Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Boboslacke är en mycket effektiv väktare i tråden som ser till att vissa känner sig ovälkomna att föra fram sina informationer. Han framhåller öppet att han anser att Säpo och P.G. Näss är oskyldiga till alla anklagelser och inte ska misstänkas. Kan det bli tydligare?
Jag kommer osökt att tänka på EAP när jag läser såväl hans informativa texter och som hans personangrepp. EAP brukade dyka upp innan Vietnamdemonstrationer och förde fram så konstiga idéer att ingen kunde förstå dem. Senare utvecklades strategin och de anklagade olika kända personer, även Olof Palme, för att vara knarklangare. I efterhand förstod man att det är en sekt styrd av Lyndon LaRouches minsta vink, men just då var de ett mycket okänt fenomen.
Nja... EAP, eller dess föregångare ELC, fanns inte under Vietnamdemonstrationernas högdagar. Vietnamkriget - i termer av militär konflikt med USA som krigförande på Saigons sida - tog slut i slutet av januari 1973. Vid den tidpunkten fanns det iofs Larouche-proselyter i Sverige, men de var ännu oorganiserade.
Citat:
LaRouche var trotskisten som gled alltmer ner i underrättelsetjänsternas träsk och knappast någon EAP-are har egentliga politiska ambitioner. Ambitionen är helt och hållen att vara en infiltrerande underrättelseverksamhet. Och då associerar jag till det trotskistiska Offensivs infiltrationsverksamhet inom SSU. Offensiv är ju en annan av boboslackes skyddslingar, och jag misstänker att boboslacke var direktinfiltratör i Offensiv och indirekt infiltratör inom SSU på sjuttio- och åttiotalen. Detta är kanske hans koppling till Säpo?
Bra att du kopplar ihop Offensiv och EAP! Strategier, mål och metoder stämmer väl överens vid den här tiden. Viss information borde kunna erhållas genom att djupgräva här, men frågan vad den har för relevans för MOP... Det kanske vore värt en egen tråd i ett annat delforum?
Citat:
Ungefär när LaRouche fängslades i USA, några år efter mordet på Olof Palme, flydde EAP-ledningen med sitt entourage till Frankrike och boboslacke har själv skrivit i tråden att han bott en tid i Paris. Av allt att döma kom han pank och fågelfri tillbaka till Sverige i början av 2000-talet då han sökte bidrag för sin dotter som då bodde med sin mamma i Frankrike. (Han fick avslag!:^).
Visst, det är lite tunt men det skulle mycket väl kunna vara sant.
Vilken EAP-ledning? Den svenska ledningen, paret G, "flydde" till USA 1986 (se GK) och någon annan ledning har inte lämnat landet. Deras efterträdare, ME, är idag avhoppad och resignerad och hankar sig fram i livet med sin likaledes avhoppade hustru ÅN, och deras flykt tog dem över kommungränsen i öster. Nästa ledare var Ulf S., som än idag är aktiv i partiet och den nuvarande partiledaren är uppenbarligen inte lämnat landet.
Jag begriper inte på vad sätt Boboslackes hemort har med den här saken att göra. Att Boboslacke bodde i Paris i början av 2000-talet kan endast med yttersta välvilja kopplas ihop med att EAP-ledningen flydde dit 1988. I synnerhet som den
INTE gjorde det.