Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Bara bittra kvinnohatare och "mansrättsaktivister" skulle få för sig att det ligger någon baktanke i det.
Undrar vad du då själv lider av eftersom du har ett så stort självhävdelse behov och intresse av att bitterstämpla folk att du inte ens bryr dig om att kolla fakta.
Det är bara folk som mår bra av och känner tillfredsställelse i när det går åt helvete för andra som tänker som du, enligt samma resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Det kan säkert stämma, men skälet är förstås att det är en isbrytare, och något som alla har gemensamt (dvs jobb och yrkesliv). Detsamma gäller förstås även killar
Nej det är just det det inte gör. Du kan inte ha varit på många dejter om du inte insett det, eller så är du så förtjust över att onanera till din egen självbild att du förvrängt både den och verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
80-90%?!?!
Vari ligger din källa för detta påstående?
svd.se/pa-natet-lever-drommen-om-det-perfekta-valet
"Att kvinnor i större utsträckning än män föredrar en partner med hög socioekonomisk ställning är något
som har fastställts i mängder av tidigare studier."
Det finns hur många studier som helst, nu orkar jag inte googla ihjäl mig bara för att bevisa för dåren ovanför att jag har rätt, men den jag syftade på var en stor undersökning som aftonbladet gjorde, där låg första/viktigaste frågan för kvinnan vad mannen jobbade med/hade för utbildning så högts som 80-90%. Medans mannen hade den parametern betydligt längre ner, bakom personliga engenskaper som tex om tjejen var snäll osv
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Fan, jag som trodde att människor flyttade ihop för att man gillade varandra.
Det är det väl så klart fortfarande, men jag tror att man är naiv om man inte har i bakhuvudet att när det börjar bli dags för giftermål och att sätta barn till världen kan en tjej börja tänka i andra banor.
Samma sak när hon själv pluggat klart och plötsligt omger sig av, och får intresse från män, som kanske har betydligt högre lön och status än den hon har hemma, då kan det också hända saker.
Och om/när den dagen kommer är det kanske inte alltid så att tjejen lämnar 500.000:- på hallbordet innan hon drar, för att killen lät henne bo gratis och gav henne en bra plattform att ta nästa steg från.
Bara ett tips till TS i all välmening, det är inte första gången en tjej flyttar in hos en kille där det för tillfället, i den fas hon är i just nu, passar bra och dessutom blir billigt, men redan nu vet att det inte är pappan till hennes barn.
Så mitt råd är att ta så mycket betalt att du inte blir bitter och känner dig lurad om/när hon tackar för sig.
Det är ju även ett alldeles ypperligt sätt att ta tempen på tjejens känslor och värderingar och som i det här fallet vad släkten är för skrot och korn, om man kräver rimlig ersättning.
Vill man vara generös kan man ju sedan bara slussa in pengarna på ett konto och låta växa till en trevlig överraskning den dag man har gift sig och satt barn till världen.