2016-03-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
T ex SD "järnrörsgänget", de hade turen att ta sig upp från BSS-bakgården till maktens finare salonger. Tacka de lättlurade idioterna som röstade fram dem.

ja det är ju ett exempel, Åsa Romsson är ett annat om man ska gå på folkvalda även om jag får erkänna att jag i första hand hade tangentbordskrigare i tankarna
Citera
2016-03-07, 20:41
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vänd dig om innan du går, så du inte slår huvudet i väggen...
http://nyheter24.se/nyheter/politik/768085-6-saker-som-paminner-om-att-bevara-sverige-svenskt-var-rasistiska
Bevara det svenska kulturarvet och stärka den nationella identiteten = Bevara Sverige Svenskt (BSS)

Behövs det sägas mer om de nyttiga idioterna som sympatiserar med SD?
Citera
2016-03-07, 20:43
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vi får väl "agree to disagree" men erkänn åtminstone att det sista stämmer, att ni tänker "De är lika dåliga som jag är, fast jag är åtminstone ärlig"
Intressant att du säger så, med tanke på att det bara är två dagar sedan en homosexuell man som flytt från Mellanöstern benämnde mig som"den snällaste människa han visste". Och då har jag här på FB blivit anklagad för att vara en misogyn böghatande rasistisk antidemokrat..

Det brukar sägas att tomma tunnor skramlar mest, kanske var det något han upplevt efter ett halvt decennium i landet...
Citera
2016-03-07, 21:43
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Intressant att du säger så, med tanke på att det bara är två dagar sedan en homosexuell man som flytt från Mellanöstern benämnde mig som"den snällaste människa han visste". Och då har jag här på FB blivit anklagad för att vara en misogyn böghatande rasistisk antidemokrat..

Det brukar sägas att tomma tunnor skramlar mest, kanske var det något han upplevt efter ett halvt decennium i landet...

Jag hör vad du säger, fast, nu vet jag inte ens om du är en sån som använder sig av uttrycket SJW och om så är fallet så vill jag poängtera att jag skrev att räcker att ha en icke-politiskt korrekt åsikt för att bli accepterad i svärmen.Min teori är att även bland de som sätter SJW som etikett på allt möjligt så ställer nästan alla upp på nästan samtliga ideal det handlar om, fast inte precis alla.

Du har säkert inget emot homosexualitet, mellanösternmänniskor, snällhet eller talesätt, men kanske något annat. Jag föredrar att inte spekulera i vad det kan vara om något. Det här att gissa vad andra har för värderingar baserat på ingenting tycker jag vi har alldeles för mycket av som det är ändå (inte menat som en pik).
Citera
2016-03-07, 21:52
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Jag ser inte moral på det sättet. Att intala sig saker och forma sina åsikter efter det man läser i tidningen är skitenkelt. Jag inbillar mig inte att en SJW på något sätt är en god människa. Var kommer annars alla skrik om campus-rape och liknande från USA ifrån? College dräller av typer som er. Trots det hänvisas till statistik som inte ens Kongo kan matcha. Har aldrig sett vidrigare idioter online än s.k SJW efter att Christopher Hitchens dog t.ex.

Däremot lastar jag dig för att uppenbart inte läst domen, eller i varje fall en sammanfattning. Eftersom han blev friad. Står mycket intressant där om feminist+politiker+polis som alla känner varandra och träffats privat för att sätta dit honom. Hans brott? Att svara tillbaka efter att feministen blockat honom på twitter för att sedan försöka förstöra hans rykte via skitsnack på twitter. 3 år av att inte kunna utföra sitt arbete blev resultatet.

Jag har inte läst domen, det är riktigt.

Men jag ser att även domaren slår fast att det var trakasserier med vulgärt och obscent språk, dock inte tillräckligt för att personerna rimligtvis borde känt sig hotade. "There is no doubt that Stephanie Guthrie and Heather Reilly were harassed by Gregory Alan Elliott over several months in 2012, either due to the volume or content of his tweets, but that alone does not meet the legal threshold for a conviction, Ontario Court Judge Brent Knazan said."

Var kan jag läsa mer om att han blev avstängd från internet? Allt jag kan se är att han slutade använda twitter, fast det antyds inte ens att det var för att han blev tvingad... jag vet att det finns en tråd för det här och om det där är något som redan står i den får du gärna hänvisa mig dit.

Hur som helst får du gärna fortsätta se honom som någon slags martyr om du vill, jag ser honom som någon som trakasserade några tjejer ett tag.
Citera
2016-03-07, 22:09
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag har inte läst domen, det är riktigt.

Men jag ser att även domaren slår fast att det var trakasserier med vulgärt och obscent språk, dock inte tillräckligt för att personerna rimligtvis borde känt sig hotade. "There is no doubt that Stephanie Guthrie and Heather Reilly were harassed by Gregory Alan Elliott over several months in 2012, either due to the volume or content of his tweets, but that alone does not meet the legal threshold for a conviction, Ontario Court Judge Brent Knazan said."

Var kan jag läsa mer om att han blev avstängd från internet? Allt jag kan se är att han slutade använda twitter, fast det antyds inte ens att det var för att han blev tvingad... jag vet att det finns en tråd för det här och om det där är något som redan står i den får du gärna hänvisa mig dit.

Hur som helst får du gärna fortsätta se honom som någon slags martyr om du vill, jag ser honom som någon som trakasserade några tjejer ett tag.

Han skulle från början designa en fri logga för Guthries feministiska organisation. Men efter att han skrev, via twitter, att han ansåg att Guthries sätt att hänga ut 16-åringen som gjorde ett Anita Sarkeesian-spel inför sina tusentals följare var minst lika illa som spelet, så hamnade de i bråk.

Guthrie subtweetade och försökte förstöra hans rykte, bakom en block, enligt GAE. Där sade han i ett(1) inlägg att hon var en fet feminist. Det var det enda obscena han sade till någon av feministerna. Rekommenderar dig verkligen att läsa domen om du har minsta intresse av free speech bör gälla.

Han åkte i fängelse 5 dagar för detta. Sedan släpptes han med ordern att inte få använda internet tills rättegången var över. Vilket gjorde honom arbetslös och inte i stånd att utföra sitt jobb som designer. Rättegången tog runt 3 år.

"The charges in Elliott’s protracted legal case have prohibited him from using the Internet, forced him to quit his job, and left him bankrupt.

The last three years of Greg’s life have been hell, and he won’t ever get them back."

http://www.therebel.media/not_guilty_gregory_alan_elliott
Citera
2016-03-08, 04:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag har aldrig försökt klumpa ihop dig med högerextremister, rasister och antifeminister. Vad jag ville poängtera var att de värsta idioterna finns bland dem. Det är väl bara helt i sin ordning att de också är dina meningsmotståndare.

Jag trodde du visste vad normalfördelning var?
De värsta idioterna finns i precis alla läger, men det troliga rent matematiskt är att det är en högre andel ute på kanterna. Extremvänstern verkar ligga oerhört mycket längre ut på kanten än SD, som är både mer rumsrent och sunt än både F!, V, MP, L och många fler. I alla fall om du frågar svenska folket generellt. Om du har problem med den i grunden demokratiska tanken, så är du en av rättshaveristerna jag kallar pöbel. De senaste årens politik kommer kosta Sverige en hel del och vi kommer inte ens vända trenden på dyket förrän vi erkänner att vi är på väg käpprätt åt h-vete.

De som anklagar folk för att vara rasister utan att veta vad det egentligen betyder är rövhål, enligt Ben Shapiro.
Citera
2016-03-08, 17:12
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag trodde du visste vad normalfördelning var?
De värsta idioterna finns i precis alla läger, men det troliga rent matematiskt är att det är en högre andel ute på kanterna. Extremvänstern verkar ligga oerhört mycket längre ut på kanten än SD, som är både mer rumsrent och sunt än både F!, V, MP, L och många fler. I alla fall om du frågar svenska folket generellt. Om du har problem med den i grunden demokratiska tanken, så är du en av rättshaveristerna jag kallar pöbel. De senaste årens politik kommer kosta Sverige en hel del och vi kommer inte ens vända trenden på dyket förrän vi erkänner att vi är på väg käpprätt åt h-vete.

Nu är du ute och cyklar. Det som är fallet är att av någon anledning tycks SD-väljare förlåta nästan vad fan som helst av deras politiker - andelen obegåvade och lämpliga politiker som söker sig till SD tycks vara betydligt högre än dom andra etablerade partierna. (nu får vi nog ändå säga att SD är etablerade, dom har suttit i riksdagen i 6 år nu)

Mona Sahlin(S) köper Toblerone - fruktansvärt brott!! Avgå genast!

Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling (SD) muckar gräl på stan och vevar med järnrör - helt ok, tydligen!

Det här är ju till och med ett mer eller mindre erkänt problem från partitoppens sida, då man uteslutit hela sitt ungdomsförbund och det jämnt skrivs om dom interna stridigheterna inom partiet - då dom ofta starka reaktionära krafterna hamnar i direkt konfrontation med den mer städade partitoppen.

Ofta så verkar det här på fb som om att det är just dom reaktionära, extrema grupperingarna i partiet som SD-väljare tydligen tycker borde sitta kvar och inte har gjort "något som helst fel". Nä nä, att posera med hakkors på facebook och göra hitlerhälsning det är ju inte alls något underligt...

Nä fy fan. Det är tydligt att det finns massor av drägg inom SD, och ju fortare dom blir utgallrade desto bättre.

Att SD skulle vara mer rumsrent än L eller MP finner jag skrattretande.
Citera
2016-03-08, 17:37
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Nu är du ute och cyklar. Det som är fallet är att av någon anledning tycks SD-väljare förlåta nästan vad fan som helst av deras politiker - andelen obegåvade och lämpliga politiker som söker sig till SD tycks vara betydligt högre än dom andra etablerade partierna. (nu får vi nog ändå säga att SD är etablerade, dom har suttit i riksdagen i 6 år nu)

Erik Almqvist, Kent Ekeroth och Christian Westling (SD) muckar gräl på stan och vevar med järnrör - helt ok, tydligen!

Det här är ju till och med ett mer eller mindre erkänt problem från partitoppens sida, då man uteslutit hela sitt ungdomsförbund och det jämnt skrivs om dom interna stridigheterna inom partiet - då dom ofta starka reaktionära krafterna hamnar i direkt konfrontation med den mer städade partitoppen.

Ofta så verkar det här på fb som om att det är just dom reaktionära, extrema grupperingarna i partiet som SD-väljare tydligen tycker borde sitta kvar och inte har gjort "något som helst fel". Nä nä, att posera med hakkors på facebook och göra hitlerhälsning det är ju inte alls något underligt...

Nä fy fan. Det är tydligt att det finns massor av drägg inom SD, och ju fortare dom blir utgallrade desto bättre.

Jag håller med dig!
Citera
2016-03-08, 22:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
http://nyheter24.se/nyheter/politik/768085-6-saker-som-paminner-om-att-bevara-sverige-svenskt-var-rasistiska
Bevara det svenska kulturarvet och stärka den nationella identiteten = Bevara Sverige Svenskt (BSS)

Behövs det sägas mer om de nyttiga idioterna som sympatiserar med SD?

Det är på precis den nivån jag förväntar mig att din logik finns. Nyheter 24 och fullständigt vedervärdiga samband, som knyts ihop till en sanning.
Jimmy lyssnade på samma band? Jiisus!

Jag gissar att över 25% av svenskarna röstar på SD i nästa val och jag tvivlar på att det är pga Ultima Thule.

Beskyllningen bevisar bara att du är ung, korkad och vänster och eftersom det finns relativt mångas såna, som håller varandras enfaldiga åsikter om ryggen så kommer landet aldrig växa intellektuellt.
Citera
2016-03-08, 22:06
Medlem
TB-303s avatar
Lupac avstängd för 1.06? Tog argumenten slut?
Citera
2016-03-08, 22:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Du har rätt till din åsikt, men se till att ha fakta rätt bara. Man har inte rätt att ha fel, om du förstår vad jag menar.
Citat:
Det var knappast det enda som hände och hennes position i toppen var oerhört mer graverande än en lokalpolitiker i Åstorp. Och har dui inte märkt det ännu, så jobbar hon fortfarande med ett smörjobb och gör ett skitdåligt jobb av det också. Vi betalar fortfarande. För resten av hennes liv.
Citat:
De skällde ut blattar som provocerade och muckade, men ingen frågar vad deras eget ansvar var. Sen vevade de faktiskt inte, men det låter väl koolare på något vis i vänsterkretsar. De slog ingen heller, som en del sossebrudar gjort under tiden.
Det är dessutom bara SD:are som fått gå när de gått för långt. En av dem dog till och med.
Citat:
Det har vänstern också gjort med vissa avdelningar och turbulens finns i alla led. De flesta håller det lite hyschhysch, men SD har inte den lyxen utan allt granskas och tolkas, som fan läser bibeln.
Fakta! Inte din fakta, inte min fakta, bara fakta.
Citat:
Här är något jag inte begriper mig på, vad frågan är. Man får tycka vad man vill och säga vad fan som helst för mig. Det är ord. Om jag sträcker fram en arm i baren och ropar högt efter en "HALVLITER" så kan jag åka ut. Det är fel håll att gå. Det är ett förstadie till fascism, som jag inte accepterar. Att vänstern mer eller mindre öppet deklarerar att de håller sig med grupperingar med våldskapital för att driva igenom sina åsikter är värre.
Citat:
Finns drägg överallt! Människor du vet! Jiisus!
Citat:

Kolla väljarsiffrorna, de talar sitt eget språk, vare sig du gillar det eller inte. I övrigt får du leva med att det annars bara är din åsikt. Kan du inte motivera den behöver jag inte bry mig om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in