Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-03-14, 16:00
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Trams, du har ingen aning om vilka partier som föräldrarna röstar på och även om föräldrarna skulle röstat på "fel" partier så ska inte barnen behöva utstå sånt här. Se problemen för vad dom är istället för att påpeka saker som inte går att ändra på

Att peka på problembarnen tror jag inte är lösningen, det är rektorn som är problemet som inte gör något åt saken. En normal rektor hade agerat efter första klagomålet, men den här vänder ryggen till och hoppas att problemen ska försvinna av sig själv.
Som man sår får man skörda. Är man så jävla naiv och tror att allt ska bli bra när vi importerar hundratusentals lågpresterande parasiter från tredje världen så kan man gott ha problem i skolan.

Problemet är att rektorn inte kan ta tag i problemen utan att bli stämplad som rasist, det har du och dina kompisar som röstar på sjuklövern sett till.
Citera
2016-03-14, 16:11
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Som man sår får man skörda. Är man så jävla naiv och tror att allt ska bli bra när vi importerar hundratusentals lågpresterande parasiter från tredje världen så kan man gott ha problem i skolan.

Problemet är att rektorn inte kan ta tag i problemen utan att bli stämplad som rasist, det har du och dina kompisar som röstar på sjuklövern sett till.

Är du helt galen eller? Jag har aldrig påstått att jag röstar på sjuklövern. Problemet är att rektorn och såna som dig är så rädda för en patetisk förolämpning så ni låter er tystas och skiter i att göra ert jobb. Skaffa er lite stake, Sverige behöver ordentligt folk som kan lösa problem inte lipsillar.
Citera
2016-03-14, 16:47
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Om ändå detta numera skitland hade haft alternativet hemundervisning skulle många barn och föräldrar må bättre samt få bättre studieresultat.

Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Jag trodde det fanns möjlighet till det redan i någon form?

Men även om frihet är bra så kan det slå bakut det där också, i USA t.ex där home schooling är ganska vanligt på sina håll, så är det många kristna föräldrar som hemundervisar barnen för att de inte ska komma i kontakt med så mycket evolutionslära och andra djävulens syndiga påfund. Eftersom föräldrarna dock varken har engagemanget eller den mentala kompetensen att undervisa ungarna på ett vettigt sätt, så blir många av dem hopplöst efter i de flesta ämnen jämfört med jämnåriga i även i de risigaste kommunala skolorna. De kan ju som kompensation iofs rabbla väldigt många bibelverser utantill, men jag vet inte om det ger någon större fördel på arbetsmarknaden.

Tror det är en bra idé att alla barn undervisas på någorlunda jämförbar nivå av kvalificerade lärare ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Regeringen Reinfeldt lagstiftade mot hemskolning. Jag minns dock inte någon offentlig debatt om frågan. Fruktade svenska politiker, att svenska föräldrar skulle försöka skydda sina barn mot deras ålagda plikt vara slagpåsar åt invandrade barn och "barn"?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hemundervisning#Sverige

Funderade på det där med hemskolning, men det skulle också innebära att många nyanlända skulle börja hemskola, isolera döttrarna, lära barnen jihadskola m,m, känns som det skulle kunna leda till ännu sämre intregration än den redan nu icke befintliga. Isåfall måste hemskolning komma med mkt, speciella regler.
Citera
2016-03-14, 17:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Funderade på det där med hemskolning, men det skulle också innebära att många nyanlända skulle börja hemskola, isolera döttrarna, lära barnen jihadskola m,m, känns som det skulle kunna leda till ännu sämre intregration än den redan nu icke befintliga. Isåfall måste hemskolning komma med mkt, speciella regler.

Lagstiftningen mot hemskolning avspeglar rimligen, att svenska politiker var väl medvetna om de växande problemen i skolan, som de skapar genom sin ansvarslösa invandringspolitik.

Man undrar, som sagt, vad svenska politiker var mest oroliga för? Fruktade de, att svenska föräldrar skulle försöka skydda sina barn mot deras ålagda plikt vara slagpåsar åt invandrade barn och "barn"? Eller fruktade de, att muslimer skulle isolera sina döttrar, lära barnen enbart koranen, jihadskola m.m? Kanske fruktade svenska politiker både och?

Det hade ju varit möjligt att koppla hemskolning till årliga och obligatoriska prov i alla ämnen, där fortsatt hemskolning av en underkänd elev stoppades.
Citera
2016-03-14, 19:19
Medlem
Citat:
Regeringen Reinfeldt lagstiftade mot hemskolning. Jag minns dock inte någon offentlig debatt om frågan. Fruktade svenska politiker, att svenska föräldrar skulle försöka skydda sina barn mot deras ålagda plikt vara slagpåsar åt invandrade barn och "barn"?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hemundervisning#Sverige

Det är nog bättre att faktiskt läsa lagtexten än en wikisida:

Citat:
20 § För sådana elever i grundskolan, grundsärskolan, specialskolan, sameskolan, gymnasieskolan och gymnasiesärskolan som på grund av sjukdom eller liknande skäl inte kan delta i vanligt skolarbete under längre tid men som inte vårdas på sjukhus eller en institution som är knuten till ett sjukhus ska särskild undervisning anordnas i hemmet eller på annan lämplig plats. Sådan undervisning ska så långt det är möjligt motsvara den undervisning som eleven inte kan delta i. Lag (2015:176).

Förutsättningar för medgivande
23 § Ett skolpliktigt barn får medges rätt att fullgöra skolplikten på annat sätt än som anges i denna lag. Medgivande ska lämnas om

1. verksamheten framstår som ett fullgott alternativ till den utbildning som annars står barnet till buds enligt föreskrifter i denna lag,
2. behovet av insyn i verksamheten kan tillgodoses, och
3. det finns synnerliga skäl.

Så, det är inte alls förbjudet att skolas i hemmet. Det är på sina håll till och med förpliktigat att hemskolning skall ske.
Citera
2016-03-14, 19:20
Medlem
Det är kriminellt att hålla barn hemma från skolan.
Citera
2016-03-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Det är kriminellt att ha en kriminell och på alla sätt farlig och undermålig skolmiljö.

När det finns överhängande risk för kroppskada så kan väl ingen försvara åberopandet av skolplikten? Skulle vara såna som du då.
Citera
2016-03-14, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Är du helt galen eller? Jag har aldrig påstått att jag röstar på sjuklövern. Problemet är att rektorn och såna som dig är så rädda för en patetisk förolämpning så ni låter er tystas och skiter i att göra ert jobb. Skaffa er lite stake, Sverige behöver ordentligt folk som kan lösa problem inte lipsillar.

Fittor som dig, som vill ha hit miljoner av muslimer
Som i slutändan kommer döda dig, och våldta dina barn.

Röstar du på sjuklövern, får du hit mördar muslimerna...

Har du svårt med orsak/verkansssmbanden?
Citera
2016-03-14, 20:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicAt

Så, det är inte alls förbjudet att skolas i hemmet. Det är på sina håll till och med förpliktigat att hemskolning skall ske.

Regeringen Reinfeldt lagstiftade mot hemskolning. Det krävs "sjukdom eller liknande skäl" för att få tillstånd till hemskolning.
Citera
2016-03-14, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok

Stämmer bra. Om man inte har en giltig anledning vill säga. Mina barn skulle råka bli kronisk sjuka tills jag hittade en ny skola åt dem.
Citera
2016-03-14, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EpicAt

Krävs vissa omständigheter för att hålla sina barn borta från skolan.
Citera
2016-03-14, 20:25
Medlem
Citat:
Regeringen Reinfeldt lagstiftade mot hemskolning. Det krävs "sjukdom eller liknande skäl" för att få tillstånd till hemskolning.

Alltså är det inte förbjudet. Så det är som sig bör, föräldrar ska inte hemskola sina telningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in