Citat:
Ursprungligen postat av
En.Sann.Neger
1. En parkering på 700 platser mitt utanför Stockholmsmässan. Låter som ett märkligt ställe att bygga dessa modulbostäder. Troligare att de använder grusplanen vid IP. Inga som bor direkt nära mässan, men närmaste man kommer är ett villaområden med kåkar mellan 4-8 millar. Finns även en del bostadsrätter 5 min gångavstånd. Mycket vitt, men finns enstaka blattar där.
2. Granne med Micasas äldreboende på öster sida och nybyggda BR på väster sida. Blandning av BR och hyresrätter, nära gettorågsved och nära idrottsplatsen.
Det planerade boendet vid mässan och det i hagsätra kommer i princip ligga på ett stenkasts avstånd från varandra. Även om de rent fysiskt är avskärmade från varandra av magelungsvägen och pendeltågspåren.
Men Hagsätra har redan stort utanförskap, dock inte lika illa som Rågsved intill. Rent krasst så vill jag nog påstå att dessa placeringar inte är särskilt integrationsbefrämjande.
Det är dock inte alls förvånande att det är förorterna som får bära bördan av flyktingvågen... Det är bara att kolla var makthavarna bor.