Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Jag blir uppriktigt sagt lite förvånad när jag läser hur vissa resonerar. Hos några låter det helt som en som om detta vore en ren affärsuppgörelse och om det inte passar så är det bara att kicka ut henne.
Tar man ett beslut på att flytta ihop med en partner så finns det väl förhoppningsvis lite känslor bakom det hela och jag förutsätter verkligen att partnerna kan prata med varandra innan de väljer att flytta ihop.
Gör ni detta så kan ni säkert resonera er fram till något som känns bra för båda.
Ett bra utgångsläge för ert resonerande kan vara att båda att ni lägger ihop alla boendekostnader (ev. amortering är ingen kostnad!) och sedan betalar procentuellt på dessa så mycket som ni har i inkomster respektive.
En annan lösning om det känns väldigt bra för er att ni delar på äganderätten. Då jag förutsätter att hon också ägde en bostadsrätt (bor i samma trappa) så borde hon ju fått pengar för sin lägenhet som finns på hennes bankkonto. Ger hon dig halva värdet på din bostad så äger ni ju häften var sen.
Visst är det så, men man ska inte heller vara allt för naiv.
Det finns en anledning bakom att 80-90% av våra tjejer tycker den viktigaste frågan att ställa först, i dejtingsammanhang, är vad killen har för jobb/utbildning och bakgrunden till varför det är så viktigt att få reda på har knappast med känslor att göra.
Fler än en tjej har plötsligt, bara något halvår efter att den egna utbildningen är helt klart, kommit på att dom inte har några "känslor" kvar och lämnar den som försörjt henne mellan 18-24.