• 1
  • 2
2016-03-18, 07:49
Medlem
Är det inte lite märkligt, jag vet inte hur, om SD fick möjlighet, skulle välja att lösa flyktingkrisen? Här har vi ett parti som profilerat sig att lösa invandringsfrågan, och jag vet inte ens var de står i frågan? Är det för att man inte har något förslag eller är det för att man inte har kanaler för att kommunicera just sin lösning?
Citera
2016-03-18, 07:54
Medlem
Jag tror man bara vill ta emot kvotflyktingar. Så såg det ut senast jag kollade i alla fall. Samt återkalla medborgarskap som delats ut på falska grunder. Samt vara hårdare med utvisningar. (Vad jag vet så vill dom inte utvisa alla som kommit hit)
Citera
2016-03-18, 07:57
Medlem
Skulle tro " Släpp inte in några mer"
Dom som redan fins här ? Vi vet ju ofta inte varifrån dom kommer?Så om sända ut dom,vart?
Nån måste ju ta imot dom.
Citera
2016-03-18, 08:00
Bannlyst
SD vill hjälpa folk på plats eftersom det är så mycket mer kostnadseffektivt och jag håller med. Är det inte bättre att 100 personer får mat för dagen än att hjälpa 10 personer med bidrag i Sverige?
Citera
2016-03-18, 08:20
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är det inte lite märkligt, jag vet inte hur, om SD fick möjlighet, skulle välja att lösa flyktingkrisen? Här har vi ett parti som profilerat sig att lösa invandringsfrågan, och jag vet inte ens var de står i frågan? Är det för att man inte har något förslag eller är det för att man inte har kanaler för att kommunicera just sin lösning?

Du nämner två olika saker. Först nämner du flyktingkrisen, sen nämner du invandring.
Hjälp till flyktingar görs inte, varken ekonomiskt eller humanistiskt (eller säkerhetsmässigt), genom invandring.
Så stryp invandringen och ta emot kvotflyktingar (det du och jag skulle kalla riktiga flyktingar), och höj bidraget till de som hjälper dessa bäst. UNHCR.

Vi har vetat vart de stått här sedan alltid. De har alltid sagt samma sak och aldrig ändrat sig.
Citera
2016-03-18, 08:28
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merciful
SD vill hjälpa folk på plats eftersom det är så mycket mer kostnadseffektivt och jag håller med. Är det inte bättre att 100 personer får mat för dagen än att hjälpa 10 personer med bidrag i Sverige?

Förhållandet är faktiskt mer spektakulärt än så. 1:~350.
Utöver det har vi att ekonomin i Sverige skulle haft (nu är det för sent) högre tillväxt över tid, vilket gjort att vi med tiden kunnat skänka mer och mer om vi hade velat, och då hjälpt fler och fler.
Sen är det såklart mer effektivt, inte bara genom antalet man hjälper, utan även genom att en del av hjälpen innebär hjälp med skola och jordbruk vilket leder till självförsörjande och högre utbildning, vilket ger jobbchanser samt lägre barnafödande.
För gällande barnafödandet så är en intressant faktor med invandringen att den totala humanitära hjälpen genom invandring, grovt understiger antalet nya som föds in i fattigdom och svält. Eller för den delen krig. Så även om vi tar emot 10 miljoner så föds det varje år, om jag inte minns fel, runt 80 miljoner in i områden vi försöker hjälpa folk ifrån.
Så hjälp på plats är mer effektivt än endast antalet man direkt hjälper. Det är där potentialen till långsiktiga lösningar finns också.
Sen har vi tryggheten i Sverige. Den går det ju som vi vet med. Och gällande ekonomin inrikes så kommer invandrare aldrig. Aldrig. Aldrig bli lönsamma. Inte enligt någon ekonomisk kunnig eller enligt någon studie om området alls, någonsin. Undantaget svensk media och komikerelit, samt politiker.
Citera
2016-03-18, 09:09
Bannlyst
Citat:

Har du bott under en sten? SD vill inte lösa någon flyktingkris, men vill ge mer resurser till UNHCR och skära ner på massinvandringen till Sverige. Utöver detta så har de aldrig haft någon plan för att stoppa krig eller krisen generellt.
Citera
2016-03-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Har du bott under en sten? SD vill inte lösa någon flyktingkris, men vill ge mer resurser till UNHCR och skära ner på massinvandringen till Sverige. Utöver detta så har de aldrig haft någon plan för att stoppa krig eller krisen generellt.
Att begära att SD ska stoppa kriget kanske är att ta i. Men man kanske kan begära att de, gärna i stor stil, ska presentera något hur de ser på frågan, och hur de anser att Sverige ska agera? Gärna i detalj.
Citera
2016-03-18, 10:00
Moderator
Tinuviels avatar
Politik - Inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2016-03-18, 10:01
Bannlyst
Citat:
Att begära att SD ska stoppa kriget kanske är att ta i. Men man kanske kan begära att de, gärna i stor stil, ska presentera något hur de ser på frågan, och hur de anser att Sverige ska agera? Gärna i detalj.

SD vill nog inte blanda sig i kriget alls. Kanske på sin höjd bidra med materiel och resurser. Men knappast med personal mer än ett fåtal plan med piloter.
Citera
2016-03-18, 10:14
Medlem
LiberalDemokratis avatar
Du vet inte vad sd har för lösning eftersom sd inte har någon lösning. Vill man rösta på ett parti som kan påverka så röstar man inte på sd utan på något av de etablerade, demokratiska partierna!
Citera
2016-03-18, 10:26
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Du vet inte vad sd har för lösning eftersom sd inte har någon lösning. Vill man rösta på ett parti som kan påverka så röstar man inte på sd utan på något av de etablerade, demokratiska partierna!
Eftersom de lyckats så bra i frågan eller vad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in