lite konstigt, har färska Apoteks Oxy och dom är nästan smak och luktlösa.
ja just, hittade senare igår en artikel om det, opiater får inte ligga i solljus eller varmt till, särskilt inte både och. Några av nedbrytningsprodukterna kan nog smaka lite surt och beskt.

Men har man bara tänkt sig förmed förvaringen ska det nog hålla ganska länge.
Citera
2016-03-23, 20:35
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av campingplats
Det här är onekligen oroväckande. Har du eller någon annan testat oxynorm på senaste tiden? Är det skillnad där också, eller är det främst konsistens och hur de bryts ner som är annorlunda?

Jag har tyvärr inte testat. Möjligtvis kommer jag kunna till veckan, och då återkommer jag om hur bra eller dåligt dom funkar!
Citera
2016-03-23, 20:35
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Har provat Acino, Lannacher och Mundipharma och där har det senare funkat bäst. Tog under en hel dag 200mg Acino och på den dosen blev det ingen noddning bara trötthet. Lannacher är stenhårda men går att tugga om man tar i lite och funkar lite bättre, dock ingen noddning vid högre doser. Kan vara så att min tolerans är hög då jag missbrukat värktabletter.

OK, tack för svaret! Då verkar det snart inte återstå särskilt många alternativ... Tråkig utveckling
Citera
2016-03-23, 21:05
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annakuwaso
Tack på förhand

20-30 mg tycker jag är en bra startdos på oxy. Tram har jag aldrig tagit, men tycker helt klart att det är lika bra som sub, även om jag föredrar buprenorfinet på grund av det långa ruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in