Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Det var dock dessa toblerone som större delen av fokus lades på - ganska rejäla rubriker om detta, och det är i princip vad gemene man kommer ihåg fortfarande.
Det kan mycket väl vara sant att det var Tobleronen vi minns henne för men hon hade en rad utgifter hon betalade med kortet från dagis till p-böter och i vissa fall och för vanliga medborgare hade en del av dem legat under straffansvar. Så den höga moraliska hållningen och förminskandet av fakta håller inte. Hon var vidlyftig med kortet och om det var den tidens anda och kultur låter jag vara osagt, men visst, Tobleronen fick illustrera helheten, men beskrivningen är inte rättvis.
Citat:
Kent Ekeroth är för övrigt inte någon småpolitiker, utan han är riksdagsledamot och satt även i justitieutskottet när Järnrörsincidenten blev känd - helt riktigt att han fick lämna JU. Han sitter dock fortfarande kvar, även han, i riksdagen... Vilket vi båda vet är ett alldeles förträffligt kneg.
Må så vara, men för detta ickebrott, som snart sagt varenda en försökt dra växlar på utan mer täckning än att försöka skruva till det till något värre än det de facto var. Jag har sett filmen och han var arg. Något annat brott begicks inte.
Det har varit patetiskt att ens nämna detta ganska länge nu.
Citat:
Min poäng är dock att detta av någon anledning inte påverkar honom lika hårt som Mona Sahlin's toblerone - personligen menar jag att sådana här fadäser med bråk på stan tyder betydligt mer på att man är olämplig för höga poster än att man har köpt toblerone på firmakortet.
Se ovan.
Citat:
För det första så heter det inte "blatte", och för det andra så är jag inte "vänster", utan jag är mitten.
Jo, det gör det faktiskt. Hur du vill beteckna dig själv är din sak, men varje mottagare av ditt budskap har sin tolkningsrätt. Precis som i fallet blatte. Negrer har till exempelvis inget företräde eller enskild användningsrätt till det ordet. Använder de själva ordet neger, så får jag göra det. Förresten så skiter jag i om de använder ordet. En neger är en neger. Varken sämre eller bättre, bara mörkare.
Citat:
Huruvida Ekeroth & CO slog någon med järnrör eller ej har heller inte särskilt stor relevans - att elda upp stämningen och dessutom beväpna sig med järnrör, uppenbart i syfte att antingen hota eller skada, är jävligt allvarligt. Återigen, allvarligare än att köpa grejor med firmakortet i mitt tycke.
Absolut en mycket märklig tolkning. Antingen har man begått ett brott eller inte. Det finns inget "en SD:are har nästan begått" som man kan dömas för godtyckligt. Vi har inte lynchlagar ännu.
Citat:
På vilket sätt gör detta SD rumsrenare än t ex L eller MP?
Det där är en väldigt öppenändad fråga och egentligen borde jag inte ens ta i frågeställningen. Rimligen borde ett enda exempel räcka för att besvara båda de frågeställningarna. Ett per parti: Åsa Romsons bottenfärg och Fridolin som beordrade ett plan från Arlanda att landa på Bromma innan de flög vidare till Västerås. I stället för att hoppa in i en taxi, som är en sån stor "miljöbov". L's ungdomsförbund har precis föresdlagit att man ska få ha sex syskon emellan och räcker inte det, så kan de även ha det med lik. MP tycker tur med djur är en bra idé också. Jag har massor av de här, säg till om det inte räckte. Det är en sak vad man förmedlar, en annan vad man gör. Jag har inte sett varken MP eller L göra upp med sina tomtar, men så har de inte heller granskats med faktor 100 som SD. Jag är faktiskt förbånad att de inte hittat fler SD:are som är "frispråkiga". Precis som att man inte skulle få vara det längre.
Citat:
Positionen jag debatterar från är för övrigt inte att SD skulle ha problem med sin popularitet p ga alla dessa fadäser som deras medlemmar lyckas med, utan den är att av någon anledning så tycks deras väljare inte bry sig särskilt mycket.
Självklart bryr de sig, men i det övriga samhället verkar det finnas ett sinne för relevans och värdering. Har MP, V och några till ropat varg om SD i tio år utan vargen varit annat än korrekt och saklig, så byter folk till slut sida. Man kan inte demonisera stora grupper av väljare för en järnrörsincident för sex år sen, hur länge som helst. Det andra de sagt är idag realpolitik och du ska inte tro att inte folk lägger märker till även sånt. En tredje grej som slog mig var en man som lyftes upp som pedagogisk frälsare, som anlitades överallt på bästa sändningstid för att bevisa att SD har fel om flyktingar gick ut på Globens scen och sa, inför hela svenska folket exakt det som SD försökt förmedla i flera år och sen tvärtystnade allt käbbel. Många av dem har inte hämtat sig ännu, men det känns, finns och syns på varje dags löpsidor att det finns poänger med att tänka efter lite före. (Ja, Hans Rosling)(Jag ska inte ens ta upp Tino S här då han inte ens har något motstånd av någon kaliber annat än Henrik Arnstad, som mer är en paria)
Citat:
Du menar alltså att Vänsterpartiet (du är ganska luddig när du säger "vänstern", så jag antar att det är V som du menar) skulle öppet deklarera att dom välkomnar extrema vänsterfalanger till sin fålla...?
Ja, Se gärna demostrationen under internationella kvinnodagen som referens och nej, jag menar inte bara de som vet vart ideologin kommer ifrån utan även de som ovetandes gapar och skriker å deras vägnar utan att veta om det.
Citat:
Hur kommer det sig då att gossar som Markus Allard som uttryckt sitt stöd för sånt drägg har blivit uteslutna ur partiet?
Ingen aning.
Vad Sjöstedt säger och vad katten gör i sin låda är lika intressant. Jag har aldrig sett honom ta ansvar för något han sagt för allt jag hör är: "det är ju ni som under era åtta år..."
Citat:
Nu lägger du upp en halmgubbe.
Halmgubbe är en karikatyr på motståndarens argument, som man gör narr av i stället för själva argumentet. Jag medger att jag inland är illustrativ i mina beskrivningar, men det roar en del av läsarna men tro mig. Det är med en viss glimt i ögat jag gör det och helst vill jag att du även medger att jag till varierande grad även har en poäng. Eller så medger du inte det. Ditt val.
Citat:
Jag debatterar inte att SD inte drar hem många röster, utan jag debatterar för att dom får en massa röster TROTS att skandalerna haglar som spön i backen i deras led.
Vad skönt att du inte betvivlar det åtminstone

. De där skandalerna är nog mer lite jargong hos SJW'r och vänsterfolk som inte förstår hela debattscenen. Jag förmodar att du inte har en susning om hur det kan komma sig att Trump kan bli president i USA heller?
Det har jag.
Citat:
En rejäl skillnad.
Inte den enda, som sagt.
Citat:
Min åsikt är för övrigt att folk INTE borde rösta på SD just för att partiet fortfarande inte har rensat ut nog i sina led - processen har långt kvar att gå. Den åsikten baserar jag på vad jag menar är fakta - det finns ett överflöd av tvivelaktiga människor som är medlemmar av SD.
Min åsikt är att det absolut inte är din uppgift att tala om för folk vad de ska rösta på! Det är bara i totalitära diktaturer som den sortens påverkan är okej.
I en demokrati får var och en rösta på precis vad de vill och så ska det också vara.
Varje påtryckning man gör på andra är ett övergrepp på de grundläggande värderingarna som gjort vårt land till vad det är.
Erkänn!