Citat:
Att Trump inte skulle vara intelligent är bullshit.
1. Han är högutbildad, i ekonomi. Du kanske inte behöver vara Einstein men över medel eller lite disciplin krävs.
2. Han har drivit hela Trump Organization, med framgång, vem som helst klarar inte det.
3. Även om han "ärvt" en del, så har han därmed också ärvt hans fars intellekt, samt fått företagen att öka i värde, så han har ärvt det med framgång.
4. Han har skrivit 21 böcker. Jag har bara läst The Art of The Deal, men vem som helst klarar inte att skriva 21 böcker.
5. Han har, med stor framgång, gjort en bra valkampanj och lyckats bli frontrunner i GOP. Vem som helst klarar inte det.
Hur man än vrider och vänder på det så tyder allt på att han är intelligent.
Om ni tycker att han "pratar för enkelt" så kan jag meddela att det är en talang det också att kunna nå ut till den stora massan. När jag gick på journalisthögskolan var det en dygd nämligen.
1. Han är högutbildad, i ekonomi. Du kanske inte behöver vara Einstein men över medel eller lite disciplin krävs.
2. Han har drivit hela Trump Organization, med framgång, vem som helst klarar inte det.
3. Även om han "ärvt" en del, så har han därmed också ärvt hans fars intellekt, samt fått företagen att öka i värde, så han har ärvt det med framgång.
4. Han har skrivit 21 böcker. Jag har bara läst The Art of The Deal, men vem som helst klarar inte att skriva 21 böcker.
5. Han har, med stor framgång, gjort en bra valkampanj och lyckats bli frontrunner i GOP. Vem som helst klarar inte det.
Hur man än vrider och vänder på det så tyder allt på att han är intelligent.
Om ni tycker att han "pratar för enkelt" så kan jag meddela att det är en talang det också att kunna nå ut till den stora massan. När jag gick på journalisthögskolan var det en dygd nämligen.
1. Hans farsa fixade in honom på en fin skola men det råder tveksamheter kring vad han egentligen gjorde de åren.
http://www.thedp.com/article/2015/08/donald-trump-wharton-classmates
2. Drivit den nära konkurs med miljardskulder flera gånger med mängder av misslyckade affärsprojekt samt rena scams (Trump university). Han ärvde sin plats i organisationen från sin far som gjorde grovjobbet. Han klev in som CEO på ett färdigt företag och 200 miljoner dollar på banken när gubben dog. Hans bedrift ligger i att delegera och snacka till sig krediter (inget fel i det iofs).
3. Som sagt, 200 miljoner dollar vilket han "förvaltade" genom att få kapitalet att öka mindre i värde än om han hade investerat dem i en vanlig indexfond. Vissa uppskattar att han hade haft 10 miljarder dollar mer om han hade investerat dem i en indexfond. Knappast imponerande.
4. Han har inte skrivit ett skit, han har anlitat 21 spökskrivare och satt sitt namn på omslaget, vilket för honom bara var ytterligare ett sätt att tjäna pengar på varumärket "Trump". Han skryter gärna om att han skrev "The art of the deal" men faktum är att han bidrog mycket lite till den boken.
5. Här håller jag med. Han har slugt listat ut den snabbaste vägen till nomineringen, det är en fantastisk bragd. Hela bedriften är dock baserad på lögner, kappvänderi, skrämselpropaganda, smutskastande av kritiker, manipulerande av media och kraftiga överdrifter kring sin egen förträfflighet. Det är en ren jävla road-show och falskspel han håller på med.
Googla gärna samtliga ovanstående påståenden innan ni vrålar "lögn!".