2016-03-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Tycker det är pinsamt med män som ber sin tjej om pengar, men sen är jag anti-feminist också och van vid "förhållanderegler" från USA, där mannen cashar för sin tjej

Så även att din kvinna tjänar lika mycket som dig, så ska du stå för allt? Ok om man är den enda med inkomst, men tjejen i fråga har ju jobb.

Så hur fan tänker du/ni?
Citera
2016-03-15, 23:16
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Så även att din kvinna tjänar lika mycket som dig, så ska du stå för allt? Ok om man är den enda med inkomst, men tjejen i fråga har ju jobb.

Så hur fan tänker du/ni?
Han bodde väl där innan hon flytta in, så han klarade väl det iaf, eller ska han tjäna på sin flickvän nu?
Citera
2016-03-15, 23:40
Medlem
Citat:
Han bodde väl där innan hon flytta in, så han klarade väl det iaf, eller ska han tjäna på sin flickvän nu?

Hon hade väl lgh innan också, och klarade det, eller ska hon tjäna på sin pojkvän nu ?
Citera
2016-03-16, 00:09
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetman
Hon hade väl lgh innan också, och klarade det, eller ska hon tjäna på sin pojkvän nu ?
Hon har ju kvar den,
Citera
2016-03-16, 00:53
Medlem
Citat:
Hon har ju kvar den,
Det har jag missat!
Nu blev det rörigt.
I'm out
Citera
2016-03-16, 01:18
Medlem
boonies avatar
Klart som fan hon ska betala hälften.
Citera
2016-03-16, 01:28
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Jävla greedy du är måste jag säga..
Säkert var det så att du ville hon skulle flytta in till dig.. Jag skulle aldrig kräva en brud på pengar till hyra om jag ville att hon flytta till mig...

Och är man fattig nu också, så delar man hushållskostnaderna.. Men inte hyran
"like"
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone69
Du skulle aldrig kräva en brud på hälften av hyran för att bo i lägenheten? Ska hon bo gratis menar du? Samhällsutvecklingen har gått framåt och alla kvinnor är inte hemmafruar längre. Utan många kvinnor har jobb och tjänar sina egna pengar.

TS , bruden du träffar ska betala hälften av avgiften till föreningen utan snack .Hennes farsa är förmodligen en pundare som begär pengar till droger av sin dotter för att leva i sin fantasivärld dygnet runt.

Hade du haft lån på lägenheten så ska kvinnan betala hälften av räntan (då det är en kostnad för att bo ) . Däremot ska inte motparten betala något på amortering vilket du dock inte gör eftersom du äger lägenheten. Om något går sönder i lägenheten så ska du också stå för det som kylskåp etc.

Hemförsäkringen kan hon också likväl betala hälften av då hon själv är försäkrad av just den försäkringen, även hennes prylar om hon har saker i ditt hem.

Andra räkningar som el , tv, bredband etc ska ni också självklart dela på.

Hur hade hon råd att bo i en lägenhet tidigare med den lönen ? Eftersom hon bodde i samma trapphus.
Det är den här attityden som folk hånar svenska mannen för, delar du notan på restaurangen också?
Tack gode Gud att jag aldrig träffat på er sorts kille, inte för att jag har emot att betala, men principen att mannen gnäller om pengar och dela allt 50/50. Du kanske ska dona med blombuketter hemma medan hon meckar med bilen
Citera
2016-03-16, 08:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det finns en anledning bakom att 80-90% av våra tjejer tycker den viktigaste frågan att ställa först, i dejtingsammanhang, är vad killen har för jobb/utbildning och bakgrunden till varför det är så viktigt att få reda på har knappast med känslor att göra.
80-90%?!?!

Vari ligger din källa för detta påstående?

Fan, jag som trodde att människor flyttade ihop för att man gillade varandra.
Citera
2016-03-16, 09:39
Bannlyst
Citat:
"like"

Det är den här attityden som folk hånar svenska mannen för, delar du notan på restaurangen också?
Tack gode Gud att jag aldrig träffat på er sorts kille, inte för att jag har emot att betala, men principen att mannen gnäller om pengar och dela allt 50/50. Du kanske ska dona med blombuketter hemma medan hon meckar med bilen
Lever du kvar på 50-talet???
Sedan säger du att i USA så gör man så, lömnade du USA på 70-talet??? I USA så är det mer som i Sverige nu, det är ev. på första dejten soom kille betalar, sedan delar man även där.

I dagens feministisk sverige skall man ju dela på allt. Blir ju lite skevt om mannen skall stå för alla gemensamma kostnader när man tjänar ganska lika....
Citera
2016-03-16, 09:45
Bannlyst
Citat:
Hon har ju kvar den,
Var säger TS att hon har kvar lägenheten? Han säger att hon i så fall kan flytta hem till sina föräldrar...
Citera
2016-03-16, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du glömmer räntan, det är ju en del av boendekostnaden.

Står i startinlägget att han inte har lån på lägenheten.

Citat:
Hon har ju kvar den,

Nej, det framgår väldigt tydligt i tråden att tjejen bor hos sina föräldrar, som bor i samma trappuppgång som TS.

Snälla, läs trådarna och sluta yra så himla mycket.
Citera
2016-03-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
80-90%?!?!

Vari ligger din källa för detta påstående?

Fan, jag som trodde att människor flyttade ihop för att man gillade varandra.

Det kan säkert stämma, men skälet är förstås att det är en isbrytare, och något som alla har gemensamt (dvs jobb och yrkesliv). Detsamma gäller förstås även killar.

Bara bittra kvinnohatare och "mansrättsaktivister" skulle få för sig att det ligger någon baktanke i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in