Citat:
Ursprungligen postat av
LudwigVon
Gör ett försök att förklara fysiken bakom. Vi försöker ju förklara för dig när det blir svårt
Edit: vilken höjd osv..
Fysiken handlar om partikelstorlek..
metalldamm som är i nanostorlek på partiklarna.. kommer bete sig som spåren i chemtrailsvideos.. dom stannar i skyn i 30-60 minuter beroende på väder och vind.. och sprider ut sig med vinden vilket skapar ett disigt lager men konstgjorda moln.
Iskristaller, ånga eller moln kan aldrig nånsin sprida ut sig med vinden så som metalldamm kan göra, därför finns det många videos som visar både moln, contrails och chemtrails, på samma filmsekvens.
Sånna videos existerar eftersom vissa människor kan basfysik, och vt om att det är skillnad på metalldamm och moln, även om dom sprayar i atmosfären, så kan vi från marken se de fysiska bevisen för att chemtrails inte är contrails eller moln.
Citat:
Ursprungligen postat av
secretmillionaire
Jag är lite nyfiken på fysiken bakom ditt påstående?
Hur kan metalldamm sväva kvar i atmosfären medan iskristaller faller ner? Enligt mig borde det vara större sannolikhet att metalldammet regnar ner snabbare..
Det handlar om partikelstorlek.. det blir lite svårt att göra en nanostor iskristall som inte buntar ihop sig med en annan iskristall vilket skapar en större kristall vilket gör att det börjar snöa.
Endast metalldamm som sprayats i atmosfären kan sprida ut sig med vinden till skillnad från contrails och moln, som har en helt annan partikelstrlek än vad nanostora metallkorn har.
Jag har hört att nanopartiklar är tusen gånger mindre än ett dammkorn.. och det är därför chemtrails stannar i skyn så länge.. för dom är nästan viktlösa, till skillnad från iskristaller .. och ånga som stiger och dunstar istället för att falla ner.
Detta är bara fysiken som chemtrailsförnekare måste förneka för att inte avslöja sig själv som troende idioter, inför alla andra troende idioter.