2016-03-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Boboslacke är en mycket effektiv väktare i tråden som ser till att vissa känner sig ovälkomna att föra fram sina informationer.

Nej snarast är det väl så att de som bara har luftslott och ständigt upprepar dem trots att de sakligt sett inte har något att komma med tar det personligt när de inte har sakargument för sina påståenden oavsett om det handlar om Sydafrikaspår eller ockulta tecken i skyn och då hemfaller till cirkelbevis och personangrepp. Dvs att den som påpekar de uppenbara bristerna, orimligheterna och sakfelen är en sammansvuren desinformatör som kan tillskrivas diverse epitet.

Vi känner det väl från sanningsrörelsen där naturligtvis alla som motsäger sanningsrörelsens hejdlösa påstående själva är en del av konspirationen.

Ove, Du, Personen med påstådd IB-pappa, Utredaren och Flygare är bra exempel på det. Dessutom förenar ni krafterna åt ett och samma håll ständigt trots till synes helt disparata egna "teorier" och det är ju något som talar ett tydligt språk i sig.

Det viktiga är inte den egna hypotesen utan att bekämpa den som har mest på förtterna som omfattas av allt fler.
Citera
2016-03-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPaska
SAP är nog inte intresserad av nåt spår, dom hävdar ju med emfas att Lisbeth har redan sagt vem det var, eller, en person har ju redan blivit dömd en gång för dådet. SAP tror på psykologen Lisbeth som har fotografiskt minne och som kan vara iskallt lugn trots att maken blir skjuten.
För SAP är och förblir CP den minst komplicerade sanningen.

Det kan ju också vara så att SAP och Palme varit lite väl engagerade I Apartheid-kampen, det kan finnas något mindre trevligt där som SAP inte vill ska komma ut, för att skydda Palmes, SAPs och Sveriges rykte.
Att SÄPO mörklägger kanske beror på att de hjälpt till.

Att jag tror mest på Sydafrika spåret beror på två anledningar:

* Tydligt motiv
* Mängden WT-observationer där man hört holländska, tyska, schwezertyska talas vilket är vad de flesta svenskar skulle tro att de hör om de hör Afrikaans
Citera
2016-03-14, 10:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej snarast är det väl så att de som bara har luftslott och ständigt upprepar dem trots att de sakligt sett inte har något att komma med tar det personligt när de inte har sakargument för sina påståenden oavsett om det handlar om Sydafrikaspår eller ockulta tecken i skyn och då hemfaller till cirkelbevis och personangrepp. Dvs att den som påpekar de uppenbara bristerna, orimligheterna och sakfelen är en sammansvuren desinformatör som kan tillskrivas diverse epitet.

Vi känner det väl från sanningsrörelsen där naturligtvis alla som motsäger sanningsrörelsens hejdlösa påstående själva är en del av konspirationen.

Ove, Du, Personen med påstådd IB-pappa, Utredaren och Flygare är bra exempel på det. Dessutom förenar ni krafterna åt ett och samma håll ständigt trots till synes helt disparata egna "teorier" och det är ju något som talar ett tydligt språk i sig.

Det viktiga är inte den egna hypotesen utan att bekämpa den som har mest på förtterna som omfattas av allt fler.
Nej, du vill om möjligt tysta personer som kommer med nya informationer. Just nu är du som en hök på Ulf Dahlsten och Donald Forsberg. Själv för du aldrig fram informationer, anger bara undantagsvis källor och har öppet erkänt att du sitter på digitaliserad information som du inte delar med dig av.

Sedan detta att du hoppar på alla i tråden som uppger att de har en mer exklusiv militär utbildning. Säg mig, förstår jag rätt, fick ni en kort militär utbildning hos fjälljägarna i samband med att ni utbildades i infiltrationsteknik?

Du är som en sprucken kruka som går till brunnen och hämtar friskt vatten som sedan blir allt grumligare och grumligare längs vägen. Du pratar om Stay Behind och Nato och Barbro, men när krukan är framme handlar det om att sossar ligger bakom mordet på Olof Palme. Men okay, om du nu har sådana informationer, så fram med dem! Och sluta att låtsas tro att Nato ligger bakom mordet.
Citera
2016-03-14, 10:57
Medlem
FurirRevaers avatar
Vad är det här för lirare (bortsett från att han är en gammal festfixare som dömts för narkotikabrott)?
Citat:
Jag vet exakt hur palmemordet gått till. Jag vet mer än alla utom möjligen leif. Däremot kan jag bekräfta leifs uppgifter och jag vill tala med honom snarast. Jag har vetat om vem vad och varför och tillvägagångssättet sedan sommaren 86. Allt faller på plats och ansvaret kan fördelas korrekt när jag fått säga mitt. Men det betyder sorg och trauma för oskyldiga barn , som visserligen är vuxna nu, och därför drar jag mig fortfarande att avslöja det jag vet. Det är vattentätt och går inte att ifrågasätta logiskt. Jag ska låta leif få veta och därefter får vi se
Svammel? Killen bodde på Regeringsgatan 93 vid tiden för MOP. Vet han nå´t och i så fall vad eller är det bara nojigt blaj?

https://www.facebook.com/SvenvonEssen?fref=ts
Citera
2016-03-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
* Mängden WT-observationer där man hört holländska, tyska, schwezertyska talas vilket är vad de flesta svenskar skulle tro att de hör om de hör Afrikaans

Men det där är ju som tråden vet helt fel då det avhandlats tidigare. Finns inga tecken alls på WT observationer med främmande språk. De som rapporterat om sådant långt från mordplatsen har angett fraser och ord som svårligen kan förväxlas med africcaans.

Att vara ovarsam med fakta gynnar inte trovärdigheten.
Citera
2016-03-14, 11:16
Medlem
Citat:
Säg mig, förstår jag rätt, fick ni en kort militär utbildning hos fjälljägarna i samband med att ni utbildades i infiltrationsteknik?

Tack, för att du bevisar min tes om ditt argumentationssätt med sådan acuratess! Naturligtvis är fantasi och personargument ditt signum.

Att vissa inte har på fötterna i vad de påstår beror naturligtvis på att jag är en betald desinformatör satt att stoppa de substansiella "teorierna" om Fjärrskott med gevär, Startpistoler, fängelsekunder som utnyttjats till lönnmördare, ockulta sammansvärjningar med Palmes förmodat blivande svärdotter inblandad eller ständigt muternade Sydafrikaspår.

Det beror inte alls på svagheterna i dessa resonemang och villospår utan är bara till för att förvilla. (Obs ironi)

Tjenare! De flesta skulle nog se samarbetet mellan dessa alternativa teorier som spretar åt alla håll mot en gemensam fiende som tecken på en desinformationsstrategi. En ganska döfödd sådan!
Citera
2016-03-14, 11:23
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Tack, för att du bevisar min tes om ditt argumentationssätt med sådan acuratess! Naturligtvis är fantasi och personargument ditt signum.

Att vissa inte har på fötterna i vad de påstår beror naturligtvis på att jag är en betald desinformatör satt att stoppa de substansiella "teorierna" om Fjärrskott med gevär, Startpistoler, fängelsekunder som utnyttjats till lönnmördare, ockulta sammansvärjningar med Palmes förmodat blivande svärdotter inblandad eller ständigt muternade Sydafrikaspår.

Det beror inte alls på svagheterna i dessa resonemang och villospår utan är bara till för att förvilla. (Obs ironi)

Tjenare! De flesta skulle nog se samarbetet mellan dessa alternativa teorier som spretar åt alla håll mot en gemensam fiende som tecken på en desinformationsstrategi. En ganska döfödd sådan!
Men hur är det då? Är det sossar eller Nato som ligger bakom mordet, enligt dig?
Citera
2016-03-14, 11:33
Medlem
Citat:
Nej, du vill om möjligt tysta personer som kommer med nya informationer. Just nu är du som en hök på Ulf Dahlsten och Donald Forsberg.

Tycker du verkligen att Ulf Dahlsten är en skrupelfri och helt genom ärlig person som man inte kan kritisera??? Jag tycker hela historien kring den mannen och han motdtridiga uppgifter är helt åt h-e med tanke på hans ställning i samhället! Lägg därtill hans senaste utfall mot CP och hänvisningen till fd kollega på regeringskansliet som intygade att CP varit där och förhört sig om OPs schema.

Samma gäller DFs utspel kring WT observationerna.

Bra att det finns någon som kan argumentera och debattera kring detta! Eller menar du att vi ska ta Ulf Dahlstens ord för total sanning som EJ får granskas? Låter mer som DDR/Stasi
Citera
2016-03-14, 11:33
Medlem
Citat:
Men hur är det då? Är det sossar eller Nato som ligger bakom mordet, enligt dig?

Hur gammal är PUTIN. Svara ja eller nej?

Gräver man och värderar fakta behöver man ingen tro..... förstår att du har svårt att förstå sådan metodik. Man skall veta först och sedan bevisa. Sorry vetenskapliga förhållninssätt fungerar inte så.

Hur skall du ha det själv, Sydafriaka, Familjen och Klering, SAF, Nato, Säpo, Frimurarna, Östekonomiska eller internationella ockulta sällskap. Och ur gick det till egentligen med startpistoler gevärsskyttar mötesscnarion där OP skulle köpa sin egen överklagandeakt?
Senast redigerad av boboslacke 2016-03-14 kl. 11:36.
Citera
2016-03-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det kan ju också vara så att SAP och Palme varit lite väl engagerade I Apartheid-kampen, det kan finnas något mindre trevligt där som SAP inte vill ska komma ut, för att skydda Palmes, SAPs och Sveriges rykte.
Att SÄPO mörklägger kanske beror på att de hjälpt till.

Att jag tror mest på Sydafrika spåret beror på två anledningar:

* Tydligt motiv

Jag har ingen aning om SAPs motiv men kan krasst konstatera att deras enda intresse som visats har varit kring CP.
Citera
2016-03-14, 11:40
Medlem
Citat:
Hur skall du ha det själv, Sydafriaka, Familjen och Klering, SAF, Nato, Säpo, Frimurarna, Östekonomiska eller internationella ockulta sällskap. Och ur gick det till egentligen med startpistoler gevärsskyttar mötesscnarion där OP skulle köpa sin egen överklagandeakt?

Lägg därtill till följande resonemang kring "Haleys komet", "IKEA Mord" , "CHANTAL-CHARON-VENERDI" mm mm.
Citera
2016-03-14, 11:43
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Offret & offrets ämbete skyddar man med mörkläggning. Att tro att en sån massiv mörkläggning fortfarande pågår för att skydda en grupp på 2-3 man känns inte logiskt.

Det är Sveriges inblandning i verksamhet som strider mot neutraliteten, som otvivelaktigt hade kommit i dagen om en seriös utredning gjorts, som är anledningen till mörkläggningen.

Det är Sveriges anseende utåt och självklart då också att inte dra in en annans parts delaktighet.

Det i sig kan GM gömma sig bakom och visste förmodligen det omgående.

Men mörkläggningen i sig är inte till för att skydda någon person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in