Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-14, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
.

http://www.infowars.com/soros-funded-moveon-org-takes-credit-for-violence-in-chicago/

jo ..fattar inte varför inget görs? borde det inte vara kriminellt att göra så som han gör? organiserade protester det är ju ett recept för inbördeskrig

han donerar också till kasich
2016-03-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Trump gör det rätta och ställer in Florida-möte för Ohio.

Hur ser det nya programmet ut? var hittar man info om detta?
2016-03-14, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, Trumps enda hinder mot vitahuset är i nuläget Hillary. Att GOP skulle köra över väljarna och splittra partiet är bara spekulationer. Och jag tror han tar henne. Han får nya människor att registrera sig som röstberättigade och han vinner över demokrater.

Jag är mera skeptisk: Jag tror Trump tar nomineringen men sen att klå Hillary.. jag hoppas verkligen det men jag vågar inte tro på't.
2016-03-14, 13:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
jo ..fattar inte varför inget görs? borde det inte vara kriminellt att göra så som han gör? organiserade protester det är ju ett recept för inbördeskrig

han donerar också till kasich

Kan det vara för att organiserade protester faller under lagen om yttrandefrihet och rätten att samlas i grupper?

Vad man än tycker så är detta ett typexempel av yttrandefrihet som även Donald Trump ställer sig bakom, för så länge man inte aktivt planerar våldsamheter så är det inte olagligt att organisera protester.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-03-14 kl. 13:58.
2016-03-14, 13:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
För den högutbildade eliten i politiken har ju lyckats SÅ BRA med landet de senaste 20 åren. Not!

Hellre en enkel medborgare med sunt förnuft, än Hillary som bara skulle fortsätta fördärvet 20 år till

https://www.youtube.com/watch?v=xwPhD3X6Tl0

Citat:
Denne sluge expert på taktik
som så flott sol-och-vårar en bred publik
så den smälter som smör, denne EPA-charmör
– ge mig hellre en glad amatör

ge mig hellre en glad amatör
en som inga strategiska utspel gör
som kan vara spontan, säga ”det var som fan!”
och kan tveka som människor gör

en som tystnar när käften blir glapp
som personligen styr sin voteringsknapp
inte får sina tal från partiets central
och är klok även före ett val!

en som helst, nån gång i livet
haft ett jobb, ett vanligt kneg
inte en som tar för givet
att man födes till partistrateg
inget högre politiskt förnuft
drives upp i kansliernas drivhusluft
det är proffsen som gör
så att rosorna dör
– ge mig hellre en glad amatör!
2016-03-14, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan det vara för att organiserade protester faller under lagen om yttrandefrihet och rätten att samlas i grupper?

Vad man tycker så är detta ett typexempel av yttrandefrihet som även Donald Trump ställer sig bakom, för så länge man inte aktivt planerar våldsamheter så är det inte olagligt att organisera protester.

blm är ju våldsamma det är det..och soros finansierar dom för att gå och vara våldsamma
2016-03-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Jag undrar hur länge de tänkt låta Trump leva?

De försökte ju ignorera, fungerade inte, Trump har nog med resurser för att nå ut ändå, då försökte de förlöjliga, det fungerade inte heller, stödet ökade.
Nu har de påbörjat den svenska modellen med våldsamma protester och yrkesprovokatörer som reser landet runt och provocerar, tätt följt av "journalister" som vill skapa bilden av massiva protester och skrämma trump-anhängare från att komma på mötena, som varit enorma publiksuccéer.
Det verkar inte heller fungera då gårdagens trump-möte i Florida blev en megasuccé!

Dem är ju uppenbarligen livrädda -säkert med all rätt- för att Trump ska få makten, men det verkar inte som att de kommer kunna stoppa honom på något snyggt sätt.
Så frågan är när "olyckan" sker? Får vi snart läsa om Trump i en helikopter-olycka? bilkrasch? Överdos? vad kan de hitta på tro?
Kommer de ha is i magen och vänta tills valet är färdigt eller vill de undvika martyrstatusen ala JFK och ta tag i saken redan innan?

Har Trump förstått detta och vidtar han nödvändiga försiktighetsåtgärder eller är han och hans stab Naiva™?
Efter att ha sett Politiskt Korrekta infiltrera hans möten och apa sig så blir jag lite orolig att säkerheten kring Trump är på tok för naiv, hoppas jag har fel.

Vad tror ni?

Edit:
Reporter på plats i Florida:
Youtube-klipp 3:35långt.

Innan "olyckan" kommer, så har anti-Trump kärnan(främst då GOPs inre krets) säkert några nygamla skandaler att basera ut av större kalibrer än tidigare samt kommer Wallstreets panik att visa sig genom att dom informerar det amerikanska folket att med Trump som president kommer ekonomin att raseras och USA hamnar i djup depression, JP Morgan, Golden Sachs m fl DC lobbyister står bakom denna varning - allt för att behålla sitt monopol och nuvarande världsordning.
2016-03-14, 13:56
Bannlyst
om ni kollar på fox nu så ser ni att dom har börjat backa trump efter den där chicago rioten..nu pratar dom om 1st amendment osv
2016-03-14, 14:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Kalifornien är en WTA allt WTM (Winner-Takes-Most som Texas t.ex.) delstat va?

CA är WTA distriktsvis.

Winner-takes-most är f.ö. en korkad term(*). Det borde heta Majority-takes-all (medan WTA innebär Plurality-takes-all).

(*) Amerikanerna gör som vanligt våld på engelska språket.
2016-03-14, 14:00
Bannlyst
"we either have a country or we don't" https://www.facebook.com/DonaldTrump/videos/10156659139295725/
2016-03-14, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Hur ser det nya programmet ut? var hittar man info om detta?

Trumptaktiken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article22437423.ab
2016-03-14, 14:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1s4n7hr0p3
blm är ju våldsamma det är det..och soros finansierar dom för att gå och vara våldsamma

De är störande ja och vissa av dem är våldsamma ja men det ändrar inte på det faktum att organiserade av demonstrationer faller under yttrandefrihet så länge det inte finns bevis för att det är planerat att man skall bruka våld.

Jag ser inget på lappen som går att tolka som att man planerar att aktivt bruka våld utan snarare att man skall bruka våld om situationen kräver det.

Så vad skall man göra för att hindra dem från att organisera (fredliga) protester när det är faller under det första tillägget.

Citat:
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

https://www.law.cornell.edu/constitution/first_amendment

Obs jag anser att BLM gör helt fel i sina ageranden och att majoritet av det de gör är kontraproduktivt då folk aktivt inte lyssnar på någon som skriker sig hes så att det är svårt att höra vad denne skriker precis som våldsamheter leder till hat/ilska och är därmed inte konstruktivt.

Om man skall demonstrera så skall man ropa ut det man vill ha sagt och även där så måste det finnas en bra ramsa som lätt kan fastna i folks hjärnor och/eller väcka tankar och idéer.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-03-14 kl. 14:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in