2016-03-16, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Står i startinlägget att han inte har lån på lägenheten.

Nej, det framgår väldigt tydligt i tråden att tjejen bor hos sina föräldrar, som bor i samma trappuppgång som TS.

Snälla, läs trådarna och sluta yra så himla mycket.
Jag vet det, Jag bara menade rent generellt hur man ska räkna när man beräknar "hyra".
Citera
2016-03-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Han bodde väl där innan hon flytta in, så han klarade väl det iaf, eller ska han tjäna på sin flickvän nu?

Så hon ska tjäna på att bo hos honom?

Du tänker alltså inte betala ett skit för dina gemensamma boende och levnadskostnader om du har ett jobb? Ett jobb som dessutom inbringar lika mycket lön som din stackars partner?

Förstår att du är lite dum i huvudet, men du måste väl förstå att även i usa så betalar kvinnor som jobbar för sig.
Det är bara kvinnor som stannar hemma och bygger ett hem för deras gemensamma tillvaro som inte betalar för boende i kontanter.
Citera
2016-03-16, 12:22
Medlem
losfers avatar
Jag känner till typen av människa som hennes pappa tillhör. En sån människa har 0 intresse av vad som är rätt eller fel, Det handlar bara om att skaffa fördelar för sig själv och sina närmaste (barn).
Har själv haft att göra med en sån när jag var yngre. Jag kan fortfarande bli arg när jag tänker tillbaka på hur jag blev behandlad och hur "vek" jag var som inte sa ifrån mer och bad han dra åt helvete.

Självklart ska hon betala hälften.
Citera
2016-03-16, 12:44
Medlem
Gurglarens avatar
Hon ska betala hyra såklart. Räkna ihop hyra+ränta och utgå från halva det.
Citera
2016-03-16, 12:49
Medlem
Klart hon ska vara med och betala utgifterna. Halva räntan och halva avgiften till föreningen är väl standard. Men amorteringen får du så klart stå för själv. En annan lösning kan ju vara att hon köper halva lägenheten av dig.
Citera
2016-03-16, 13:01
Medlem
Hon ska betala men inte hälften av alla utgifter, du får ju tänka på att hon inte får ta del av vinsten när du säljer bostadsrätten så varför ska hon då betala din ränta och amortering? Hon ska betala hälften av den faktiska hyran.

Har inte läst alla ~10 sidor så kan ha missat någon info.
Citera
2016-03-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
"like"

Det är den här attityden som folk hånar svenska mannen för, delar du notan på restaurangen också?
Tack gode Gud att jag aldrig träffat på er sorts kille, inte för att jag har emot att betala, men principen att mannen gnäller om pengar och dela allt 50/50. Du kanske ska dona med blombuketter hemma medan hon meckar med bilen

Säkerligen har du enbart träffat på losers och tofflar som inte kan stå på sig. Elakt men smart att utnyttja svaga individer som betalar alla dina fasta utgifter.

Middag delar jag ej notan för då bjuder jag alltid. Uppvaktar även med blommor titt som tätt och resor.

Sen är det klart att det finns kvar hemmafruar i dagens samhälle som ända nytta/mål i livet är att städa hemmet och föda barn.
Citera
2016-03-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatPlaya
Hon ska betala men inte hälften av alla utgifter, du får ju tänka på att hon inte får ta del av vinsten när du säljer bostadsrätten så varför ska hon då betala din ränta och amortering? Hon ska betala hälften av den faktiska hyran.

Har inte läst alla ~10 sidor så kan ha missat någon info.
Amortering ska hon ej betala och TS har inga lång på lägenheten .

Men varför skulle hon inte betala räntan? Det är ju en kostnad för att bo i lägenheten och inget som ngn tjänar på. Det är ju en "hyra" till banken.

Hälften av avgiften till föreningen och hälften av räntan på lånen är rätt.
Citera
2016-03-16, 13:49
Medlem
Fenjal888s avatar
Felpost.
Citera
2016-03-16, 13:51
Medlem
xx-och-yys avatar
Alla tjejer sitter på guldgruvan, det är bara en del tjejer som inte fattar det. Den här tjejen har förstått det med hjälp av pappan
Senast redigerad av xx-och-yy 2016-03-16 kl. 13:55.
Citera
2016-03-16, 13:53
Hon ska inte bara betala hälften av din avgift, hon skall även betala hälften av dina räkningar (dvs mat, el, bredband SAMT hemförsäkring) hon skall ÄVEN betala hälften av räntan på ditt lån för det är en kostnad för DIG/er att bo där varje månad!

Däremot är amortering inget hon skall dras med.

Be hennes pappa att dra åt helvete.
Senast redigerad av priz 2016-03-16 kl. 13:59.
Citera
2016-03-16, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone69
Amortering ska hon ej betala och TS har inga lång på lägenheten .

Men varför skulle hon inte betala räntan? Det är ju en kostnad för att bo i lägenheten och inget som ngn tjänar på. Det är ju en "hyra" till banken.

Hälften av avgiften till föreningen och hälften av räntan på lånen är rätt.
Du sa det själv i första meningen, han har inga lån. Dvs inte heller någon ränta.

Annars är det väl vettigt att dela på resten också då hon får en inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in