Citat:
Ursprungligen postat av
LKVN
Nu har jag inte läst överklagan men man kan se i tidningarnas återgivande av överklagan att ÅK inte känner sig helt säker på att ro i land grov våldtäkt. Faktiskt tror jag det blir svårt för biträdet och ÅK i just denna del, domskälen beträffande våldtäkten känns hållfasta. Svårt att tänka mig att HR ändrar domen i den delen jag.
Människovärde och människovärde. Hon är en "eskort" det kommer man inte ifrån. Syntes när man läste domskälen med att TR behöver poängterar detta på olika vis som egentligen är irrelevanta. Och tycka vad man vill men hennes "yrkesval" är tyvärr inte till hennes fördel. . . .
Jag har inte heller läst överklagan.
Ifall ÅK inte skulle tro på att en fällande dom skulle kunna uppnås, så begår ÅK tjänstefel i.o.m en överklagan. Att tveksamheter kan finnas p.g.a. bevisläget är fullt förståeligt.
När det gäller hennes yrkesval, så känns det, precis som du påpekar, irrelevant att det skulle göra någon skillnad i ärendet.
Det finns ju inget "hon får skylla sig själv".
Om någon medvetet skulle smitta en sjuksköterska med HIV, så kan ju denne inte påstå att "hon får skylla sig själv" p.g.a. sitt yrkesval.
Lika försoffat som när förlegade advokater påpekar utmanande klädsel m.m. i våldtäktsmål.