2016-03-14, 09:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Jag kan omöjligt vara ansvarig för hur du tolkar saker men trevligt att du frågar

Du är förstås inte ansvarig för mina tolkningar men du kanske kan svara på om tolkningen var korrekt, eller vågar du inte berätta hur ditt inlägg ska tolkas?
2016-03-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du är förstås inte ansvarig för mina tolkningar men du kanske kan svara på om tolkningen var korrekt, eller vågar du inte berätta hur ditt inlägg ska tolkas?

Mitt inlägg ska tolkas som så att jag finner det otroligt underhållande att se Strasburg kämpa för att hålla illusionen uppe.
2016-03-14, 10:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Mitt inlägg ska tolkas som så att jag finner det otroligt underhållande att se Strasburg kämpa för att hålla illusionen uppe.

Och du tycker den sprack när valueguard visade att priserna steg ytterligare 1,1% den senaste månaden? Vem är det egentligen som försöker hålla fasaden uppe
2016-03-14, 10:23
Medlem
Citat:
Och du tycker den sprack när valueguard visade att priserna steg ytterligare 1,1% den senaste månaden? Vem är det egentligen som försöker hålla fasaden uppe

Har jag sagt att den sprack? Nu påstår du saker som jag inte sagt.

Jag blir frustrerad av att du inte förstår att jag varken vill eller hoppas att det skall gå åt helvete, men använder man hjärnan är det svårt att bortse från verkligheten.
2016-03-14, 10:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Har jag sagt att den sprack? Nu påstår du saker som jag inte sagt.

Jag blir frustrerad av att du inte förstår att jag varken vill eller hoppas att det skall gå åt helvete, men använder man hjärnan är det svårt att bortse från verkligheten.

Om den inte har spruckit kan du väl knappast säga att det är en illusion eller hur. Det är tvärtom ni bubbelbabblare som i åratal för att inte säga decennier har påstått att priserna är på en alldeles för hög nivå men verkligen visar att ni haft så grymt fel. Illusion var ordet.
2016-03-14, 11:05
Medlem
Citat:
Om den inte har spruckit kan du väl knappast säga att det är en illusion eller hur. Det är tvärtom ni bubbelbabblare som i åratal för att inte säga decennier har påstått att priserna är på en alldeles för hög nivå men verkligen visar att ni haft så grymt fel. Illusion var ordet.

Priserna har en utveckling som inte är långsiktigt hållbar, det är snarare terminologin jag skulle använda mig av.

Tråkigt att du bara är ytterligare en sån där som tävlar, utgick från att du var aningen smartare än så.
2016-03-14, 11:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Priserna har en utveckling som inte är långsiktigt hållbar, det är snarare terminologin jag skulle använda mig av.

Tråkigt att du bara är ytterligare en sån där som tävlar, utgick från att du var aningen smartare än så.

Det är bara din högs subjektiva åsikt. Riktningen är upp och det är definitivt ekonomiskt hållbart med dagens räntor, och inget tyder på kraftiga räntehöjningar under överskådlig tid.

Som jag sagt tidigare är det tvärtom mycket låga bokostnader nu och det ger utrymme för kraftigt ökade priser. Det som håller emot är att bankerna kräver att låntagarna klarar räntor på 7-8% samt att många vanliga människor tror att räntorna inte kan vara kvar på dessa låga nivåer. Marknaden däremot ser inte något slut på detta.
2016-03-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
på måndag kommer Valueguard februari för Sthlm innerstad. Minst 1,5% upp

.

.

Bara +1% konstigt nog
http://www.valueguard.se/stockholmbr
men ett rekord är ett rekord, trots allt.

.
2016-03-14, 11:42
Medlem
Citat:

Hahaha Hoghbonker är så otroligt patetisk.

.
2016-03-14, 12:22
Bannlyst
Citat:

.
Men det är bättre att heta Strassbög?

Vafan, är ni 20 eller, du o bananen..

Det var extremt tydligt att h*n menade att du försöker hålla uppe en illusion om evig prisuppgång.

Politikerna kan med olika framtida stimulanser, (konstgjord andning) se till att marknaden drar upp klockpendeln ännu längre innan de pga omvärldspolitiken, tvingas släppa den.

Då blir effekterna ännu större än om de redan idag, (inte en dag för tidigt) skulle höja räntorna för att dämpa prisuppgångarna, och därmed fallet, den dagen det vänder ner igen. Och dessutom börja bygga många bostäder.

Så visst kan man i 1-2-3-4-5 år till, (om inget stort händer i omvärlden, under den perioden) hålla på och se till att priserna ökar och ökar. Och så kan du och andra sitta där med era rekordsiffror. Men då blir det också rekordkatastrof när det återigen vänder nedåt.

Edit: Sverige vill inte göra något eget för att "skicka fel signaler", så att folk slutar att betala överpriser. Bättre då att vänta till smällen kommer - pga OMVÄRLDEN - för då kan de fly i sina livbåtar, (vinsthemtagningar) och intervjuas medan de springer till nämnda båtar: "det var ingenting VI kunde påverka, det fattar ni väl?!" "det är som alla förstår, alldeles för starka krafter för att lilla Sverige ska kunna parera vågorna, så nu får vi och resten av världen helt enkelt slicka såren i ett antal år, och sedan komma igen med nya krafter. Låter det bra? Ok, fint. Nu har jag en egen liten go livbåt att dra iväg med, så du får ursäkta mig".

Om de höjde räntorna med 1 % per år i 5 år, så skulle folk genast börja amortera allt de bara kan. Folk skulle sluta spekulera i evig och lika utopisk prisuppgång med sina girighetsdreglande köp/sälj/renoveringar från golv till tak, och istället se om sina hus.

Vilket skulle göra dem mindre otrygga den dagen det återigen vänder nedåt. Räkna f.ö. med att det redan idag finns ett antal spelare på marknaden, (privatpersoner + maktpersoner) som bara väntar in rätt läge för att sälja och ta hem vinsterna från denna cykeln. Sedan följer svansen efter, när de första har skickat signalen - och flocken följer efter åt andra hållet, med alla nämnda mekanismer som sätts i rullning, (se mina tidigare inlägg).

Med totala katastrofer för de som gick med under de sista 3-5 åren i den givna cykeln. Bostädernas kedjebrev kommer att fortsätta upprepas om inte politikerna börjar agera efter folkets bästa, istället för sina egna plånböckers bästa.

1 procents räntehöjning per år i 5 år, (till att börja med) skulle motsvara att blomspraya elden lagom mkt för att ta kontrollen över brasan. Annars kommer istället den stora hinken med sitt iskalla vatten. Men det är ju så de girigaste vill ha det, då de räknar med att det max kommer några droppars stänk på dem, medan niagarafallet kommer på andra än de själva.

Även om folk, (via bankernas regler för utlåning) har tagit höjd för framtida, högre, räntenivåer - så skulle 1% höjd ränta varje år vid ett givet datum, göra att alla tydligt ser de ökade kostnaderna för de skyhöga lånen de tagit för att bl.a. spekulera vidare uppåt i hävstångseffektskedjan, med större lån och nya vinster från försäljningar. Och större lån, osv osv.

När de ser kostnaderna stadigt öka och öka för varje år, så skickar detta amorteringssignalen till folk. Slut med de eviga, för nuet njutningsfulla, spenderbrallorna. Folk skulle skaffa sig marginaler, och börja tänka om. Börja nöja sig med det de har NU, och inte i sömnen dregla över det de vill ha SEDAN.

Snart.

Strax.

Helst IGÅR.

Folk skulle inse att ska de klättra, så ska de göra det långsamt.

Då är det hållbart i längden.

Folks girighet och fartblindhet är sorglig att skåda. Inte så att jag skakar uppgivet på huvudet åt de som inte fattar bättre, utan jag lider å deras vägnar. Men mest lider jag med alla som idag lockas med i de sämsta tågvagnarna, (se tidigare inlägg) i denna cykel. I detta bostädernas kedjebrev.
Senast redigerad av xxooww 2016-03-14 kl. 13:04.
2016-03-14, 12:22
Medlem
Citat:

.

Säger han som googlat fram en bild på sin drömpartner och använder den som profilbild hävdandes att det är han själv.

Men njut ni, synd bara att ni inte kan se större perspektiv än ert eget ego.
2016-03-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxooww
Men det är bättre att heta Strassbög?

Vafan, är ni 20 eller, du o bananen..

Det var extremt tydligt att h*n menade att du försöker hålla uppe en illusion om evig prisuppgång.

Politikerna kan med olika framtida stimulanser, (konstgjord andning) se till att marknaden drar upp klockpendeln ännu längre innan de pga omvärldspolitiken, tvingas släppa den.

Då blir effekterna ännu större än om de redan idag, (inte en dag för tidigt) skulle höja räntorna för att dämpa prisuppgångarna, och därmed fallet, den dagen det vänder ner igen. Och dessutom börja bygga många bostäder.

Så visst kan man i 1-2-3-4-5 år till, (om inget stort händer i omvärlden, under den perioden) hålla på och se till att priserna ökar och ökar. Och så kan du och andra sitta där med era rekordsiffror. Men då blir det också rekordkatastrof när det återigen vänder nedåt.

Edit: Sverige vill inte göra något eget för att "skicka fel signaler", så att folk slutar att betala överpriser. Bättre då att vänta till smällen kommer - pga OMVÄRLDEN - för då kan de fly i sina livbåtar, (vinsthemtagningar) och intervjuas medan de springer till nämnda båtar: "det var ingenting VI kunde påverka, det fattar ni väl?!" "det är som alla förstår, alldeles för starka krafter för att lilla Sverige ska kunna parera vågorna, så nu får vi och resten av världen helt enkelt slicka såren i ett antal år, och sedan komma igen med nya krafter. Låter det bra? Ok, fint. Nu har jag en egen liten go livbåt att dra iväg med, så du får ursäkta mig".

Om de höjde räntorna med 1 % per år i 5 år, så skulle folk genast börja amortera allt de bara kan. Folk skulle sluta spekulera i evig och lika utopisk prisuppgång med sina girighetsdreglande köp/sälj/renoveringar från golv till tak, och istället se om sina hus.

Vilket skulle göra dem mindre otrygga den dagen det återigen vänder nedåt. Räkna f.ö. med att det redan idag finns ett antal spelare på marknaden, (privatpersoner + maktpersoner) som bara väntar in rätt läge för att sälja och ta hem vinsterna från denna cykeln. Sedan följer svansen efter, när de första har skickat signalen - och flocken följer efter åt andra hållet, med alla nämnda mekanismer som sätts i rullning, (se mina tidigare inlägg).

Med totala katastrofer för de som gick med under de sista 3-5 åren i den givna cykeln. Bostädernas kedjebrev kommer att fortsätta upprepas om inte politikerna börjar agera efter folkets bästa, istället för sina egna plånböckers bästa.

oj vilket intressant inlägg, du är skarp

.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in