2016-03-09, 18:03
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du hann före mig ser jag.

Ja, jösses, man slutar aldrig att förvånas över det här fallet.

Tycker att dom här raderna i artikeln är särskilt intressanta:

"Förra månaden uppgav Maddies mamma Kate McCann i en intervju att hon tror att hennes dotter aldrig har lämnat Algarve.

– Jag har alltid sagt att Praia de Luz är det ställe där jag känner mig närmast henne, sa hon."

Det är många som försökt göra sig ett namn på det här fallet genom åren, för övrigt verkar Polisen i Paraguay redan kastat uppgifterna i papperskorgen.

http://latino.foxnews.com/latino/new...ay-questioned/
Citera
2016-03-09, 18:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Kyrkan har spelat högst en central roll i utredningen.
Fader Pacheco gav kyrknycklarna till McCann på natten den 3-4 Maj.
Även Matt Oldfield befann sig i krokarna av kyrkogården på natten,här är från hans förhör vad han var senare på natten.

Goncalo Amaral hävdade att en teori kan vara att en månad efter det inträffade så begravdes Madeleine i en kista vid kyrkan dit dom hade nyckel och kistan var på väg till kremering han menar även att hennes rosa gosefilt som syns på foton från lägenheten som försvann spårlöst kan ha varit med i kistan.
Amaral konstaterade i en intervju: "The priests also know very well what happened"

Här är en intervju från 2009 med den andra prästen Fader José Manuel i den Portugisiska tidningen Semanário Privado och den prästen han pratar om är Fader Pacheco.

Det är många som genom åren som har försökt få prata med Pacheco men han är tyst som en mus och vägrar uttala sig om fallet,tyvärr.
Har missat ditt inlägg!

Matt var väl och snurrade vid kyrkan som ligger nere vid stranden? Alltså vid den kyrka som McCanns fick nycklarna till? Kyrkogården som jag tänker på ligger väster ut från lägenheten sett, kanske nordvästlig riktning, om man tänker sig att kyrkan ligger söder ut från lägenheten. Jag vet inte om den kyrkogården tillhör kyrkan som ligger vid vattnet? Det är i alla fall bara ett par minuters promenad dit, och om dom där gravlocken går att rucka på så skulle det vara ett perfekt gömställe för kroppen. Jag hittade kyrkogården på google street view.
Citera
2016-03-09, 18:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det är många som försökt göra sig ett namn på det här fallet genom åren, för övrigt verkar Polisen i Paraguay redan kastat uppgifterna i papperskorgen.

http://latino.foxnews.com/latino/new...ay-questioned/
Så förvånad jag blir.

Alltså, om Kate tror att Madeleine är kvar nånstans i området, så måste hon väl fatta att flickan är död i så fall? Finns väl knappast nån kidnappare som skulle våga spärra in flickan år ut och år in när hon är ett så hett barn?

Fast sanningen är väl: Kate vet om att dottern är begravd i Algarve eftersom det var hon själv som ombesörjde begravningen.
Citera
2016-03-09, 18:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nu finns Hall´s nya,välgjorda dokumentär ute och kan verkligen rekommenderas.
Filmen är 4 timmar lång och bygger på bla vittnesmål,polisförhör och jag själv får ta på mig äran i en sekvens som handlar om Bell Pottinger/Mark Warner och fyndet av ett utdrag ur tidningen "PR Week"

"When Madeleine Died?" 4 Timmar.
https://www.youtube.com/watch?v=70oo2-Sj7to
Tackar, tackar! Ska tittas på i kväll! Och du har en liten biroll ser jag! Spännande!
Citera
2016-03-11, 19:08
Medlem
2big4yous avatar
Alla som är intresserade av detta fall borde läsa den senaste analysen av Dr Martin Roberts.
Denna heter "A nightwear job" och handlar om den berömda pyjamasen.
Rekommenderas.

http://onlyinamericablogging.blogspo...berts.html?m=1
Citera
2016-03-11, 22:12
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Den film som det länkas till i tråden, är det den som skulle ha kommit i oktober eller väntar vi fortfarande på en annan film?
Citera
2016-03-11, 23:30
Medlem
orolig2000s avatar
någon mer än jag som tycker det är rätt uppenbart hur dom via kroppspråk talar till varandra om när dom ska hålla käften eller säga varje gång dom är i en intervjuv?
tom så man sett att han trycker i hennes hand när dom håller hand om att "nu e bra och du ska nog tiga" när hon spinner iväg.

aldrig gillat morsan men hon känns ändå väldigt kontrollerad av sin dominanta herre.
narcissist så det stinker om det.
Citera
2016-03-12, 11:03
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Den film som det länkas till i tråden, är det den som skulle ha kommit i oktober eller väntar vi fortfarande på en annan film?
Nej,det är Sonia Poulton´s film "The Untold Story of Madeleine McCann" och den har blivit fördröjd av en del anledningar.
Hon samarbetar med en fd visselblåsande Polis som heter Dave Edgar som driver ett produktionsbolag och dom vill att filmen ska sändas på TV men det verkar som det finns en del problem med detta,bla juridiska,och ska den,som dom vill sändas på TV kan inte detta göras förrän den pågående utredningen "Operation Grange" stängs ner,vilket i och för sig inte behöver vara allt för avlägset.
Vi får vänta och se.
Senast redigerad av 2big4you 2016-03-12 kl. 11:09.
Citera
2016-03-13, 00:53
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Nej,det är Sonia Poulton´s film "The Untold Story of Madeleine McCann" och den har blivit fördröjd av en del anledningar.
Hon samarbetar med en fd visselblåsande Polis som heter Dave Edgar som driver ett produktionsbolag och dom vill att filmen ska sändas på TV men det verkar som det finns en del problem med detta,bla juridiska,och ska den,som dom vill sändas på TV kan inte detta göras förrän den pågående utredningen "Operation Grange" stängs ner,vilket i och för sig inte behöver vara allt för avlägset.
Vi får vänta och se.

Återigen tack för du länkade till Only In America bloggen

Om det här stämmer "these are actually the pyjamas that Madeleine was wearing when she was taken.", så är det ju ett sensationellt uttalande...minst sagt. Varför har inte polisen tagit fasta på det här uttalandet?

En förövare skulle ju knappast byta om/ta av kläderna innan han/hon tar barnet. Det här ju ett moment som skulle fördröja bortförandet, så det finns ingen logik alls att paret skulle McCann's skulle kunna visa upp Maddie's pyjamas som hon hade på sig den "där kvällen när hon försvann".

Som sagt om det stämmer, så är det ju ännu ett tecken på hur ineffektivt/misslyckad Operation Grange är.

Bloggen har ju de naturliga frågorna så jag tänker inte rada upp dom igen. Läs!
Citera
2016-03-13, 06:52
Medlem
orolig2000s avatar
tog mig igen 4h om ca 30min av den dokumentären som ni skrivit om och ja vad ska man säga?
hela ärendet har gått upp i sådana proportioner att det kanske blivit pinsamt av rättsväsendet att inse vilka misstag man gjort?
eller vad tror ni? för mer uppenbart kan det ju inte bli ??

stackars flicka. fan va tagen man blir.
Citera
2016-03-13, 14:30
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolig2000
tog mig igen 4h om ca 30min av den dokumentären som ni skrivit om och ja vad ska man säga?
hela ärendet har gått upp i sådana proportioner att det kanske blivit pinsamt av rättsväsendet att inse vilka misstag man gjort?
eller vad tror ni? för mer uppenbart kan det ju inte bli ??

stackars flicka. fan va tagen man blir.

Den stora (största?) frågan man borde ha ställt sig inlednings o det från polismyndigheterna i framförallt England, vad får föräldrarna att starta denna stor apparat kring Maddies försvinnande o händelserna den där veckan. Är det vad man förväntar sig av föräldrar som just har "förlorat" ett barn? Försöker dom dölja något? Många och liknande frågor har ställts under åren.

Så länge som:
1. paret McCann's inte vill säga som det är, oavsett utgång, så kommer denna utredning inte komma ett steg närmare sin lösning...tyvärr.

2. än allvarligare, att de engelska myndigheterna inte utreder detta som vilket annat försvinnande som helst. Detta borde ju ha fått andra utanför (även inom) polisen att höja på ögonbrynen o ställa sig frågan: vad är det som är så speciellt med Madeleine McCann att vi inte kan utreda det som ett normalt försvinnande?

A side note: Ni som har följt dokumentären Making A Murderer, vet att en hel del andra poliser, advokater och även utbildningsinstitutioner har kommenterat utredningen. Detta har inte skett i lika stor utsträckning här förutom en del dokumentärer och bloggar från utomstående personer.

Det är kombinationen av 1 och 2 som gör att vi fortfarande står här o stampar. Så det är i situationer som denna man önskar att en utomstående polismyndighet kunde gå in o sätta ner foten. Vilket iofs hände men då startade det högst upp. Under ett EU-möte i Lissabon kring försvinnandet lär England's p.m. Gordon Brown ha tagit upp försvinnandet av Madeleine. Om jag inte minns fel så gick det i princip ut på att inkompetensförklara de portugisiska myndigheterna (polisen etc) i/med diplomatiska termer i mångt och mycket.

Sen som jag har varit inne på tidigare...släktingarna till både Gerry och Kate måste ju ha undrat vad det är som försiggår? Varför alla dessa frågor och teorier kring försvinnandet? Någonstans måste ju frågetecken (?) ha uppstått även hos dom eller sväljer dom allt som Gerry och Kate säger med hull o hår? Isf om man vill hård dra det, så är dom också "delaktiga" i att vi inte fått veta vad som hänt Maddie?
Citera
2016-03-15, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
släktingarna till både Gerry och Kate måste ju ha undrat vad det är som försiggår? Varför alla dessa frågor och teorier kring försvinnandet? Någonstans måste ju frågetecken (?) ha uppstått även hos dom ...
De väljer säkerligen att inte tänka på det och anser att det är föräldrarnas privatsak vad som kan ha hänt. Eller så vet de vad som kan ha hänt och grälar en massa med föräldrarna, men väljer att hålla tyst om det eftersom även de kommer att drabbas med grannar som blänger på dem.
Senast redigerad av pethom 2016-03-15 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in