Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Nu är du ute och cyklar. Det som är fallet är att av någon anledning tycks SD-väljare förlåta nästan vad fan som helst av deras politiker - andelen obegåvade och lämpliga politiker som söker sig till SD tycks vara betydligt högre än dom andra etablerade partierna. (nu får vi nog ändå säga att SD är etablerade, dom har suttit i riksdagen i 6 år nu)
Du har rätt till din åsikt, men se till att ha fakta rätt bara. Man har inte rätt att ha fel, om du förstår vad jag menar.
Citat:
Mona Sahlin(S) köper Toblerone - fruktansvärt brott!! Avgå genast!
Det var knappast det enda som hände och hennes position i toppen var oerhört mer graverande än en lokalpolitiker i Åstorp. Och har dui inte märkt det ännu, så jobbar hon fortfarande med ett smörjobb och gör ett skitdåligt jobb av det också. Vi betalar fortfarande. För resten av hennes liv.
Citat:
Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling (SD) muckar gräl på stan och vevar med järnrör - helt ok, tydligen!
De skällde ut blattar som provocerade och muckade, men ingen frågar vad deras eget ansvar var. Sen vevade de faktiskt inte, men det låter väl koolare på något vis i vänsterkretsar. De slog ingen heller, som en del sossebrudar gjort under tiden.
Det är dessutom bara SD:are som fått gå när de gått för långt. En av dem dog till och med.
Citat:
Det här är ju till och med ett mer eller mindre erkänt problem från partitoppens sida, då man uteslutit hela sitt ungdomsförbund och det jämnt skrivs om dom interna stridigheterna inom partiet - då dom ofta starka reaktionära krafterna hamnar i direkt konfrontation med den mer städade partitoppen.
Det har vänstern också gjort med vissa avdelningar och turbulens finns i alla led. De flesta håller det lite hyschhysch, men SD har inte den lyxen utan allt granskas och tolkas, som fan läser bibeln.
Fakta! Inte din fakta, inte min fakta, bara fakta.
Citat:
Ofta så verkar det här på fb som om att det är just dom reaktionära, extrema grupperingarna i partiet som SD-väljare tydligen tycker borde sitta kvar och inte har gjort "något som helst fel". Nä nä, att posera med hakkors på facebook och göra hitlerhälsning det är ju inte alls något underligt...
Här är något jag inte begriper mig på, vad frågan är. Man får tycka vad man vill och säga vad fan som helst för mig. Det är ord. Om jag sträcker fram en arm i baren och ropar högt efter en "HALVLITER" så kan jag åka ut. Det är fel håll att gå. Det är ett förstadie till fascism, som jag inte accepterar. Att vänstern mer eller mindre öppet deklarerar att de håller sig med grupperingar med våldskapital för att driva igenom sina åsikter är värre.
Citat:
Nä fy fan. Det är tydligt att det finns massor av drägg inom SD, och ju fortare dom blir utgallrade desto bättre.
Finns drägg överallt! Människor du vet! Jiisus!
Citat:
Att SD skulle vara mer rumsrent än L eller MP finner jag skrattretande.
Kolla väljarsiffrorna, de talar sitt eget språk, vare sig du gillar det eller inte. I övrigt får du leva med att det annars bara är din åsikt. Kan du inte motivera den behöver jag inte bry mig om den.