2016-03-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Vem har nånsin påstått att IRI skickat "mängder kanonmat" till Syrien?

Så de uniformer och materiel med bla IRGC:s lättigenkännliga logga på som åtskilliga ggr fotograferats och filmats i Syrien är bara lite militärt överskott som IRI:s överskottsbolag glömt sprättat bort och måla över? (De påstås iaf vara i Syrien däremot är väl inte al-jazeera och liknande bolag några direkt pålitliga källor)

Hursomhelst. Det är väl ingen som förnekar att IRI har militär personal på plats i Syrien. Ja, förutom IR-klanen då, men bara när det passar deras argument för tillfället.

Loool det var inte jag som kom med påståendet.. Det är upp till den användare som hävdade att Iran skickar soldater till Syrien att bevisa det..
Loggor finns överallt.. Men koderna finns inte överallt.. Vi som varit militärer kan skilja mellan någon som har en "logga" och någon som är en militär.. Förstår du Wishie? Tänk om alla i världen var så dumma så att dessa förlitade sig på loggor..

Det här är IRGC
http://www.ladda-upp.se/bilder/cskowwwlwhvzi/

Det här är inte IRGC
http://www.ladda-upp.se/bilder/adwxmlgqbbgdf/
Citera
2016-03-20, 02:09
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Loool det var inte jag som kom med påståendet.. Det är upp till den användare som hävdade att Iran skickar soldater till Syrien att bevisa det..
Loggor finns överallt.. Men koderna finns inte överallt.. Vi som varit militärer kan skilja mellan någon som har en "logga" och någon som är en militär.. Förstår du Wishie? Tänk om alla i världen var så dumma så att dessa förlitade sig på loggor..

Det här är IRGC
http://www.ladda-upp.se/bilder/cskowwwlwhvzi/

Det här är inte IRGC
http://www.ladda-upp.se/bilder/adwxmlgqbbgdf/

Asså det släpptes en film för typ 3 år sen.
http://youtu.be/gvhU113mVpw
Nån i filmen sägs vara från IRGC. Alla som säger att Iran skickar soldater använder filmen som källa.
Har du sett den? Va är det för fucked up film asså?
Citera
2016-03-20, 10:42
Medlem
Fast youtube är ju den ända källan ni använder för att visa hur coola vapen Iran har så ni måste ju anse att dåliga youtube klipp är sanna
Citera
2016-03-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrb1996
Fast youtube är ju den ända källan ni använder för att visa hur coola vapen Iran har så ni måste ju anse att dåliga youtube klipp är sanna
Youtube är inte en källa.. Det är ett slags videogemenskap där källor kan laddas upp i form av filmer.. Ingen har heller sagt att Iranska vapen är "coola".
Att källor inte är översatta betyder inte att källorna inte finns. Självklart har inte Iran samma gigantiska propaganda maskin som USA har.. Men frågan är om du är intresserad av att föra något slags internet krig eller söker du "fakta" utifrån krigsvetenskapliga verkligheten. Faktum är att Irans uppvisningar faktiskt är mycket närmare verkligheten ute på fältet än några Star Wars snack.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Asså det släpptes en film för typ 3 år sen.
http://youtu.be/gvhU113mVpw
Nån i filmen sägs vara från IRGC. Alla som säger att Iran skickar soldater använder filmen som källa.
Har du sett den? Va är det för fucked up film asså?

Och sedan så tänker man lite själv också..
IRGC har alltså tagit med sig ett kamerateam när man officiellt förnekar att man skickar soldater.. Vad tror du själv?

Något annat du bör tänka på är den som kommit åt filmen efteråt.. Dog inte kameramannen? Vem har kommit åt filmerna?
Vad är kopplingen mellan den som kom åt filmerna och proamerikanska medier?
Jag minns att den anerikanska VOA fixade intervjuer med Abdul Malik Rigi på persiska.. Lite konstigt eller hur?
Citera
2016-03-20, 17:41
Medlem
Citat:
Youtube är inte en källa.. Det är ett slags videogemenskap där källor kan laddas upp i form av filmer.. Ingen har heller sagt att Iranska vapen är "coola".
Att källor inte är översatta betyder inte att källorna inte finns. Självklart har inte Iran samma gigantiska propaganda maskin som USA har.. Men frågan är om du är intresserad av att föra något slags internet krig eller söker du "fakta" utifrån krigsvetenskapliga verkligheten. Faktum är att Irans uppvisningar faktiskt är mycket närmare verkligheten ute på fältet än några Star Wars snack.
Då får du gärna komma med vad för personliga erfarenheter av krigsmakter du har. För det ända du gör här är att länka till uttalanden från "generaler" från Iran eller andra persiska youtube/blogg historier
Citera
2016-03-20, 19:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Och sedan så tänker man lite själv också..
IRGC har alltså tagit med sig ett kamerateam när man officiellt förnekar att man skickar soldater.. Vad tror du själv?

Något annat du bör tänka på är den som kommit åt filmen efteråt.. Dog inte kameramannen? Vem har kommit åt filmerna?
Vad är kopplingen mellan den som kom åt filmerna och proamerikanska medier?
Jag minns att den anerikanska VOA fixade intervjuer med Abdul Malik Rigi på persiska.. Lite konstigt eller hur?
Det finns uppgifter från en rad olika håll och iranska soldater både levande och döda har filmats.
Att shiamuslimer stödjer shia, kristna och alawitwer i Irak och Syrien är inte så konstigt.
Sunnidominerade Saudiarbien gör det omvända.
Citera
2016-03-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det finns uppgifter från en rad olika håll och iranska soldater både levande och döda har filmats.
Att shiamuslimer stödjer shia, kristna och alawitwer i Irak och Syrien är inte så konstigt.
Sunnidominerade Saudiarbien gör det omvända.

Jag säger inte att det inte finns några iranier som krigar.. Men dessa har åkt dit frivilligt, IRGC eller militären påverkar inte deras beslut om att åka..

Man skickar däremot några generaler och detta på begäran av Syrien..
Har du hört historier om farfar som sköt på tyskar? Det fanns svenskar som sköt ja..
Det är ett område som oroar många iranier och när man anfaller heliga platserna så blir en del upprörda över att Iran inte direkt agerar..

Men media använder självklart bilden för att visa att det är Iran som skickar soldater..
Citera
2016-03-21, 16:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag säger inte att det inte finns några iranier som krigar.. Men dessa har åkt dit frivilligt, IRGC eller militären påverkar inte deras beslut om att åka..

Man skickar däremot några generaler och detta på begäran av Syrien..
Har du hört historier om farfar som sköt på tyskar? Det fanns svenskar som sköt ja..
Det är ett område som oroar många iranier och när man anfaller heliga platserna så blir en del upprörda över att Iran inte direkt agerar..

Men media använder självklart bilden för att visa att det är Iran som skickar soldater..
Nonsens, Iran vill mörka sin insats så mycket det går, frivilliga har inte enhetliga uniformer eller mer sofistikerade vapen.
Citera
2016-09-25, 13:11
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Irans Fateh har som du skriver väldigt många versioner. MIRV/MaRV beror mycket på målet och strategin. Iran har valt kombinationen av MIRV och MaRV.
Men den teknologiska förutsättningen för båda två har med landets rymdteknologi att göra.
Nu har man visat zolfaghar.
https://www.youtube.com/watch?v=wjT1cUW_6vw
På 750km Du hade rätt.
Citera
2016-09-25, 16:23
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Nu har man visat zolfaghar.
https://www.youtube.com/watch?v=wjT1cUW_6vw
På 750km Du hade rätt.

När ska man visa qaher-313 då?
Citera
2016-09-25, 19:37
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
När ska man visa qaher-313 då?

Och vad är det man visar? En robot som avfyras, och sedan en nedslagsplats där något träffar mitt i prick 2 gånger.

Vänta... Jag ska bevisa att jag kan sparka en boll i mål på idrottsplatsen 3 km bort!

*filmar när man sparkar till en boll*
*åker ner till idrottsplatsen och filmer när man kastar en boll in i målet*

JAAA! Jag träffade mål på 3 km!!!

Citera
2016-09-25, 19:44
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Och vad är det man visar? En robot som avfyras, och sedan en nedslagsplats där något träffar mitt i prick 2 gånger.

Snarare en sprängladdning, som möjligen kan ha levererats dit
av en ballistisk robot som detonerar mitt i det pippigula målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in