2016-03-15, 00:43
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktuellnutid
Vet. Själv använder jag honom enbart som ett skämtsamt exempel. Därav mina efter meningen.

Visst kvinnor kanske drivs av andra saker som lööve och den där perfekta matchen som i the ultimate löövemååvie, men är det verkligen kåthet är det inte kärlek?
Sex är oftast bättre när känslor av närhet finns i mixen. Och tror att många kvinnor (och män) ytterst vill ha närhet. Närhet är viktigt för att inte utveckla depressioner, det är kraftfullt på många olika sätt. Krydda det med själva driften till fortplantning...

Jag tror att kärlek har en funktion, den ser säkerligen inte ut som en hollywoodproduktion.
Citera
2016-03-15, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Sex är oftast bättre när känslor av närhet finns i mixen. Och tror att många kvinnor (och män) ytterst vill ha närhet. Närhet är viktigt för att inte utveckla depressioner, det är kraftfullt på många olika sätt. Krydda det med själva driften till fortplantning...

Jag tror att kärlek har en funktion, den ser säkerligen inte ut som en hollywoodproduktion.

Visst det är sant. Men vi får absolut inte börja glida här nu. För kåthet är kåthet och kärlek är något heelt annat.

Bara kolla på mammor som får barn, då helt plötsligt får kvinnorna närhet av sitt barn och männen får plötsligt erfara vad äketenskap innebär.
Kvinnor vill ha närhet. Män är i betydligt högre utsträckning ute efter att knulla bort sin kåthet
Senast redigerad av Aktuellnutid 2016-03-15 kl. 00:53.
Citera
2016-03-15, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
1) Kvinnor hade mer sex förut.

När är förut? Menar du att kvinnors biologi har ändrats sedan dess?

Citat:
Du tror inte att kvinnor bortsett från de senaste typ 60 åren inte har haft mycket till val annat än att ställa upp på sex när deras man vill? Alltså är det inte kvinnan som selekterar utan det har sannolikt varit män under största delen av människans existens.

Nej, inte ens grottmänniskor kunde göra hur de ville. Kolla på schimpanser så ser du att inte ens de kan göra som de vill, det tolererar ju inte gruppen. Människor har levt tillsammans otroligt länge, vi skulle dött ut om det rådde anarki.

Ärligt, detta är väldigt grundläggande, varför hittar du på saker när du inte kan något om ämnet? Hoppas du på att jag inte ska veta?

Citat:
Ja kanske men inte som i porr, nej det har inget med biologi att göra de gör de väl för att de tror att man ska...

Du tror att störningarna inte har med biologi att göra utan att kvinnorna väljer själva när de ska låtsas stöna? Om jag skär av din hand, skriker du då för att du väljer att göra det eller är det en reaktion?
Citera
2016-03-15, 00:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Visst det är sant. Men vi får absolut inte bara glida här nu. För kåthet är kåthet och kärlek är något heelt annat.

Bara kolla på mammor som får barn, då helt plötsligt får kvinnorna närhet av sitt barn och männen får plötsligt erfara vad äketenskap innebär.
Kvinnor vill ha närhet. Män är i betydligt högre utsträckning ute efter att knulla bort sin kåthet
Då är väl jag ett freak of nature ...blev på smällen igen ( trots spiral) när min förstfödda var 6 månader. För mig är sex essentiellt i en relation, ibland gosigt lugnt, ibland hållkäftenknull mot en vägg. Tror inte att jag är särskilt unik i det avseendet.
Citera
2016-03-15, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
När är förut? Menar du att kvinnors biologi har ändrats sedan dess?
För bara 40 år sedan tror jag kan leta källa om du vill...
Nej det tror jag inte men några anledningar jag kan komma på så här på rak arm: man hade inte data eller TV så man hade sex ifall man hade tråkigt istället, män fick sin vilja igenom oftare...

Citat:
Nej, inte ens grottmänniskor kunde göra hur de ville. Kolla på schimpanser så ser du att inte ens de kan göra som de vill, det tolererar ju inte gruppen. Människor har levt tillsammans otroligt länge, vi skulle dött ut om det rådde anarki.
Men man kan än idag göra som man vill mot sin fru i vissa länder, inte sant?

Citat:
Ärligt, detta är väldigt grundläggande, varför hittar du på saker när du inte kan något om ämnet? Hoppas du på att jag inte ska veta?
Vad är det jag inte kan? Jag hittar inte på saker utan det jag säger tycker jag låter logiskt.

Citat:
Du tror att störningarna inte har med biologi att göra utan att kvinnorna väljer själva när de ska låtsas stöna? Om jag skär av din hand, skriker du då för att du väljer att göra det eller är det en reaktion?
Ja självklart väljer de själva om de ska låtsas stöna? Jag kan inte svara på om och i vilken grad kvinnorr låtsas stöna för jag vet inte säkert.
Citera
2016-03-15, 00:54
Bannlyst
Citat:
Då är väl jag ett freak of nature ...blev på smällen igen ( trots spiral) när min förstfödda var 6 månader. För mig är sex essentiellt i en relation, ibland gosigt lugnt, ibland hållkäftenknull mot en vägg. Tror inte att jag är särskilt unik i det avseendet.

Jag tror du är en gåva till den mannen du har (i ett sexuellt avseende men jag tror inte du är normen.
Senast redigerad av Aktuellnutid 2016-03-15 kl. 00:59.
Citera
2016-03-15, 00:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag tror du är en gåva till den mannen (i ett sexuellt avseende) du har men jag tror inte du är normen.
Tror att det är vanligt,,skillnaden är att jag är öppen och inte skäms längre. Yngre tjejer är kanske inte där än.
Citera
2016-03-15, 01:04
Bannlyst
Citat:
Tror att det är vanligt,,skillnaden är att jag är öppen och inte skäms längre. Yngre tjejer är kanske inte där än.

Jag tror det normala är det vaginala samlaget med vissa avvikelser när man är nykär. Sedan tycker jag man ska förstå att den gemene synen på sex är mer likt den kvinnor i debatter som börjar snacka om våldssex så fort man hör ordet porr.
Mammakläder, myskvällar varje kväll i veckan med chokladmjölk och chips och dippa blir dock mer normen desto längre in i förhållandet man har kommit och speciellt efter barnafödande.

Sen hela den här saken med att man sammanblandar känslor och sex. Kvinnor lever uppenbarligen inte i celibat till de gifter sig utan kan ha ett till synes högt antal sexpartners, men detta kan förklaras med att de sammanblandar sex med närhet/bekräftelse. Även om de inte tillhör någon extrem såsom personer med borderline.
Senast redigerad av Aktuellnutid 2016-03-15 kl. 01:09.
Citera
2016-03-15, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
För bara 40 år sedan tror jag kan leta källa om du vill...
Nej det tror jag inte men några anledningar jag kan komma på så här på rak arm: man hade inte data eller TV så man hade sex ifall man hade tråkigt istället, män fick sin vilja igenom oftare...

Ja, människor är antagligen mer stressade, och porr samt onani-hjälpmedel är enkelt att få tag i - men du menar väl inte att kvinnor är mindre intresserad av sex för det?

Citat:
Men man kan än idag göra som man vill mot sin fru i vissa länder, inte sant?

Nej? I de länder med värst kvinnosyn så följer de ju ändå koranen i vad man får och inte får göra. Man jag håller med om att i vissa länder så kan män göra lite som de vill med sina fruar, men du pratar väl om en tid långt innan giftermål?

Citat:
Vad är det jag inte kan? Jag hittar inte på saker utan det jag säger tycker jag låter logiskt.

Hur människor levde förr i tiden. Ja, det kan låta logiskt när du tänker på det, men det medför inte att det faktiskt är logiskt.

Citat:
Ja självklart väljer de själva om de ska låtsas stöna? Jag kan inte svara på om och i vilken grad kvinnorr låtsas stöna för jag vet inte säkert.

Ja, klart att de bestämmer om de fejkar. Dock menar jag på att det finns väldigt gott om tjejer som inte fejkar, utan de stönar av stimulin av sexet. Det håller du väl med om?
Citera
2016-03-15, 01:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag tror det normala är mycket närmare de rekationerna man ser i tv när kvinnor debatterar och hänvisar till saker som analsex och BDSM som våldssex och våldtäkter.
Mammakläder, myskvällar varje kväll i veckan med chokladmjölk och chips och dippa.
Njae. Sanningen är nog någonstans i mitten. -att småbarnsföräldrar är trötta och inte prioriterar sex är inte så konstigt.

Är väl medveten om vad jag gillar, och till skillnad från att vara i 20-årsåldern är det enklare att njuta.
Citera
2016-03-15, 01:12
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag tror det normala är det vaginala samlaget med vissa avvikelser när man är nykär. Sedan tycker jag man ska förstå att den gemene synen på sex är mer likt den kvinnor i debatter som börjar snacka om våldssex så fort man hör ordet porr.
Mammakläder, myskvällar varje kväll i veckan med chokladmjölk och chips och dippa blir dock mer normen desto längre in i förhållandet man har kommit och speciellt efter barnafödande.

Sen hela den här saken med att man sammanblandar känslor och sex. Kvinnor lever uppenbarligen inte i celibat till de gifter sig utan kan ha ett till synes högt antal sexpartners, men detta kan förklaras med att de sammanblandar sex med närhet/bekräftelse. Även om de inte tillhör någon extrem såsom personer med borderline.
Nu har du lite väl många växlar på cykeln. Hur mycket egen erfarenhet av kvinnor har du?
Citera
2016-03-15, 01:15
Bannlyst
Citat:
Nu har du lite väl många växlar på cykeln. Hur mycket egen erfarenhet av kvinnor har du?

naj naj. Inga sidospår nu på den här mycket viktiga diskussionen.
Då får du först definiera var jag är ute och cyklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in