Citat:
Vad jag är eller inte är ska du skita i men däremot gillar jag inte människor som är hycklare som exempelvis Kent Ekeroth och hans bror Ted Ekeroth. Sedan får du lägga ner ditt antisemit kort. Flesta SDare drar fram det så fort man kritiserar Kent Ekeroth. Han står för frågor om Palestina som inte är humant på något sätt. Flesta av hans röstare anser att Usa och Israel gör rätt att slakta muslimer och människor ifrån Mellanöstern.
Du får kritisera Kent så mycket du vill, jag har själv erkänt att jag inte håller med honom. Men du säger att SD styrs av Israel, då får du räkna med att man antar att du ogillar Israel eftersom du verkar hata SD.
Citat:
Något inte ens nationalister sympatiserar med utan anser att Usa är boven till det mesta som har hänt. Jag har även diskuterat med Stefan Jacobsson som stödjer nationalism. Han var betydligt mer vettig än Kent Ekeroth. Han berörde både bankfrågan och kapitalism. Har även diskuterat med många nationalister som inte ens haft liten del att vara så äckliga som vissa SDare som anser att det är kul att muslimer slaktas i Palestina eller i Mellanöstern. Jag förstår inte hur man som människa kan tycka att detta är kul? Då är man riktigt körd i huvudet. Nationalister som anses vara värst i samhället kritiserar till och med Israel för fel handling mot Palestinier. Jag kan säga dig att nationalisten är mer vettig än någon SDare.
Tycker JÅ eller MK att det är kul att muslimer slaktas i MÖ? Eller vilka säger så? Undvik anekdotisk bevisföring,tack.
Citat:
Anledningen till att Erik Almqvist blev utkastad är till och med absurd. Kent Ekeroth filmade sina egna vänner när dessa var stupfulla och gav sig på människor i stan. Erik Almqvist blir utkastad och Kent Ekeroth blir kvar. Hur kan du ens tro att han har en liten del i partiet?
Jag citerar wikipedia:
I början av juni 2010 var Almqvist inblandad i "järnrörsskandalen", ett bråk med komikern Soran Ismail, där tumult uppstod.[12] I november 2012 följde tidningen Expressen upp bråket med Ismail, och kunde visa filmklipp från händelsen, där Almqvist bland annat nämnt att Ismail "beter sig som en babbe" och att han argumenterar "som en liten fitta". Han kallade även en ung kvinna för "liten hora". Filmklippen visar även hur Kent Ekeroth knuffar en ung kvinna in i sidan på en bil och hur männen senare beväpnar sig med aluminiumrör.[13][14] Innan Expressen gick ut med videofilmerna nekade Erik Almqvist i en intervju till att han varit inblandad i händelsen eller att han använt orden "babbe" och "hora". Istället hävdade han att Soran Ismail ljugit om händelsen.[15] Till sitt försvar har SD och Erik Almqvist tagit upp att Ismail innan hade kallat dem bland annat "riksmongon" och att mannen de bråkade med uppgav sig tillhöra ett kriminellt gäng, enligt uppgift Original gangsters.[16][17] SD har också kritiserat att Expressen "klippt och klistrat" och inte vill visa allt filmat material,[18] något som tidningen senare gjorde.[19] Affären ledde till att Almqvist den 14 november 2012 lämnade sitt uppdrag som ekonomisk-politisk talesman för partiet samt sin plats i verkställande utskottet och i partistyrelsen.[20] Den 30 december 2012 meddelade Almqvist att han även lämnade sin riksdagsplats och avsade sig sitt medlemskap i partiet.[21] Avsägelsen från riksdagen dröjde dock.[22] Han efterträddes av Anna Hagwall i riksdagen.
1: Han blev inte utkastad från partiet utan lämnade självmant.
2: Soran Ismail kallade dem bland annat för "riksmongon" först.
3: Någon de bråkar med säger sig vara medlem i ett kriminellt gäng, så det är inte så konstigt att de ska försöka försvara sig.
4: De gjorde alltså inget alls med dessa "järnrör", utan de plockade upp dem utifall de skulle bli anfallna. Det var ingen i närheten som drabbades och inga rör svingades.
Om Ekeroth hade haft mer makt så hade partiet närmat sig honom i frågor, vilket partiet inte gör, därför vet jag att han inte styr.
Citat:
Jag sympatiserar inte med nationalister men jag ser att dessa är mer ärliga människor. Jag har en vän som blivit tillsammans med en förra detta nationalist. Jag skulle hellre se henne med nationalisten än en sverigedemokrat.
Kul för dig, men irrelevant för tråden. Gör inte onödiga utsvävningar, om du vill att din väninna ska gasa judar så får du hoppas att de har en stor ugn.
Citat:
Deras kvinnosyn är också väldigt illa som inte ens ifrågasatts av deras väljare. Jag tror inte heller många kvinnor skulle vilja umgås med Sverigedemokrater just av den anledningen till att dessa är så hatiska och aggressiva människor.
Om tjejer i allmänhet har så dålig koll på partiet som du har så är det inte så konstigt. Jag kan lova dig att fler kvinnor tolererar män som röstade på SD än SvP som du hyllar.
Citat:
Dock är det tvärtom i media där vi får höra hur aggressiva nationalister är och hur nationalister är den sämsta befolkningen. Men jag har talat med en radda nationalister. Man behöver inte ha samma åsikt/tankar men just deras argument har varit mer vettiga och att man inte alls stödjer krig eller slakt olikt sverigedemokrater som har vidrig syn på människor.
Jag har inte sett så mycket av SvP, men när tönten tog deras flagga i Jönköping så tänkte de inte många ögonblick innan de spöade upp honom. Sedan kommer din idol Jacobsson och tjafsar med polisen att de har rätt att ta tillbaka den etc.