2016-03-14, 02:37
Medlem
Missade finalen men har lyssnat på alla bidrag. Rätt låt vann nog trots allt. Men den här tävlingen har tappat ordentligt på senare år.....
2016-03-14, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww

Dock gläds jag inte med Gina Dirawi, för hon är kass och har inte förtjänat sin position som hon idag tyvärr har. Frans däremot gjorde det jäkligt bra, och det ska bli spännande att se hur det går i finalen!

Så hur har hon fått sin position då om hon inte förtjänat den? Påstår du att hon mutat till sig den? Legat med producenten?
2016-03-14, 07:45
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Så hur har hon fått sin position då om hon inte förtjänat den? Påstår du att hon mutat till sig den? Legat med producenten?

Hört talas om kvotering?
2016-03-14, 09:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Exakt. Frasses skönt avskalade bidrag gick mot strömmen, och det var härligt att skåda (så trist när så mkt låter ungefär 'likadant').

Charmigt bidrag på alla sätt Bara ett enda år äldre än Carola var när hon vann, och det lär inte vara lätt att mentalt hantera en vinst i Melodifestivalen, som 17 bast.

Testa att vara glada för Frasses skull.

Jag kan bara hålla med ovanstående inlägg.

När Frans uppträdde fick jag samma känsla som när tyska Lena-Meyer Landrut vann Eurovision 2010. Alla andra deltagare hade även i den tävlingen slagit knut på sig själva för att skapa de mest spektakulära och avancerade showerna. Istället vann en ung, artistmässigt ganska oerfaren tjej med en väldigt avskalad - och snudd på falsksjungen - låt. Med en minimalistisk scenshow. (Kan tilläggas att den låten var min egen förhandsfavorit det året )

Utifrån detta, så tror jag faktiskt att Frans kan ha väldigt goda chanser i Eurovision också. Det som avgör är ifall något av de andra länderna också skickar ett enkelt, personligt och avskalat bidrag - då kan Frans försvinna i konkurrensen.
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-03-14 kl. 09:38.
2016-03-14, 10:08
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utifrån detta, så tror jag faktiskt att Frans kan ha väldigt goda chanser i Eurovision också. Det som avgör är ifall något av de andra länderna också skickar ett enkelt, personligt och avskalat bidrag - då kan Frans försvinna i konkurrensen.

Det finns annat som talar mot. Frans fick bara 14,9 procent av svenska folkets röster.
Jämför det med exempelvis Loreen som fick 32,7 procent och Måns som fick 35,5 i sina svenska finaler.
2016-03-14, 12:55
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Det finns annat som talar mot. Frans fick bara 14,9 procent av svenska folkets röster.
Jämför det med exempelvis Loreen som fick 32,7 procent och Måns som fick 35,5 i sina svenska finaler.

Som någon nämnde tidigare har appen påverkan. Har inte använt den själv men förstår att man kan ge poäng till fem bidrag, där maximala poängen var fem. Detta gör att personen som skulle röstat en röst visserligen ger fem röster, men samtidigt ger fyra andra bidrag röster, vilket troligtvis inte annars skulle skett. Resultatet blir en mer utspädd omröstning som inte direkt går att jämföra med tidigare år.

Tror inte att samma system kommer att användas även nästa år.
2016-03-14, 12:56
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=TXjzTMaB39w Bästa haha.. "80 tal" kolla "slash" på gitarren.. Lol

Bra tider
Senast redigerad av Ufc123 2016-03-14 kl. 13:07.
2016-03-14, 13:44
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Som någon nämnde tidigare har appen påverkan. Har inte använt den själv men förstår att man kan ge poäng till fem bidrag, där maximala poängen var fem. Detta gör att personen som skulle röstat en röst visserligen ger fem röster, men samtidigt ger fyra andra bidrag röster, vilket troligtvis inte annars skulle skett. Resultatet blir en mer utspädd omröstning som inte direkt går att jämföra med tidigare år.

Mycket klok analys där.

Det stämmer ju att man via appen gärna röstar på flera bidrag man gillar, jämfört med när man röstar via telefonen då man ofta bara röstar på sin favorit.

En annan faktor som kanske spelade in är att vi hade ett starkt startfält i år. Wiktoria t ex var ju superhet och en ESC-vinnare enligt min åsikt. Australiens jury t ex var väldigt lyriska.
2016-03-14, 14:03
Medlem
Hunden007s avatar
Sverige sjunker i oddsen Ryssland ny etta xD
2016-03-14, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

Du har rätt, det går inte att jämföra med Måns (35,5%) och Loreen (32,7%) eftersom samma app-möjligheter inte fanns 2012, och 2015.

Men faktum kvarstår, att Frans bara fick 14,9 % av svenska folkets röster.
Det är ingen som tvingar folk att rösta på flera andra bidrag (spä ut).
Frans svaga siffra beror på hur folket själva valt att rösta.
2016-03-14, 15:17
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Mycket klok analys där.

Det stämmer ju att man via appen gärna röstar på flera bidrag man gillar, jämfört med när man röstar via telefonen då man ofta bara röstar på sin favorit.

En annan faktor som kanske spelade in är att vi hade ett starkt startfält i år. Wiktoria t ex var ju superhet och en ESC-vinnare enligt min åsikt. Australiens jury t ex var väldigt lyriska.

Fast det är ju ingen som tvingar folk att rösta på flera bidrag.
Frans svaga röststöd beror ju trots allt på att svenska folket själva valt att dela ut en massa röster till andra bidrag.
2016-03-14, 15:28
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Lisa Ajax har inte fyllt 18 år ännu, hon har födelsedag den 13 augusti och fyller alltså 18 om ett halvår. Men hon är jättefin nu som sjuttonåring och det går alldeles utmärkt att ha henne som runkobjekt.

När hon vann Idol för ett par år sedan var hon bara femton och det är lite väl ungt men nu har hon växt till sig och är på väg att utvecklas till (en ung) kvinna. Hon är väldigt het och en fröjd att titta på!

För min del är Ajax en söt unge. Har en dotter i den åldern så att ens fundera på något annat sätt skulle bara kännas konstigt och lite peddo. Men det är ju jag. Att andra i andra situationer associerar till sex är väl ok.

Dock kan det nog ändå slå lite slint ibland:

"Meningen med livet verkar vara att knulla"

Wtf, liksom? Lisa porrig?? Undrar vem som verkligen har sex på hjärnan?
Senast redigerad av nerdnerd 2016-03-14 kl. 15:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in