2016-03-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du sa det själv i första meningen, han har inga lån. Dvs inte heller någon ränta.

Annars är det väl vettigt att dela på resten också då hon får en inkomst.

När hon tjänar pengar ska hon betala hälften av alla fasta utgifter (utom amortering, om det hade funnits)
Dessutom är det rimligt att hon betalar några hundralappar för slitage av lägenheten.
Reparationer och underhåll av lägenheten står du för. Bostadens värdeökning är ju också din.
Citera
2016-03-16, 15:35
Medlem
Popshuv1ts avatar
Det är väl inte mer än rätt att man delar på kostnader för bredband/hyra/mat osv om man bor tillsammans och delar på allt?

Spelar ingen roll om du bor med din fiende, syster, bror, polare eller brud. Rätt ska vara rätt.
Citera
2016-03-16, 16:07
Medlem
Dr.Spins avatar
Det känns rimligt som att själva kostnaden bör delas (dvs föreningsavgift, ränta, el, ev. gas, internet och eventuellt matkostnad) medan själva amorteringen är din egen kostnad.

I just detta fall så känns det spontant som om hon använder sin farsa som ett auktoritetsargument för att hon vill bo gratis. Jag tycker att du ska ringa hennes farsa och kolla hur han egentligen menade när han inte tyckte att ni skulle dela på t.ex föreningsavgiften och andra gemensamma kostnader om hon blir inneboende.

Då får du ett kvitto på om hon är en manipulativ lögnerska eller om farsan är en idiot.
Citera
2016-03-16, 16:41
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone69
Säkerligen har du enbart träffat på losers och tofflar som inte kan stå på sig. Elakt men smart att utnyttja svaga individer som betalar alla dina fasta utgifter.

Middag delar jag ej notan för då bjuder jag alltid. Uppvaktar även med blommor titt som tätt och resor.

Sen är det klart att det finns kvar hemmafruar i dagens samhälle som ända nytta/mål i livet är att städa hemmet och föda barn.
Absolut inte, det har alltid varit gemensam nämnare dock, framgångsrika starka män med ledaregenskaper.
Jag hade min lön som fickpengar osv
Det är inget konstigt, det är ett fenomen i sverige där män ser sig som offer och förlorat sin röst till feminister, titta på landet Iphone69! Ser det ut som att männen har någon talan? Ni böjer er för allt och alla, och tack vare det har psykotiska feminister tagit och kört landet i botten
Citera
2016-03-16, 16:45
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Så hon ska tjäna på att bo hos honom?

Du tänker alltså inte betala ett skit för dina gemensamma boende och levnadskostnader om du har ett jobb? Ett jobb som dessutom inbringar lika mycket lön som din stackars partner?

Förstår att du är lite dum i huvudet, men du måste väl förstå att även i usa så betalar kvinnor som jobbar för sig.
Det är bara kvinnor som stannar hemma och bygger ett hem för deras gemensamma tillvaro som inte betalar för boende i kontanter.
Du är alldeles för patetisk för att jag ska bemöta din kommentar med riktigt svar. Kom ut ur boxen
Citera
2016-03-16, 16:48
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Var säger TS att hon har kvar lägenheten? Han säger att hon i så fall kan flytta hem till sina föräldrar...
Hon bor i samma trappuppgång som TS, om det är med föräldrar eller inte så har hon ju ett boende bara några trappor bort.
Citera
2016-03-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Absolut inte, det har alltid varit gemensam nämnare dock, framgångsrika starka män med ledaregenskaper.
Jag hade min lön som fickpengar osv
Det är inget konstigt, det är ett fenomen i sverige där män ser sig som offer och förlorat sin röst till feminister, titta på landet Iphone69! Ser det ut som att männen har någon talan? Ni böjer er för allt och alla, och tack vare det har psykotiska feminister tagit och kört landet i botten

"Jag hade min lön som fickpengar" HA-HA . Killarna som nämnde i plural fick därmed stå för alla räkningar medans du använder din lön till fickpengar? Du tycker att du haft riktigta män som inte vågar stå upp för en så enkel sak som att dela på sina kostnader när båda har jobb och drar in pengar till hushållet. Du är en golddigger och jag avskyr golddiggers. Handlar inte om feminism för att man står för hälften var i ett förhållande.

Jag böjer mig definitivt inte för allt och alla, tvärtom. däremot dom lättmanipulerade männen du träffar gör det och låter dig glida på en räkmacka.

Detta land körs i botten av våra kära politiker. Jag själv betalar över 10tkr i skatt varje månad så jag känner mig inte skyldig på något sätt utan dom som bränner mina skattepengar är dom som står skyldiga.
Citera
2016-03-16, 17:30
Medlem
Citat:
Du är alldeles för patetisk för att jag ska bemöta din kommentar med riktigt svar. Kom ut ur boxen

Snyggt självmål tösen. Bättre kan du. Eller det blir kanske inte vassare med sådana som dig.

Lycka till med att hitta nästa toffel/offer.
Citera
2016-03-16, 19:00
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iphone69
"Jag hade min lön som fickpengar" HA-HA . Killarna som nämnde i plural fick därmed stå för alla räkningar medans du använder din lön till fickpengar? Du tycker att du haft riktigta män som inte vågar stå upp för en så enkel sak som att dela på sina kostnader när båda har jobb och drar in pengar till hushållet. Du är en golddigger och jag avskyr golddiggers. Handlar inte om feminism för att man står för hälften var i ett förhållande.

Jag böjer mig definitivt inte för allt och alla, tvärtom. däremot dom lättmanipulerade männen du träffar gör det och låter dig glida på en räkmacka.

Detta land körs i botten av våra kära politiker. Jag själv betalar över 10tkr i skatt varje månad så jag känner mig inte skyldig på något sätt utan dom som bränner mina skattepengar är dom som står skyldiga.
Nej, jag var främmande för detta med när jag flyttade till Miami, jag ville betala för mig eftersom det är så jag är uppfostrad, men gång på gång skapade det problem med killar. När jag förklarade svenska förhållande så garvade männen och svarade med svar liknande "här tar vi hand om våra tjejer" osv
Och den attityden har jag stött på nästan överallt förutom sverige.

Men okej, för att TS befinner sig här så bör tjejen dela kostnaderna ja,
Citera
2016-03-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Bara bittra kvinnohatare och "mansrättsaktivister" skulle få för sig att det ligger någon baktanke i det.

Undrar vad du då själv lider av eftersom du har ett så stort självhävdelse behov och intresse av att bitterstämpla folk att du inte ens bryr dig om att kolla fakta.

Det är bara folk som mår bra av och känner tillfredsställelse i när det går åt helvete för andra som tänker som du, enligt samma resonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Det kan säkert stämma, men skälet är förstås att det är en isbrytare, och något som alla har gemensamt (dvs jobb och yrkesliv). Detsamma gäller förstås även killar

Nej det är just det det inte gör. Du kan inte ha varit på många dejter om du inte insett det, eller så är du så förtjust över att onanera till din egen självbild att du förvrängt både den och verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
80-90%?!?!

Vari ligger din källa för detta påstående?

svd.se/pa-natet-lever-drommen-om-det-perfekta-valet

"Att kvinnor i större utsträckning än män föredrar en partner med hög socioekonomisk ställning är något som har fastställts i mängder av tidigare studier."

Det finns hur många studier som helst, nu orkar jag inte googla ihjäl mig bara för att bevisa för dåren ovanför att jag har rätt, men den jag syftade på var en stor undersökning som aftonbladet gjorde, där låg första/viktigaste frågan för kvinnan vad mannen jobbade med/hade för utbildning så högts som 80-90%. Medans mannen hade den parametern betydligt längre ner, bakom personliga engenskaper som tex om tjejen var snäll osv

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fan, jag som trodde att människor flyttade ihop för att man gillade varandra.

Det är det väl så klart fortfarande, men jag tror att man är naiv om man inte har i bakhuvudet att när det börjar bli dags för giftermål och att sätta barn till världen kan en tjej börja tänka i andra banor.

Samma sak när hon själv pluggat klart och plötsligt omger sig av, och får intresse från män, som kanske har betydligt högre lön och status än den hon har hemma, då kan det också hända saker.

Och om/när den dagen kommer är det kanske inte alltid så att tjejen lämnar 500.000:- på hallbordet innan hon drar, för att killen lät henne bo gratis och gav henne en bra plattform att ta nästa steg från.

Bara ett tips till TS i all välmening, det är inte första gången en tjej flyttar in hos en kille där det för tillfället, i den fas hon är i just nu, passar bra och dessutom blir billigt, men redan nu vet att det inte är pappan till hennes barn.

Så mitt råd är att ta så mycket betalt att du inte blir bitter och känner dig lurad om/när hon tackar för sig.

Det är ju även ett alldeles ypperligt sätt att ta tempen på tjejens känslor och värderingar och som i det här fallet vad släkten är för skrot och korn, om man kräver rimlig ersättning.

Vill man vara generös kan man ju sedan bara slussa in pengarna på ett konto och låta växa till en trevlig överraskning den dag man har gift sig och satt barn till världen.
Citera
2016-03-17, 10:54
Bannlyst
Citat:
Hon bor i samma trappuppgång som TS, om det är med föräldrar eller inte så har hon ju ett boende bara några trappor bort.
Och vad har det att göra med att hon delar boende med TS? Summan pengar som skall ut varje månad är den samma, vill hon inte vara med och dela (då hon får en inkomst) så är det ju bara att flytta hem till mamma igen!

Din syn på hur det är mellan män och kvinnor i Usa tex verkar komma från tv-serier där rika har det bra. I verkligheten så är livet ett helt annat.
Citera
2016-03-17, 14:10
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Och vad har det att göra med att hon delar boende med TS? Summan pengar som skall ut varje månad är den samma, vill hon inte vara med och dela (då hon får en inkomst) så är det ju bara att flytta hem till mamma igen!

Din syn på hur det är mellan män och kvinnor i Usa tex verkar komma från tv-serier där rika har det bra. I verkligheten så är livet ett helt annat.

Jag skrev i min senaste kommentar att "ja hon ska betala" så vad är det du vill säga?

Svar nej! Det kommer från flera år i Miami
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in