Citat:
Ursprungligen postat av
metalcorenightfall
Knappast,
Jag är teknolog på ett av de största universiteteten här i Sverige och stödet för Trump kunde inte vara lägre.
Har även pratat med en utbytesstuden i min korridor som pluggar bioteknik och kommer från Kalifornien.
Hon säger att stödet för Trump är väldigt lågt bland teknologer, åtminstone i Kalifornien.
Vem fan bryr sig om vad ni teknologer tycker? Håll er till det ni kan och sluta tro att bara för att ni förstår datorvetenskap, att ni har någon koll på politik och/eller ideologi. Datorer i all ära, men att det skulle göra er mer kvalificerade till att förstå eller bedöma Trump, nigga please.
Citat:
Ursprungligen postat av
NixYO
Ja, även “left”, “looser”, “last” och “lady” börjar ju på »L«. Att han måste vara aggressiv och »håna sina motståndare som fjortisar för deras obryddhet om verkligheten« för att parafrasera
baggebo1 förstår jag, men jag tycker ändå han går till överdrift – men visst: Om han vinner på att bete sig som
Nelson Muntz i TV-serien The Simpsons så bör han väl fortsätta med det. Får mig att tänka på denna diskussion:
...
Nu tycker jag förvisso inte att kuk- och längddiskussioner räknas som »att håna sina motståndare som fjortisar för
deras obryddhet om verkligheten«, fast nu beter han sig förvisso inte så illa och det är som sagt begränsat till konkurrerande kandidater. Träddödarmedia och politiskt korrekta gastar ju på om att han är en dödsknarkarnazist samt hånar och smutskastar hans väljare med alla möjliga medel (se
mrtowlies inlägg ovanför mitt).
Nelson är ju cool. Personligen har jag inget emot att Trump mobbar GOP-fältet, det är skoj som underhållning, och bäst var nog när han retade Rubio för stora öron

Rubio har faktiskt enorma öron. Att Trump inte för detaljerat outar dem över deras lobbyister (även om han har hintat en hel del om det), beror nog på att han försöker undvika att bli stämd genom att säga rakt ut att den och den kandidaten är sponsrad av den och det juden/företaget.
Men när han blir pressad går han ändå till rak konfrontation, som exempel när Kasich i första eller andra debatten tror jag det var, anklagade Trump för något, och Trump kontrade med att Kasich hade tur med oljan och att han nästan ruinerade landet med hedge fund managers och Lehman Brothers; Kasich verkar inte riktigt ha återhämtat sig sedan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Tala för dig själv, Elias.
Det är just det jag gör, och alla andra som håller med mig:
http://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Memes/I_dont_share_my_thoughts_because_I_think_it_will_c hange_the_minds_of_people_who_think_differently_I_ share_my_thoughts_to_show_the_people_who_already_t hink_like_me_that_theyre_not_alone.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Du är den enda haschrökande kvasinazistveganklimatdåren i den här tråden. I det här landet. I världen.
Stämmer bra det, och det kallas
originalitet:
“The aim of public education is not to spread enlightenment at all; it is simply to reduce as many individuals as possible to the same safe level, to breed a standard citizenry, to put down dissent and originality.” ― HL Mencken
Och originalitet har mainstreamtänkare som du själv, experten10, svårt för. Ni mainstreamtänkare har en sjuk besatthet av att vilja tänka som alla andra. Ni är inte fritänkare på något sätt.
Dock är jag inte "nazist", och nazister har inte något monopol på sanning. Till skillnad från er mainstreamtänkare så håller jag med nazister där de har rätt i sak och när de har fel så håller jag helt enkelt inte med dem.
Dessutom, ge fan i att kopiera min stil: kalla inte dig själv "expert" och "10"; jag är den riktiga experten här, och 10 är sedan barnsben, mitt favoritnummer (jag hade nummer 10 när jag spelade fotboll!

).
Citat:
Ursprungligen postat av
godhetsaposteln
Han talar nog för rätt många anti-globalister som skriver i tråden. Trump är vår enda försvarare för närvarande. Elias skriver ju också att DT har direkt anti-intellektuell hållning i fråga om global uppvärmning. Ganska likt vad jag själv skriver med annan formulering.
Ja, Noam Chomsky frågades ju ut nyligen om Trump, och Chomsky poängterade tydligt och förklarade sakligt varför Trump's miljöåsikter är helt fucked up gangstashit biatch:
Noam Chomsky - If Trump Becomes President:
https://www.youtube.com/watch?v=gVqO3r3ugVo
^^ Ignorera andra halvan när Chomsky beskriver Trump som hårresande över att Trump vill tortera muslimer; om något hade det varit bra för miljön att rensa planeten på 1.5+ miljarder värdelösa och odugliga muslimer som inte bidrar ett dugg av nytta till världen och bara belastar planeten/miljön med krig och olja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Kasich tror antingen att han kan positionera sig som etablissemangets hopp vid ett brokered convention, eller, mindre troligt, använda sina insamlade delegater för att handla till sig posten som secretary of the treasury.
Kasich är bara kvar i racet eftersom hans donatörer och lobbyister höll honom vid liv i syfte att förstöra för Trump; alltså så att Trump inte vann Ohio. De kommer nog släcka hans kampanj snart, eftersom de vet att han inte har en chans att vinna, och då kommer de förgäves satsa allt på Cruz.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Ungefär hälften av alla försök till slutsatser här bygger på en felaktig premiss, nämligen att stängda republikanska primärval är representativa för befolkningen i stort.
Exakt. Trump gör bäst ifrån sig i öppna primaries där alla får rösta fritt. I stängda caucuses är det hård kontroll och säkert en hel del övertalning också (alltså hjärntvätt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Bland college grads generellt ligger Trumps fav/unfav på 29/66, svagast av alla kandidater såväl republikaner och demokrater.
80% av college grads röstar i presidentvalet, medan knappt 40% bland ett av Trumps starkare grupper, highschool dropouts.
Att Trump är populär bland high school dropouts är helt logiskt och inte något negativt överhuvudtaget, tvärtom är det positivt och en "badge of honor" om något. De som hoppar av skolan är de sanna individualisterna och äkta fritänkarna som vägrar köpa regimens lögner och ideologiska hjärntvätt, och går sin egen väg istället. Föga förvånande är det inte heller konstigt att Trump är populär bland denna kategori väljare, eftersom han själv bryter mot PK-reglerna och spelar efter egna regler. Och kolla vad vi har här:
“Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education.” ― Bertrand Russell
^^ Så är det faktiskt. Och de självständiga tänkarna i detta val, är just de high school dropouts som trots enorm mainstreammediapropaganda, röstar på Trump. Dessa väljare går emot allt vad auktoritet heter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Du verkar helt ha missat att det splittrade republikanska fältet jobbat i Trumps favör. Hade han ställts mot en enda stark motkandidat hade han kunnat utmanövreras mycket lättare.
Knappast. 2016 GOP valet är det mest "diversity" valet i amerikansk historia, och vi snackar här om meriterade kandidater och career-girls: två latinokubanska kandidater, varav en har juristbakgrund (alltså retorisk/verbal kompetens, eller relativt i Cruz fall), en negerhjärnkirurg, en kvinnlig dator-CEO, en indisk guvernör, och så vidare. Saknades bara en muslim. Vad var syftet med så många icke-vita? Jo, antagligen fick lobbyisterna/judemaffian reda i förväg på att Trump hade tänkt ställa upp, och de började ladda upp det tunga kavalleriet i förväg, och sponsrade ett så brett och varierat fält som möjligt, så att amerikanska väljare skulle ha ett stort fält att välja mellan, och välja allt förutom Trump. GOP-fältet var attraktivt för alla skikt inom det ameriskanska folket: etnicitet/ras, kön och så vidare, allt fanns här för USA:s icke-vita och "minoriteter". Och dessa var inte några pissluffare till presidentkandidater, utan seriösa, framgångsrika career-girls eller career-politiker.
I det demokratiska lägret däremot, fick Hillary som "motstånd", Jim Webb, som har lång erfarenhet inom militären (och demokraterna är ju rent generellt emot militarism), och några andra gamla vita gubbar, samt en judisk kommunist som har tappat halva håret (hår är mycket viktigt för amerikanska väljare; delvis varför Reagan fortfarande är den populäraste amerikanska republikanska presidenten i modern tid, eftersom han hade en snygg frilla, inte pga att han gjorde något bra eller var vettig i övrigt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Nu har anti-Trumprösterna spritts ut på allt för många andra kandidater, och många anti-trumpröster har gått förlorade pga delegaternas fördelning och state thresholds.
Sant, men det där beror på att saker och ting inte gick som planerat för AIPAC. Lobbyisterna/corporations/judarna hade nämligen räknat med att ju mer de fyller GOP-fältet, desto större sannolikhet är det att någon annan än Trump blir populärast. Nu vet jag inte om du spelar TV-spel här, men om du kollar rankingboards, så är det som så, att ju fler spelare ett spel har, desto svårare är det att hamna inom topp 100 eller topp 1000, medan ett spel som inte är särskilt populärt, där är det lätt att toppa rankinglistan.
Samma sak med årets GOP race: de bara fyllde fältet med alla möjliga hjärnkirurger, advokater och datorexperter osv. Ha då i åtanke att den genomsnittliga republikanska väljaren faktiskt är en iDiot, så det här var knappast representativa politiker. Detta som sagt i syfte att sålla ut Trump. Ändå spöar Trump arsle trots all motstånd de bussade på honom