2016-03-13, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Vad jag är eller inte är ska du skita i men däremot gillar jag inte människor som är hycklare som exempelvis Kent Ekeroth och hans bror Ted Ekeroth. Sedan får du lägga ner ditt antisemit kort. Flesta SDare drar fram det så fort man kritiserar Kent Ekeroth. Han står för frågor om Palestina som inte är humant på något sätt. Flesta av hans röstare anser att Usa och Israel gör rätt att slakta muslimer och människor ifrån Mellanöstern.

Du får kritisera Kent så mycket du vill, jag har själv erkänt att jag inte håller med honom. Men du säger att SD styrs av Israel, då får du räkna med att man antar att du ogillar Israel eftersom du verkar hata SD.

Citat:
Något inte ens nationalister sympatiserar med utan anser att Usa är boven till det mesta som har hänt. Jag har även diskuterat med Stefan Jacobsson som stödjer nationalism. Han var betydligt mer vettig än Kent Ekeroth. Han berörde både bankfrågan och kapitalism. Har även diskuterat med många nationalister som inte ens haft liten del att vara så äckliga som vissa SDare som anser att det är kul att muslimer slaktas i Palestina eller i Mellanöstern. Jag förstår inte hur man som människa kan tycka att detta är kul? Då är man riktigt körd i huvudet. Nationalister som anses vara värst i samhället kritiserar till och med Israel för fel handling mot Palestinier. Jag kan säga dig att nationalisten är mer vettig än någon SDare.

Tycker JÅ eller MK att det är kul att muslimer slaktas i MÖ? Eller vilka säger så? Undvik anekdotisk bevisföring,tack.

Citat:
Anledningen till att Erik Almqvist blev utkastad är till och med absurd. Kent Ekeroth filmade sina egna vänner när dessa var stupfulla och gav sig på människor i stan. Erik Almqvist blir utkastad och Kent Ekeroth blir kvar. Hur kan du ens tro att han har en liten del i partiet?

Jag citerar wikipedia:

1: Han blev inte utkastad från partiet utan lämnade självmant.
2: Soran Ismail kallade dem bland annat för "riksmongon" först.
3: Någon de bråkar med säger sig vara medlem i ett kriminellt gäng, så det är inte så konstigt att de ska försöka försvara sig.
4: De gjorde alltså inget alls med dessa "järnrör", utan de plockade upp dem utifall de skulle bli anfallna. Det var ingen i närheten som drabbades och inga rör svingades.

Om Ekeroth hade haft mer makt så hade partiet närmat sig honom i frågor, vilket partiet inte gör, därför vet jag att han inte styr.

Citat:
Jag sympatiserar inte med nationalister men jag ser att dessa är mer ärliga människor. Jag har en vän som blivit tillsammans med en förra detta nationalist. Jag skulle hellre se henne med nationalisten än en sverigedemokrat.

Kul för dig, men irrelevant för tråden. Gör inte onödiga utsvävningar, om du vill att din väninna ska gasa judar så får du hoppas att de har en stor ugn.

Citat:
Deras kvinnosyn är också väldigt illa som inte ens ifrågasatts av deras väljare. Jag tror inte heller många kvinnor skulle vilja umgås med Sverigedemokrater just av den anledningen till att dessa är så hatiska och aggressiva människor.

Om tjejer i allmänhet har så dålig koll på partiet som du har så är det inte så konstigt. Jag kan lova dig att fler kvinnor tolererar män som röstade på SD än SvP som du hyllar.

Citat:
Dock är det tvärtom i media där vi får höra hur aggressiva nationalister är och hur nationalister är den sämsta befolkningen. Men jag har talat med en radda nationalister. Man behöver inte ha samma åsikt/tankar men just deras argument har varit mer vettiga och att man inte alls stödjer krig eller slakt olikt sverigedemokrater som har vidrig syn på människor.

Jag har inte sett så mycket av SvP, men när tönten tog deras flagga i Jönköping så tänkte de inte många ögonblick innan de spöade upp honom. Sedan kommer din idol Jacobsson och tjafsar med polisen att de har rätt att ta tillbaka den etc.
Citera
2016-03-13, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Suck...det här har inte med huvudämnet att göra. Och inavlad kan du vara själv😉 Vet inte om du umgåtts med samer i verkligheten, de jag känner stänger inte ute någon. De anser inte att de är en egen ras, men att det finns vissa kulturella uttryck som är värda att bevara. Det tycker iallafall jag är bra.

Inte för att vara sån, men om någon säger att den vill bevara "kulturella uttryck" som anses klassiskt svenska, skulle du då ha något emot det? Att behålla Sveriges kultur är trots allt någon som SD förespråkar men som övriga riksdagspartier hackar på dem för.
Citera
2016-03-13, 19:23
Medlem
Anton171s avatar
Citat:
Blablablabla

Jag ska börja med att säga att jag tycker att du överlag brukar ha vettiga och sakliga inlägg här på flashback men nu är du verkligen ute och cyklar. Du bör läsa på mycket mer om vad SD vill, hur partiet är uppbyggt och hur deras politik är utformad. Du har gått i fällan att den bild som media och övriga partier sprider av SD skulle vara sann, grattis!!!

För att svara på trådstarten. Jag har inga problem med att dejta någon oavsett partitillhörighet. Det viktiga är dock att personen ska kunna redogöra och argumentera sitt val av parti och lägga fram sakliga argument (inga känsloargument). Dessutom måste personen kunna acceptera alla partier och mitt val av mitt parti utan klämma ut sig olika epiteter, vilket är skillnaden mot vad vissa användare som kläcker ut sig infantila och imbecilla inlägg i den här tråden.
Citera
2016-03-13, 19:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoris
Inte för att vara sån, men om någon säger att den vill bevara "kulturella uttryck" som anses klassiskt svenska, skulle du då ha något emot det? Att behålla Sveriges kultur är trots allt någon som SD förespråkar men som övriga riksdagspartier hackar på dem för.
Det är väl ingen som har särskilt stora problem med tex folkdräkter, eller svensk matkultur eller svenska dialekter etc. De kan väl finnas liksom andra kulturella uttryck. Det som kan vara ett problem är väl om man inte låter olika uttryck ta plats. Eller om man anser att den ena är bättre än den andra.
Citera
2016-03-13, 19:30
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Du får kritisera Kent så mycket du vill, jag har själv erkänt att jag inte håller med honom. Men du säger att SD styrs av Israel, då får du räkna med att man antar att du ogillar Israel eftersom du verkar hata SD.

Tycker JÅ eller MK att det är kul att muslimer slaktas i MÖ? Eller vilka säger så? Undvik anekdotisk bevisföring,tack.

Jag citerar wikipedia:

1: Han blev inte utkastad från partiet utan lämnade självmant.
2: Soran Ismail kallade dem bland annat för "riksmongon" först.
3: Någon de bråkar med säger sig vara medlem i ett kriminellt gäng, så det är inte så konstigt att de ska försöka försvara sig.
4: De gjorde alltså inget alls med dessa "järnrör", utan de plockade upp dem utifall de skulle bli anfallna. Det var ingen i närheten som drabbades och inga rör svingades.

Om Ekeroth hade haft mer makt så hade partiet närmat sig honom i frågor, vilket partiet inte gör, därför vet jag att han inte styr.

Kul för dig, men irrelevant för tråden. Gör inte onödiga utsvävningar, om du vill att din väninna ska gasa judar så får du hoppas att de har en stor ugn.

Om tjejer i allmänhet har så dålig koll på partiet som du har så är det inte så konstigt. Jag kan lova dig att fler kvinnor tolererar män som röstade på SD än SvP som du hyllar.

Jag har inte sett så mycket av SvP, men när tönten tog deras flagga i Jönköping så tänkte de inte många ögonblick innan de spöade upp honom. Sedan kommer din idol Jacobsson och tjafsar med polisen att de har rätt att ta tillbaka den etc.

Jag ogillar krig och speciellt Israels handling mot människor. Man har rätt att hata det land man vill som inte följer "demokrati" utan hycklar om deras demokrati.

Jag har svårt att lita på SDare så man vet inte ju inte deras åsikt. För övrigt har jag påpekat att den enda vettiga är Jimmie Åkesson men alla andra är obehagliga speciellt människor som hugger varandra i ryggen för politiska poäng.

Hela filmen har visats där Kent Ekeroth puttar en ung kvinna och kallar henne för hora för att hon försvarar en medmänniska samtidigt som dessa springer runt och sparkar på fulla människor.
Det gör ju partiet? Alla hatar muslimer och människor med en annan hudfärg.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18600538.ab

Jag tror inte egentligen på Aftonhoran men han har själv sagt att han ogillar islam på sin sociala media.

Deras väljare stödjer slakt och hat mot människor. Det är bara glida in på deras hemsida så ser du hur man skrattar åt människor slaktas. Vissa säger till och med, bra att dessa slaktas och vi slipper att dessa kommer hit.

Det är ingen nyhet att sverigedemokrater är äckliga människor som ogillas mycket av samhället.

Har sett minst 10 nationalister som hoppat av nationalism och blivit riktiga omtänksamma människor som ändrat syn och motarbetar hat och rasfrågor. Det kan inte ha varit över en natt? Man måste ha haft det någonstans på insidan att man är omtänksam men drivits in till nationalism.

Sedan är det så att många av SDs väljare är hycklare som säger öhhh jag har en thailändsk brud eller du är söt. Du får vara kvar. Jag gillar utländska kvinnor men inte utländska män. Men din morot, vi vet att du vill införa det nya slaveriet.
Det är deras röstare som förstört för sig själva att man inte ens vill blanda sig med dessa människor.

Och nej, det är inte så att dessa inte är rasistiska utan att dessa bara vill njuta av alla kvinnor själva samtidigt som man hyllar slakt genom att posta bilder. Det finns många damer som tappat hakan över deras attityd och deras syn på människosynen. Bara att snoka på deras hemsida.

Nationalister har redan sin åsikt. Trots att man kan tycka att en dam är söt för att hon är utländsk så är dessa mer av ärliga och skulle inte bryta mot sitt ord. Det är enbart deras avhoppare som gjort det.

Jag kan bara tänka hur svårt det är för en nationalist att verkligen visa att han är avhoppare och numera stödjer ett annat tänk men det kallas för "manlighet" och respekt än några fjollar på Facebook som sympatiserar med SD och tycker att det är kul med slakt och svält för att just dessa är ifrån Mellanöstern.

Men som sagt, du kan inte ändra min åsikt om SD. Jag stödjer anarkism där människor ska gå samman mot ett mål i samhället. Jag gillar inte fjolliga män som stödjer ett parti som man inte ens förstår sig på. Jag tar hellre en avhoppad nationalist alla dagar i veckan oavsett hans historia än en SDare. Just av den anledningen att jag har märkt skillnad på männen. Men det finns säkert andra som vill ha en SDare.

Jag tycker dessutom nationalister ser bättre ut än SDare
Senast redigerad av DixieD 2016-03-13 kl. 19:39.
Citera
2016-03-13, 19:30
Medlem
Jag antar att det inte är några problem för övriga partier står ju för allas lika värde och tolerans. Det är nemas problemas, låt kärleken spira. Kanske muslimska kvinnor är sugna på gul-blå kuk för det är ju kärlekens religion.
Citera
2016-03-13, 19:45
Bannlyst
Citat:
.

Du har visat dig okunnig inom det du valde att kritisera mig för, nämligen USA.

1: Du visste inte skillnaden mellan stater och delstater.
2: Du tror att Sanders "håller på att vinna i alla stater", när det är tvärtom.
3: Du trodde att Sanders hade högt valresultat bland black och latinos, när det är Hillarys starkaste grupp.
4: Du tror att media gillar Trump mer än Sanders.
5: Du hade ingen aning om att SDs politik liknar Sanders' mer än Trumps.
6: Du kände inte till att Bernie-fans hade attackerat ett Trump-rally, utan du trodde att det var Trump-anhängare som hade attackerat andra.

Gällande SD så visar du minst lika mycket okunskap:

1: Du trodde att deras politik har mer gemensamt med styret i Ungern samt Polen än Dansk Folkeparti, UKIP, Fremskrittspartiet, Front national.
2: Du hade missförstått hela järnrörsskandalen.
3: Du hade inte läst deraspartipolitik utan förlitade dig på anekdotisk bevisföring och ditt växande hat.

Det som sticker ut överlägset mest förutom dina missförstånd och din avsaknad av kunskap är ditt bajskastande på Kent Ekeroth. Inte för att jag tycker om honom, men du är ju besatt. Anledningen kom däremot fram senare, du är antisemit och påstår bland annat att Israel har köpt upp SD.

Jag tror att jag är klar med dig nu, för ditt senaste inlägg var helt ointressant, eftersom det bara var godtyckliga åsikter och tankar från din sida. Inga frågor eller kommentarer på vad jag skrev till dig. Det verkar som att du blundar mycket och är extremt självcentrerad.

Tillägg: Din redigering blev lite som pricket över i:et.

Citat:
Jag tycker dessutom nationalister ser bättre ut än SDare
Senast redigerad av Majoris 2016-03-13 kl. 19:49.
Citera
2016-03-13, 19:55
Medlem
Ja, det skulle jag ha något emot.
Citera
2016-03-13, 19:56
Medlem
Access-Denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argena
Ja, det skulle jag ha något emot.

Utveckla gärna varför du har något emot det!
Citera
2016-03-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Utveckla gärna varför du har något emot det!

För att jag inte tänder på white trash.

Det är inte direkt intelligenta, välutbildade och framgångsrika män som blir sverigedemokrater. Det är alltid losers som måste skylla på någonting.
Citera
2016-03-13, 20:00
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Du har visat dig okunnig inom det du valde att kritisera mig för, nämligen USA.

1: Du visste inte skillnaden mellan stater och delstater.
2: Du tror att Sanders "håller på att vinna i alla stater", när det är tvärtom.
3: Du trodde att Sanders hade högt valresultat bland black och latinos, när det är Hillarys starkaste grupp.
4: Du tror att media gillar Trump mer än Sanders.
5: Du hade ingen aning om att SDs politik liknar Sanders' mer än Trumps.
6: Du kände inte till att Bernie-fans hade attackerat ett Trump-rally, utan du trodde att det var Trump-anhängare som hade attackerat andra.

Gällande SD så visar du minst lika mycket okunskap:

1: Du trodde att deras politik har mer gemensamt med styret i Ungern samt Polen än Dansk Folkeparti, UKIP, Fremskrittspartiet, Front national.
2: Du hade missförstått hela järnrörsskandalen.
3: Du hade inte läst deraspartipolitik utan förlitade dig på anekdotisk bevisföring och ditt växande hat.

Det som sticker ut överlägset mest förutom dina missförstånd och din avsaknad av kunskap är ditt bajskastande på Kent Ekeroth. Inte för att jag tycker om honom, men du är ju besatt. Anledningen kom däremot fram senare, du är antisemit och påstår bland annat att Israel har köpt upp SD.

Jag tror att jag är klar med dig nu, för ditt senaste inlägg var helt ointressant, eftersom det bara var godtyckliga åsikter och tankar från din sida. Inga frågor eller kommentarer på vad jag skrev till dig. Det verkar som att du blundar mycket och är extremt självcentrerad.

Tillägg: Din redigering blev lite som pricket över i:et.

Jag tror du missförstår dig. Jag skiter fullständigt i SD och deras väljare oavsett hur mycket dessa hycklar om att man inte är rasist utan enbart röstar för mindre invandring.

Detta gäller Bernie Sanders och hans röstare

https://www.youtube.com/watch?v=g4-1zHemLrQ Visar varför hans röstare är afroamerikaner mestadels.

Bernie Sanders har kritiserat bankerna och kapitalism samt eliten vilket gör att han ligger betydligt mindre bra till hos media.

https://www.rt.com/op-edge/317682-us-presidential-sanders-trump/

Jag läser inte samma media som du gör vilket kan göra att du har problem att finna att mina åsikter stämmer och så är det tyvärr för SDare att dessa tror att enbart dessa har rätt hela tiden och försöker tysta ner människor. Det är av anledningen att många inte ens synkar med SDare.

Klart ni ska alltid dra "antisemit" kortet när det passar. Det är inte för att ni bryr er om judar men just bara för att ha ett kort att dra upp vilket är den stora anledningen att jag ogillar er också.

Jag diskuterar hellre med Daniel Spansk och Stefan Jacobsson alla dagar i veckan trots att dessa är SvPare än SDare. Daniel Spansk är till och med rätt så poppis hos människor trots att hans åsikt om nationalism men det beror på att han är ganska påläst, respekterar människor trots att han får mycket skit, han är ärlig och tar gärna en diskussion utan personangrepp olikt SDare.

Jag tror ändå att TS fått en insyn på varför många kvinnor ogillar SDare. Mestadels deras oärlighet och deras brist på respekt samt deras bitterhet.
Citera
2016-03-13, 20:06
Bannlyst
Citat:
Jag tror du missförstår dig.

Hur kan jag missförstå mig själv?

Citat:
Detta gäller Bernie Sanders och hans röstare

https://www.youtube.com/watch?v=g4-1zHemLrQ Visar varför hans röstare är afroamerikaner mestadels.

Fast nu röstar fler "afroamerikaner" på Clinton än Sanders, så jag hade rätt och du fel - som vanligt. Kan du inte läsa eller förstår du bara inte?

Citat:
Bernie Sanders har kritiserat bankerna och kapitalism samt eliten vilket gör att han ligger betydligt mindre bra till hos media.

Ja, Sanders är ogillad hos media, men Trump ogillas ännu mer. Det har jag redan skrivit några gånger.

Citat:
Jag läser inte samma media som du gör vilket kan göra att du har problem att finna att mina åsikter stämmer och så är det tyvärr för SDare att dessa tror att enbart dessa har rätt hela tiden och försöker tysta ner människor. Det är av anledningen att många inte ens synkar med SDare.

Du har ju haft noll rätt så du läser väl inget alls. Du bara tycker saker, sanningshalten spelar ingen roll, du tycker det ändå.

Jag har aldrig tidigare stött på en debattör som har haft noll rätt, så jag känner ändå att jag har fått ut något av att diskutera med en så pass obildad och inskränkt persom som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in