2016-01-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Eller varför inte 1200 som då även är en för dyr börs.
I slutet av 2011 hade vi en någorlunda billig börs, då låg OMXSPI på 200 och OMX30 på lite över 900, när vi kommer ner på dessa nivåer så blir det till att storhandla igen
Citera
2016-01-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Vänta tills OMXS30 dyker ner till 1250.
Jag handlade ju inte senast när den var på typ ~750.. Eller ~950.. Eller ~1080, eller ..
Citera
2016-01-20, 11:41
Medlem
Värt att komma ihåg är ju att svensk ekonomi går så fantastiskt bra!

Om man ignorerar en privat skuldsättning som ökar med typ 7% om året och av BNP, antar jag offentligt utökad skuldsättning, BNP skapat inom "flyktingbranschen" och välfärdssatsningar och inte tar någon hänsyn till befolkningstillväxten eller den ständigt fallande kronan.

Då!! Ja då går svensk ekonomi bra!

I USD, utan ökad skuldsättning, utan främlingsinvasionssatsningar och fördelat per skalle går det rimligtvis riktigt jävla dåligt.
Citera
2016-01-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Värt att komma ihåg är ju att svensk ekonomi går så fantastiskt bra!

Om man ignorerar en privat skuldsättning som ökar med typ 7% om året och av BNP, antar jag offentligt utökad skuldsättning, BNP skapat inom "flyktingbranschen" och välfärdssatsningar och inte tar någon hänsyn till befolkningstillväxten eller den ständigt fallande kronan.

Då!! Ja då går svensk ekonomi bra!

I USD, utan ökad skuldsättning, utan främlingsinvasionssatsningar och fördelat per skalle går det rimligtvis riktigt jävla dåligt.

Bra där. Man ska försöka se saker och ting ur ett positivt perspektiv
Citera
2016-01-20, 16:55
Medlem
Citat:
Kommer inte komma över 1300 de närmsta tre åren.

Jo, i mars-april är vi uppe runt 1400 igen. Då kan det vara bra att passa på att sälja av, för sen brakar det neråt i nåt år till.

1300 är vi sen uppe igen i mars 2018.

Kom ihåg var ni läste det först
Citera
2016-01-20, 17:26
Medlem
KloBengans avatar
Om portföljen varit något rödare just nu så hade väl Jonas Sjöstedt trott att det var hans. Kommer ihåg det man hörde i början på året. "Det är bara en förlängd mellandagsrea på börsen". Jo tjena!
Citera
2016-01-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessiqa
Jo, i mars-april är vi uppe runt 1400 igen. Då kan det vara bra att passa på att sälja av, för sen brakar det neråt i nåt år till.

1300 är vi sen uppe igen i mars 2018.

Kom ihåg var ni läste det först

Eftersom det nästan är februari nu måste det bli en tjurrusning vi inte sett i mannaminne om du tror vi ligger på 1400 i mars
Citera
2016-01-20, 17:49
Medlem
Citat:
Eftersom det nästan är februari nu måste det bli en tjurrusning vi inte sett i mannaminne om du tror vi ligger på 1400 i mars

Nä, det räcker med att börsen stiger på samma sätt som den gjorde från botten i september till toppen i november. Då gick den upp drygt 11% på 2 månader.
Skulle den göra samma klättring härifrån skulle vi vara över 1400 i slutet av mars

http://i.imgur.com/22pOsEP.png
Citera
2016-01-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessiqa
Nä, det räcker med att börsen stiger på samma sätt som den gjorde från botten i september till toppen i november. Då gick den upp drygt 11% på 2 månader.
Skulle den göra samma klättring härifrån skulle vi vara över 1400 i slutet av mars

http://i.imgur.com/22pOsEP.png

Hahaha, stiga 11% när den precis gått ner 20%, nä tror inte det men förmodar att du köper aktier nu för allt va tygen håller?
Dumt o missa den uppgången.
Personligen följer jag min gamla trogna plan i vanlig ordning och väntar till bolagen jag vill ha kan köpas till ett lägre pris än deras värde.
Citera
2016-01-20, 18:12
Medlem
Citat:
Hahaha, stiga 11% när den precis gått ner 20%, nä tror inte det men förmodar att du köper aktier nu för allt va tygen håller?
Personligen följer jag min gamla trogna plan i vanlig ordning och väntar till bolagen jag vill ha kan köpas till ett lägre pris än deras värde.

Vad är det för konstigt med det?

20 juli - 24 sept -16%
24 sept - 30 nov +11%
30 nov - 20 jan -16%
20 jan - 23 mar ?

Så kan det ju se ut i en bearmarket. Rätt likt tidigare tex 2008. Det vore inte alls konstigt med ett litet rally uppåt snart.
Jag köper dock inte aktier nu, för jag vill inte swingtrada i så osäkert läge.
Däremot säljer jag inte det jag har kvar nu, utan väntar till rekylen.
Det mesta sålde jag i somras/höstas när jag såg att en bearmarket hade startat....
Citera
2016-01-20, 19:24
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Tror också på en uppgång. Det kommer säkert vara darrigt ett tag, med plötsliga ras och uppgångar. Men så fort det stabiliserat sig kommer köparna tillbaka. Lite positiva bolagsrapporter och inköpssiffror från handeln, kombinerat med sjunkande arbetslöshet i USA kan räcka. Många sitter på pengarna och väntar på rätt läge att gå in, det är väldigt billigt på Stockholmsbörsen nu.
Citera
2016-01-20, 20:19
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Tror också på en uppgång. Det kommer säkert vara darrigt ett tag, med plötsliga ras och uppgångar. Men så fort det stabiliserat sig kommer köparna tillbaka. Lite positiva bolagsrapporter och inköpssiffror från handeln, kombinerat med sjunkande arbetslöshet i USA kan räcka. Många sitter på pengarna och väntar på rätt läge att gå in, det är väldigt billigt på Stockholmsbörsen nu.
Det är väl lite så det brukar se ut i en björnmarknad; ner 20%, upp 10, ner 20, upp 10 etc.

Sjunkande råvarupriser och en transportindustri som går på knäna bör oroa, även om det ser ljust ut i handeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in