Citat:
Ursprungligen postat av
Farbror Fazer
Hade missat att det fanns en Mako II, trots att jag läste något om det och har googlat runt på "new mako". Hittade bara USAversionen av Makon.
Vad exakt skiljer de två? Bör man absolut lägga ut lite extra deg och knipa 2an om det blir att man köper en? Har inte ens testat ett natoband på mina små handleder så jag ska inte hoppa för långt i förväg i tankarna

Nytt urverk (som har möjlighet till manuell uppdragning och hackning), samt att den bara har en krona istället för två. Hackning är alltså att du kan stanna sekundvisaren genom att dra ut kronan, på klockor utan hackning är det lite knepigt att ställa sekundvisaren eftersom du behöver hålla emot den..
Nato-band är inget problem även för små handleder, däremot blir ju klockan lite tjockare med det..
Citat:
Ursprungligen postat av
yakamoko
Hej! Vill köpa en dykarklocka under 2k och har tittat lite på Orient Mako och några Seiko 5. Orient Mako finns inte med länkband på creationwatches och jag vill helst beställa från något ställe där leveranstiden inte är längre än en vecka! Vilken klocka och sida borde jag beställa ifrån? Har även kollat på Echo-drive klockorna men har ingen aning om vilka som är bra/dåliga!
Orient kan du hitta på:
http://www.seriouswatches.com/orient.html#/page/1 dock har jag inte själv beställt därifrån, men såg på KS att de skulle vara ok.
Vilken klocka du ska ha behöver du komma på själv. Mako är en prisvärd klocka, men det är de flesta SEIKO-modellerna också. Välj en du tycker är snygg med de funktioner du vill ha helt enkelt! Jag gillar att ha olika färger på klockorna, så då blir ju Mako och en del lite ovanligare Seiko (som Alpinist) spännande.