Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-07, 23:58
Medlem
Tror ni det är lugnt att ta noopept när man käkar Venlafaxine som är en SNRI?
Citera
2016-03-08, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiLtliF
Tror ni det är lugnt att ta noopept när man käkar Venlafaxine som är en SNRI?
där är en tråd om noopept och venlafaxine på reddit. Det verkar inte vara några problem alls, möjligen att man får mindre effekt av noopepten än man fått annars.
https://www.reddit.com/r/Nootropics/Comments/2oi8e8/general_personal_update_about_snris_and/
Citera
2016-03-09, 13:43
Medlem
Hej! Jag skrev tidigare i en annan tråd men fick inget svar där Provar att fråga här istället..
Jo jag är studerande och funderar på att testa nootropics för första gången. Det jag undrar över är vilken nootropic fungerar bäst om man vill få bättre resultat i skolan? Är det noopept eller phenylpiracetam som är mer lämplig för studier, förbättring av minnet osv?
Citera
2016-03-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instathirst
Hej! Jag skrev tidigare i en annan tråd men fick inget svar där Provar att fråga här istället..
Jo jag är studerande och funderar på att testa nootropics för första gången. Det jag undrar över är vilken nootropic fungerar bäst om man vill få bättre resultat i skolan? Är det noopept eller phenylpiracetam som är mer lämplig för studier, förbättring av minnet osv?
Noopept och Phenylpiracetam är förmodligen populärast i Sverige. Om du är nybörjare är det kanske bäst med en nootropicstacker... Men är du det ute efter snabb resultat rekommenderar jag 200mg phenylpiracetam/dag. Om du vill uppnå jättebra långsiktiga resultat är 20mg noopept/dag oslagbar. Du ska helst kombinera med citicoline eller alcar för maximal effekt. Phenylpiracetam ska du helst pausa ifrån någon dag i veckan också för att inte bygga en tolerans mot det.
Citera
2016-03-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastieman
Noopept och Phenylpiracetam är förmodligen populärast i Sverige. Om du är nybörjare är det kanske bäst med en nootropicstacker... Men är du det ute efter snabb resultat rekommenderar jag 200mg phenylpiracetam/dag. Om du vill uppnå jättebra långsiktiga resultat är 20mg noopept/dag oslagbar. Du ska helst kombinera med citicoline eller alcar för maximal effekt. Phenylpiracetam ska du helst pausa ifrån någon dag i veckan också för att inte bygga en tolerans mot det.
Oki, har bestämt mig för att testa phenylpiracetam. Vissa har skrivit att 100mg borde räcka i början..är det safe att ta 200mg utan att få biverkningar?
Citera
2016-03-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instathirst
Oki, har bestämt mig för att testa phenylpiracetam. Vissa har skrivit att 100mg borde räcka i början..är det safe att ta 200mg utan att få biverkningar?
Börja med 100mg första 3-5 dagarna och höj om det behövs. Det är ingen fara med 200mg per dag.
Pausa 1-2 dagar i veckan för att inte bygga tolerans mot det.
Citera
2016-03-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastieman
Börja med 100mg första 3-5 dagarna och höj om det behövs. Det är ingen fara med 200mg per dag.
Pausa 1-2 dagar i veckan för att inte bygga tolerans mot det.
Ok tack för hjälpen. Om jag exempelvis tar det mån-lör och sedan inget på söndagen.. kommer det inte förstöra kuren?
Citera
2016-03-14, 22:10
Bannlyst
Har en fråga till er som testat noopept och racetamer; vilken av dessa nootropics föredrar ni?
Gärna med en kort motivering.
Citera
2016-03-15, 13:03
Medlem
Om man äter 4 ägg varje morgon i samband med racetams så behöver man inte ta extra cholin, tror även det räcker med färre om man i övrigt äter mycket kött och så.
Senast redigerad av DarkBackground 2016-03-15 kl. 13:07.
Citera
2016-03-15, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBackground
Om man äter 4 ägg varje morgon i samband med racetams så behöver man inte ta extra cholin, tror även det räcker med färre om man i övrigt äter mycket kött och så.
Det kan man göra och det har funkat bra för mig med när jag haft slut på kolin.
Citera
2016-03-16, 15:43
Medlem
Tog noopept i nästan 2 månader och tog en liten paus nu i ett par dagar. Det känns som om jag orkade mer mentalt och mitt humör var betydligt bättre när jag tog noopept. Jag hade en mer entusiastisk inställning till saker jag gillar att göra, även saker som var jobbiga att utföra tidigare var lättare att ta itu med. Detta märkte jag mest när jag slutade käka noopept. Känner någon igen sig?
Citera
2016-03-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9999
Har en fråga till er som testat noopept och racetamer; vilken av dessa nootropics föredrar ni?
Gärna med en kort motivering.
För mig är det noopept, eftersom det går att kombinera med andra nootropics och det är lättare att experimentera med dosen om man inte får bra effekt på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in