Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-14, 16:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Arnold??

Han är ju född Österrikare, så det faller bort. Sen så stöttar ju Arnold även Kasich..
2016-03-14, 16:11
Bannlyst
Vill helst inte se Christie som vice-president....
2016-03-14, 16:23
Medlem
Han är nu på gång i Hickory, North Carolina, sen drar han till Tampa, Fl o avslutar dagen i Ohio, snacka om tempo!

https://m.youtube.com/watch?v=ftf-i5_qFpw
2016-03-14, 16:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Trump gör det rätta och ställer in Florida-möte för Ohio.

Citat:
Trumptaktiken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article22437423.ab

Som "nyhet" är det här minst sagt underligt, eftersom Youngstown, OH har listats på Trumps schedule åtminstone sen i lördags.

http://www.donaldjtrump.com/schedule

Det som är nytt, sen igår, är rallyt i Tampa, som är i Florida. Så Aftonbladets "nyhet" om "trumptaktiken" är helt bakvänt.

Något om Doral har jag f.ö. inte sett i hans schedule. Skulle det ha varit någon annan sorts event och inte ett rally? (det finns ju inte plats får några fler rallyn, och den enda luckan som fanns fyllde han med ett rally just i Florida)
2016-03-14, 16:49
Medlem
Hahahah chris christie tillbaka från fängelsehålan.
2016-03-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Han är nu på gång i Hickory, North Carolina, sen drar han till Tampa, Fl o avslutar dagen i Ohio, snacka om tempo!

https://m.youtube.com/watch?v=ftf-i5_qFpw

Gillar hur chatten svämmar över

Nu introducerade Chris Christie Trump.

Låt höra!
2016-03-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Jag är mera skeptisk: Jag tror Trump tar nomineringen men sen att klå Hillary.. jag hoppas verkligen det men jag vågar inte tro på't.

Efter att Trump och Hillary segrat i sina nomineringar så är det väl ytterligare någon månad där Trump som ensam oppositionsledare kan koncentrera sig på att nergöra washington fullständigt.
..Snacka om att man ser framemot det.
2016-03-14, 16:55
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det sa jag inte utan att det är hans och speciellt de som arbetar med säkerhetens yttersta ansvar att se till att icke välkomna individer/grupper inte tar sig in i lokalen.

Du kan inte lägga allt ansvar på de som tar sig in i lokalen utan man måste lägga skulden där den hör hemma och det är i första hand bland de som har ansvaret för säkerheten och i andra hand den som är ansvarig för eventet och i tredje hand de som stör eventet.

Om de säkerhetsansvariga inte kan sköta sitt jobb så kan det leda till att folk blir skadade och i värsta fall dödade, detta leder till att Trump måste välja att antingen byta ut personalen eller se till att de kan sköta sitt jobb bättre till nästa gång.
Det normala är störande moment och det onormala är vakter som inte klarar av att avstyra störande moment. Och yttrandefriheten missbrukas alltså pga dessa odugliga vakter. Du kan inte vara riktigt frisk.
2016-03-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Innan "olyckan" kommer, så har anti-Trump kärnan(främst då GOPs inre krets) säkert några nygamla skandaler att basera ut av större kalibrer än tidigare samt kommer Wallstreets panik att visa sig genom att dom informerar det amerikanska folket att med Trump som president kommer ekonomin att raseras och USA hamnar i djup depression, JP Morgan, Golden Sachs m fl DC lobbyister står bakom denna varning - allt för att behålla sitt monopol och nuvarande världsordning.

Håller med om oron.
Men båda Trumps söner skulle förmodligen kunna starta ett nytt parti och ta hem alltihop på den vägen. Och etablissemanget skulle få fascist-stämpel för lång tid framåt och huvudrullningar skulle börja utkrävas.
2016-03-14, 16:58
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Vill helst inte se Christie som vice-president....

Tror jag inte heller han kommer bli. Tror Carson kommer bli vice-president och högsta ansvarig för utbildning och hur hela skolsystemet skall reformeras i USA. Altn. att Carson blir utrikesminister men det tror jag inte.

Christie kommer bli typ försvarsminister eller infrastrukturminister direkt kontrollerad av Trump.

Byggen i framtiden skall vara under budget och klara i förtid, det är Trumps motto och det är han också faktiskt en av de få som lyckats med.
2016-03-14, 17:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det normala är störande moment och det onormala är vakter som inte klarar av att avstyra störande moment. Och yttrandefriheten missbrukas alltså pga dessa odugliga vakter. Du kan inte vara riktigt frisk.

Jag har inte sagt något om att missbruka yttrandefriheten, att du ens drar en sådan slutsats av att jag säger att det är vakternas ansvar att förhindra icke välkomna individer och grupper är bara larvigt.
2016-03-14, 17:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kan inte lägga allt ansvar på de som tar sig in i lokalen utan man måste lägga skulden där den hör hemma och det är i första hand bland de som har ansvaret för säkerheten och i andra hand den som är ansvarig för eventet och i tredje hand de som stör eventet.

Inte ens de värsta pissliberala politikerna går så här långt i att uttrycka idén om att folk (här specifikt folk som beter sig kriminellt) inte har ansvar för sina egna handlingar.

Om t.ex. du och jag går på en konsert och jag stryper dig till döds under läktarna, så menar du på fullt allvar att det skulle vara vakternas och arrangörernas fel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in