2016-02-19, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilladinya
Så mullvad.net är nere sen igår verkar det som, tillfälligt eller för alltid?

It's just you. http://mullvad.net is up.

Den funkar för mig.
Citera
2016-03-13, 16:05
Medlem
bluesiss avatar
Hur kommer det sig att alla svenska servrar
(se1.mullvad.net,
se3.mullvad.net,
se4.mullvad.net,
se5.mullvad.net,
se6.mullvad.net)

..är markerade av Google och Youtube som Tyska IP adresser även fast de är svenska? Anledningen till att jag bryr mig är för att på grund av detta så får man även all den censur som tillkommer när man surfar till en Tysk .de domän som dessa IP adresses dirigerar till inom Google och Youtube.

Halva Youtube blir ju censurerat p.g.a. detta.

Verkar ju nästan lite suspekt. Är det Google själva som valt att lista alla Mullvads IP-adresser som tyska just för att censurera folk som använder VPN?
Citera
2016-03-13, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluesis
Hur kommer det sig att alla svenska servrar
(se1.mullvad.net,
se3.mullvad.net,
se4.mullvad.net,
se5.mullvad.net,
se6.mullvad.net)

..är markerade av Google och Youtube som Tyska IP adresser även fast de är svenska? Anledningen till att jag bryr mig är för att på grund av detta så får man även all den censur som tillkommer när man surfar till en Tysk .de domän som dessa IP adresses dirigerar till inom Google och Youtube.

Halva Youtube blir ju censurerat p.g.a. detta.

Verkar ju nästan lite suspekt. Är det Google själva som valt att lista alla Mullvads IP-adresser som tyska just för att censurera folk som använder VPN?

det är därför allt blir på tyska när jag gogglar med vpn på. satans irriterande för när man söker på nåt så kommer det upp tyska sidor.
Citera
2016-03-13, 17:22
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrogna
det är därför allt blir på tyska när jag gogglar med vpn på. satans irriterande för när man söker på nåt så kommer det upp tyska sidor.
Ja precis, ta kontakt med supporten och se vad dom säger. De kör säkert med tyska IP-adresser
Citera
2016-03-13, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja precis, ta kontakt med supporten och se vad dom säger. De kör säkert med tyska IP-adresser

på visaminip.com står det att ip är i malmö men på kartan visas ett ställe i tyskland. Har aldrig haft problem at tlogga in på hotmail tex med svenska ip på mullvad. Däremot om man ändrar till tyskland så blir det " vi har upptäkt suspekt aktivitet på ditt konto, vänligen verifiera"
Citera
2016-03-23, 19:54
Medlem
Vet någon hur Mullvad kan skicka ut ett välkomstmeddelande(till min mail) utan att jag har angett den? Använde PayPal, kan de möjligtvis fått den därifrån?
Citera
2016-03-23, 20:30
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsev
Vet någon hur Mullvad kan skicka ut ett välkomstmeddelande(till min mail) utan att jag har angett den? Använde PayPal, kan de möjligtvis fått den därifrån?
Ja, de får all kontaktinformation som du har angett på din Paypal profil
Citera
2016-03-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja, de får all kontaktinformation som du har angett på din Paypal profil
Tack för snabbt svar
Citera
2016-04-07, 10:50
Medlem
Fobias avatar
Jag har använt Mullvad ett bra tag men på senare tid när jag ska besöka vissa sidor så måste jag gå igenom någon säkerhetskontroll "Jag är inte en robot" ska klickas i samtidigt som man ska klicka på bilder osv.

Hamnar deras IP på någon bann-lista eller hur fungerar det? Finns det någon VPN-tjänst som ändrar IP oftare så man slipper det här? En del torrentsidor bannar ju IP:it så jag inte kan seeda eller logga in.
Senast redigerad av Fobia 2016-04-07 kl. 11:12.
Citera
2016-04-07, 14:12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
Jag har använt Mullvad ett bra tag men på senare tid när jag ska besöka vissa sidor så måste jag gå igenom någon säkerhetskontroll "Jag är inte en robot" ska klickas i samtidigt som man ska klicka på bilder osv.

Hamnar deras IP på någon bann-lista eller hur fungerar det? Finns det någon VPN-tjänst som ändrar IP oftare så man slipper det här? En del torrentsidor bannar ju IP:it så jag inte kan seeda eller logga in.
Ja precis, de IP-adresserna svartlistas och därför måste du verifiera dig att du inte är en robot. Där även är det ditt val som konsument att välja en VPN-leverantör som har lågt antal IP-adresser eller ett högt antal.

Många föredrar ett lågt antal IP-adresser då många delar på samma IP-adress och då blir det svårare att spåra upp en viss specifik person. Dock blir det större risk att de svartlistad snabbare
Citera
2016-04-10, 00:45
Medlem
Ville bara meddela att de "nyare" konfigurationsfilerna för iOS 9 som skulle täppa igen läckor inte verka funka som det ska, jag har testat att ansluta till Mullvad med OpenVPN och när jag sen kollat har mitt IP från ISP ändå varit synligt så ni bör vara vaksamma på detta. Det gäller alltså endast för iOS och Mullvad skrev lite om problemet i ett inlägg från januari men fortfarande ingen uppdatering så vitt jag vet.
https://mullvad.net/sv/news/

Är det nån som varit i kontakt med supporten och vet om dom är på g att lösa detta?
Citera
2016-04-10, 12:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernRock
Ville bara meddela att de "nyare" konfigurationsfilerna för iOS 9 som skulle täppa igen läckor inte verka funka som det ska, jag har testat att ansluta till Mullvad med OpenVPN och när jag sen kollat har mitt IP från ISP ändå varit synligt så ni bör vara vaksamma på detta. Det gäller alltså endast för iOS och Mullvad skrev lite om problemet i ett inlägg från januari men fortfarande ingen uppdatering så vitt jag vet.
https://mullvad.net/sv/news/

Är det nån som varit i kontakt med supporten och vet om dom är på g att lösa detta?
Kollar du ditt IP direkt efter att telefonen har varit i "Idle"? Sitt och rör på telefonen i en minut och kolla sedan ditt IP. Det iOS gör är att den kopplar ifrån VPN-tunneln när telefonen inte används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in