2016-03-16, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Nej absolut inte, iskristaller skulle inte sväva runt uppe i atmosfären i 30-60 minuter innan dom regna ner.
Endast metalldam skulle sväva runt i atmosfären och sprida ut sig med vinden som chemtrails gör.

Men det här är lite för avancerad fysik för att ni ska kunna förstå vad ja menar när jag säger att metalldamm som sprayas i atmosfären, kommer inte bete sig som moln eller contrails.

Jag är lite nyfiken på fysiken bakom ditt påstående?
Hur kan metalldamm sväva kvar i atmosfären medan iskristaller faller ner? Enligt mig borde det vara större sannolikhet att metalldammet regnar ner snabbare..
Citera
2016-03-16, 13:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nej absolut inte, iskristaller skulle inte sväva runt uppe i atmosfären i 30-60 minuter innan dom regna ner.
Endast metalldam skulle sväva runt i atmosfären och sprida ut sig med vinden som chemtrails gör.

Sitter just nu och tittar upp på cirrusmoln som har svävat på himlen i mer än 60 minuter. Cirrusmoln består till största delen av iskristaller.

Trots att jag och alla andra stockholmare just i denna sekund kan se dessa iskristallmoln så hävdar du att de inte finns. Du framstår som inte riktigt frisk...
Citera
2016-03-16, 13:58
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Gör ett försök att förklara fysiken bakom. Vi försöker ju förklara för dig när det blir svårt

Edit: vilken höjd osv..

Fysiken handlar om partikelstorlek..
metalldamm som är i nanostorlek på partiklarna.. kommer bete sig som spåren i chemtrailsvideos.. dom stannar i skyn i 30-60 minuter beroende på väder och vind.. och sprider ut sig med vinden vilket skapar ett disigt lager men konstgjorda moln.

Iskristaller, ånga eller moln kan aldrig nånsin sprida ut sig med vinden så som metalldamm kan göra, därför finns det många videos som visar både moln, contrails och chemtrails, på samma filmsekvens.

Sånna videos existerar eftersom vissa människor kan basfysik, och vt om att det är skillnad på metalldamm och moln, även om dom sprayar i atmosfären, så kan vi från marken se de fysiska bevisen för att chemtrails inte är contrails eller moln.

Citat:
Ursprungligen postat av secretmillionaire
Jag är lite nyfiken på fysiken bakom ditt påstående?
Hur kan metalldamm sväva kvar i atmosfären medan iskristaller faller ner? Enligt mig borde det vara större sannolikhet att metalldammet regnar ner snabbare..

Det handlar om partikelstorlek.. det blir lite svårt att göra en nanostor iskristall som inte buntar ihop sig med en annan iskristall vilket skapar en större kristall vilket gör att det börjar snöa.

Endast metalldamm som sprayats i atmosfären kan sprida ut sig med vinden till skillnad från contrails och moln, som har en helt annan partikelstrlek än vad nanostora metallkorn har.

Jag har hört att nanopartiklar är tusen gånger mindre än ett dammkorn.. och det är därför chemtrails stannar i skyn så länge.. för dom är nästan viktlösa, till skillnad från iskristaller .. och ånga som stiger och dunstar istället för att falla ner.

Detta är bara fysiken som chemtrailsförnekare måste förneka för att inte avslöja sig själv som troende idioter, inför alla andra troende idioter.
Citera
2016-03-16, 14:02
Medlem
Citat:
Det handlar om partikelstorlek.. det blir lite svårt att göra en nanostor iskristall som inte buntar ihop sig med en annan iskristall vilket skapar en större kristall vilket gör att det börjar snöa.

Endast metalldamm som sprayats i atmosfären kan sprida ut sig med vinden till skillnad från contrails och moln, som har en helt annan partikelstrlek än vad nanostora metallkorn har.

Jag har hört att nanopartiklar är tusen gånger mindre än ett dammkorn.. och det är därför chemtrails stannar i skyn så länge.. för dom är nästan viktlösa, till skillnad från iskristaller .. och ånga som stiger och dunstar istället för att falla ner.

Detta är bara fysiken som chemtrailsförnekare måste förneka för att inte avslöja sig själv som troende idioter, inför alla andra troende idioter.

Så alla moln blir till snö?
Citera
2016-03-16, 14:24
Medlem
Citat:
Fysiken handlar om partikelstorlek..
metalldamm som är i nanostorlek på partiklarna.. kommer bete sig som spåren i chemtrailsvideos.. dom stannar i skyn i 30-60 minuter beroende på väder och vind.. och sprider ut sig med vinden vilket skapar ett disigt lager men konstgjorda moln.

Iskristaller, ånga eller moln kan aldrig nånsin sprida ut sig med vinden så som metalldamm kan göra, därför finns det många videos som visar både moln, contrails och chemtrails, på samma filmsekvens.

Sånna videos existerar eftersom vissa människor kan basfysik, och vt om att det är skillnad på metalldamm och moln, även om dom sprayar i atmosfären, så kan vi från marken se de fysiska bevisen för att chemtrails inte är contrails eller moln.

Förstår inte varför moln inte kan spridas för vinden. Vilken fysik gör det omöjligt?

Hade man släppt ut metalldamm i atmosfären finns en chans/risk att det bildats riktiga moln. Det kallas cloudseeding och är inget hokus pokus.

Mellan vilka höjder menar du att det finns förutsättningar för contrails? Måste det råda speciella väderförhållanden eller blir det alltid spår?
Citera
2016-03-16, 20:52
Medlem
Bongomans avatar
Jag skulle vilja veta var man gömmer 10.000 ton metalldamm i ett passagerarflygplan. Eller 40.000 kubikmeter vätska.
Citera
2016-03-16, 20:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Jag skulle vilja veta var man gömmer 10.000 ton metalldamm i ett passagerarflygplan. Eller 40.000 kubikmeter vätska.

Man blandar metalldammet i bränslet.. så när bränslet förbränns så blir det långa chemtrails efter planet.
Det är därför det finns videos där folk sitter inne i planet och filmar chemtrails som sprutar ur vingen utanför fönstret.

Mvh
Citera
2016-03-16, 22:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Man blandar metalldammet i bränslet.. så när bränslet förbränns så blir det långa chemtrails efter planet.
Det är därför det finns videos där folk sitter inne i planet och filmar chemtrails som sprutar ur vingen utanför fönstret.

Mvh
Vad händer när man kör metall genom en jet-motor?
Citera
2016-03-16, 22:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad händer när man kör metall genom en jet-motor?

Inte ett skit när det är nanostorlek på metallpartiklarna.
Citera
2016-03-16, 22:34
Medlem
Citat:

Varför? En pedagogisk, noggrann förklaring till oss som "inte förstår fysik" tack!
Citera
2016-03-16, 23:29
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Det beror på hur stor mängden av metallpartiklarna är. "Några" stycken är ingen fara.
Citera
2016-03-17, 00:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur löser man problemet med att det är cirka 1500 grader i en jetmotors förbränningskammare, men aluminium smälter vid 660 grader Celsius?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in