2016-03-18, 11:25
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Aftonbladet meddelar nu att man bestämt vilka delar av Storstockholm som dragit vinstlotten och ska berikas med hela kvarter av nybyggda flyktingbostäder. Tråkigt nog för innerstadsborna gick dom miste om möjligheten till mångkulturella möten och inflyttningsfester med spännande mat från fjärran land. Denna ynnest drabbade istället och kanske inte helt överraskande oss bosatta utanför tullarnas trygga hägn.

Vad tror vi? Hur kommer detta att påverka de områden det gäller? Är det bra eller dåligt? Vi kan även spekulera lite i varför Kungliga Djurgården och Östermalm hamnade utanför..

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22468301.ab
Citera
2016-03-18, 11:34
Medlem
Rebell4evers avatar
Jag tycker detta är toppen!!

Även invånarna i hufvudstaden måste få lite mångkulturell färg i tillvaron med berikande tillställningar som taharrush gamea lekar och andlig spis som Sharia!

Mycket bra och hoppas även att våra kära öppna hjärtan politiker och kändisar får uppleva ovan nämnda kulturberikning.

Visst, till en viss del är våra kära Stockholmare REDAN berikade, men i alldeles för liten utsträckning.. så mer pensionsräddare och mer permanenta boenden för dessa utlokaliserade på strategiska klassiska helvita rasistfästen är utmärkt!

(Obs- förbehåller mig rätten till att ha fel om områdena som berörs, ang "vit-täthet", då jag inte besökt 08-området sedan 1992.)
Citera
2016-03-18, 11:34
Bannlyst
Så jävla vidrigt att innerstaden alltid klarar sig och skiten dumpas i Söderort istället.
Citera
2016-03-18, 11:40
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Jag tycker detta är toppen!!

Även invånarna i hufvudstaden måste få lite mångkulturell färg i tillvaron med berikande tillställningar som taharrush gamea lekar och andlig spis som Sharia!

Mycket bra och hoppas även att våra kära öppna hjärtan politiker och kändisar får uppleva ovan nämnda kulturberikning.

Visst, till en viss del är våra kära Stockholmare REDAN berikade, men i alldeles för liten utsträckning.. så mer pensionsräddare och mer permanenta boenden för dessa utlokaliserade på strategiska klassiska helvita rasistfästen är utmärkt!

(Obs- förbehåller mig rätten till att ha fel om områdena som berörs, ang "vit-täthet", då jag inte besökt 08-området sedan 1992.)
Kändisar, politiker och journalister är i hög grad bosatta innanför tullarna och får således inte del av denna maffiga kulturkaka..
Citera
2016-03-18, 11:42
Medlem
BigBusinesss avatar
Kommer detta verkligen bli verklighet?

Sån underbar ironi!

Men så otroligt.... Jag saknar ord, hjälp mig? Att det helt plötsligt går att ordna fram bostäder på platser där det var otänkbart tidigare. När man snabt kan ordna bostäder i centrala Stockholm till utlänningar som inte kommer lyfta ett handtag eller betala en skattekrona på mååånga år, medans företag inte kan rekrytera på grund av bostadssituationen.

Är det en SDare som kokat ihop hela planen för att verkligen rikta strålkastare på absurditeten?
Citera
2016-03-18, 11:46
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Kändisar, politiker och journalister är i hög grad bosatta innanför tullarna och får således inte del av denna maffiga kulturkaka..

Varför är jag inte förvånad... Typiskt....
Citera
2016-03-18, 11:48
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Kommer detta verkligen bli verklighet?

Sån underbar ironi!

Men så otroligt.... Jag saknar ord, hjälp mig? Att det helt plötsligt går att ordna fram bostäder på platser där det var otänkbart tidigare. När man snabt kan ordna bostäder i centrala Stockholm till utlänningar som inte kommer lyfta ett handtag eller betala en skattekrona på mååånga år, medans företag inte kan rekrytera på grund av bostadssituationen.

Är det en SDare som kokat ihop hela planen för att verkligen rikta strålkastare på absurditeten?
Ehum.. Återigen, detta handlar inte om centrala Stockholm utan om förorter. I övrigt har du helt rätt
Citera
2016-03-18, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Så jävla vidrigt att innerstaden alltid klarar sig och skiten dumpas i Söderort istället.
Vad spelar det för roll när de ändå kommer söka sig till stan under dagen / nätterna? Det är bättre att man pumpar hela söderort för att sedan chocka innerstadsborna.
Citera
2016-03-18, 11:50
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Tråkigt nog för innerstadsborna gick dom miste om möjligheten till mångkulturella möten och inflyttningsfester med spännande mat från fjärran land. Denna ynnest drabbade istället och kanske inte helt överraskande oss bosatta utanför tullarnas trygga hägn.

Vad tror vi? Hur kommer detta att påverka de områden det gäller? Är det bra eller dåligt? Vi kan även spekulera lite i varför Kungliga Djurgården och Östermalm hamnade utanför..

Man kan nästan tala om en ny typ av utanförskap där vissa områden går helt miste om berikningen och sannolikt kommer stagnera och förfalla utan nytt blod från tredje världen. Hur ska vi komma till rätta med denna orättvisa?
Citera
2016-03-18, 11:51
Medlem
Drapåtrissors avatar
Mer specifiserade siffror fån Sthlms stads hemsida
http://i.imgur.com/xQWLeoB.jpg
Inte mycket integrationstänk i dom placeringarna
Citera
2016-03-18, 11:52
Medlem
sajebiss avatar
Ojojoj, mao kommer det att bli ännu mer spännande att besöka det redan spännande Älvsjö badet i sommar. Kanske lika bra att stänga ner det en gång för allt och hänvisa till renoveringar eller liknande.

Citat:
Här ska bostäderna placeras

Älvsjömässans extra parkering, Huddingevägen på Örbysidan (Enskede-Årsta-Vantör)

Slakthusområdet, gamla spåren nedanför Hallvägen (Enskede-Åsta-Vantör))

Kvarteret Naturvården vid Beckombergaområdet, Spångavägen/Beckbornas väg (Bromma)

Invid kvarteret Miraklet, Arrendevägen/Småbrukarvägen (Spånga-Tensta)

Parkering längs Bergslagsvägen vid Grimsta (Hässelby-Vällingby)

Hagsätravägen, kvarteret Svedjaren (Enskede-Årsta-Vantör)

Sätra IP, mindre del av parkeringen längs Bredängsvägen (Skärholmen)

Källa: Stockholm stad
Citera
2016-03-18, 11:52
Medlem
Stockholm är en segregerad stad, det är inget bra ifall man förespråkar mångkultur och mångfald.

Jag vädjar till de rika, ta ert ansvar i invandringsfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in