Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-07, 20:26
  #1201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaDjavul
Lite bättre men fortfarande långt ifrån vad ovpn levererar. Får ca 65mbit/s på mullvad med TCP.

Testade också Mullvad men fick som dig klart sämre hastigheter än OVPN annat än någon enstaka gång. Var dessutom väldigt stora variationer i hastigheten.
Citera
2017-08-07, 21:20
  #1202
Avstängd
4Honors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaDjavul
Försöker köra en 3h trial med Viscosity Klienten, och har skapat en konfigurationsfil med kontonummer och vilket land och protokoll jag vill använda. Dock säger Viscosity ifrån; Att det inte är en giltig OpenVPN konfigurationsfil och att nyckeln inte finns i uppslagslistan.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Edit: Skitsamma, fick igång det och bara 21mbit/s på bredbandskollen jämfört med 179mbit/s med ovpn.se
Om du får bättre hastigheter med OVPN.se än med Mullvad så ligger problemet hos dig. Kasta skit åt rätt håll.
Citera
2017-08-08, 01:21
  #1203
Medlem
Ok, nöjd med hastighet. En skum sak bara. Varför blir undertexter i osynk med vpn i popcorntime?
Utan vpn, inga problem.
Kan det vara gamla routern som gamla flickvän, inte nöjd med paketen?
Citera
2017-08-08, 19:28
  #1204
Medlem
deadhead.s avatar
Inet har just nu kampanj på prenumeration till Mullvad ifall någon är intresserad.
Citera
2017-08-08, 21:28
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Inet har just nu kampanj på prenumeration till Mullvad ifall någon är intresserad.

Najs tack! :-)
Citera
2017-08-13, 11:37
  #1206
Medlem
Inleder med att säga att jag är mycket nöjd med mullvads tjänst, men har dock en fråga.
Är nybörjare på detta med nätverk, VPN osv, men har en fråga gällande säkerheten i mullvads tjänst.

Har märkt att när jag använder mullvad och väljer att jag vill ha ett svenskt IP, så blir all reklam på tyska. I diverse tjänster kan det stå att min geografiska plats är Malmö, trots att jag väljer en Stockholm-server, och så är det tysk reklam.. Vad beror detta på, den tyska reklamen alltså?
Är servrarna placerade i Tyskland, men man får ett svenskt IP?
Om servrarna är placerade där, innebär inte detta att Mullvad då måste verka under tysk lag osv? Känns ju tämligen osäkert att göra diverse grejjer, om tyska lagar och regler gäller.

Hjälp att förstå hur detta fungerar mottages tacksamt!
Citera
2017-08-13, 16:25
  #1207
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crap-transistor
Inleder med att säga att jag är mycket nöjd med mullvads tjänst, men har dock en fråga.
Är nybörjare på detta med nätverk, VPN osv, men har en fråga gällande säkerheten i mullvads tjänst.

Har märkt att när jag använder mullvad och väljer att jag vill ha ett svenskt IP, så blir all reklam på tyska. I diverse tjänster kan det stå att min geografiska plats är Malmö, trots att jag väljer en Stockholm-server, och så är det tysk reklam.. Vad beror detta på, den tyska reklamen alltså?
Är servrarna placerade i Tyskland, men man får ett svenskt IP?
Om servrarna är placerade där, innebär inte detta att Mullvad då måste verka under tysk lag osv? Känns ju tämligen osäkert att göra diverse grejjer, om tyska lagar och regler gäller.

Hjälp att förstå hur detta fungerar mottages tacksamt!
Det har att göra med att dom IP-adresser som Mullvad har köpt in kommer från första början ifrån Tyskland. Dock är allt annat ändrat i IP-adressen till att den ska vara ifrån Sverige, men företaget som har "skapat" IP-adressen är registrerad i Tyskland.
Citera
2017-08-13, 19:50
  #1208
Avstängd
Sakrasontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crap-transistor
Inleder med att säga att jag är mycket nöjd med mullvads tjänst, men har dock en fråga.
Är nybörjare på detta med nätverk, VPN osv, men har en fråga gällande säkerheten i mullvads tjänst.

Har märkt att när jag använder mullvad och väljer att jag vill ha ett svenskt IP, så blir all reklam på tyska. I diverse tjänster kan det stå att min geografiska plats är Malmö, trots att jag väljer en Stockholm-server, och så är det tysk reklam.. Vad beror detta på, den tyska reklamen alltså?
Är servrarna placerade i Tyskland, men man får ett svenskt IP?
Om servrarna är placerade där, innebär inte detta att Mullvad då måste verka under tysk lag osv? Känns ju tämligen osäkert att göra diverse grejjer, om tyska lagar och regler gäller.

Hjälp att förstå hur detta fungerar mottages tacksamt!
Jag får också tysk reklam dock står IP'n alltid i Stockholm för mig, ingen sida blir till tyska på något vis så jag antar att det inte är någon fara.
Citera
2017-08-13, 23:43
  #1209
Medlem
hgfmss avatar
Någon här som kört Mullvad och sitter på Bredband2 som ISP? Haft OVPN i över ett år och tröttnat lite på att inte kunna få ut hela min uppkoppling då jag bara kan använda 80%. Visar sig att jag alltid pingar OVPN servarna med packet loss, dock inte mullvads. Funderar starkt på att byta över så lyssnar gärna på åsikter!
Citera
2017-09-17, 12:12
  #1210
Medlem
Precis skaffat provversionen av mullvad, och upplever att internet går mycket långsammare, men det är inte jättestor skillnad enligt bredbandskollen..

Med mullvad:
8,71 Mbit/s
Nedladdning
0,67 Mbit/s


utan mullvad:
10,07 Mbit/s
Nedladdning
0,84 Mbit/s
Citera
2017-09-28, 15:37
  #1211
Medlem
deadhead.s avatar
Är otroligt nöjd med Mullvad. Känns som att de uppgraderade sig rejält för ca 1 år sedan.
Citera
2017-09-28, 17:58
  #1212
Avstängd
Sovtutans avatar
Då har jag förnyat medlemskapet hos Mullvad. Riktigt nöjd :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback