2016-03-09, 19:56
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det finns säkert fler sätt.

Ett tredje är att Expo ÄR SÄPO dvs skapad och finansierad av SÄPO. Det för att skapa sig arbetsuppgifter likt den höga officeren vis MUST/FRA som spred felaktiga rykten om Ryssland.
(FB) Hög officer vid MUST/FRA spred falska hot från Ryssland

Det kanske finns en koppling?
Ja det gör det:

http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2013-01-14-sapo-must-och-fra-i-nytt-samarbete-for-att-starka-den-nationella-sakerheten.html

Jo, det finns en hel del som tyder på en osund koppling mellan SÄPO och Expo. Man kan ju tänka sig att Expo och deras nätverk kan utföra sånt som SÄPO inte kan och/eller vill göra. SÄPO lyder ju sedan förra årsskiftet direkt under regeringen(otroligt nog) och med tanke på Socialdemokratins intima relation med Expo så finns det fog för paranoia. Stasiakterna(proppfull med svenska socialdemokrater) förstördes ju också av SÄPO förra årsskiftet. KSI är gamla IB så det är en gammal bekant socialdemokratisk bastion. Många trådar löper till Socialdemokratin både nu och historiskt. Dock tror jag i så fall att det rör sig om en trängre krets inom Exponätverket som arbetat åt SÄPO, där MF kan ha ingått.
Citera
2016-03-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jo, det finns en hel del som tyder på en osund koppling mellan SÄPO och Expo. Man kan ju tänka sig att Expo och deras nätverk kan utföra sånt som SÄPO inte kan och/eller vill göra. SÄPO lyder ju sedan förra årsskiftet direkt under regeringen(otroligt nog) och med tanke på Socialdemokratins intima relation med Expo så finns det fog för paranoia. Stasiakterna(proppfull med svenska socialdemokrater) förstördes ju också av SÄPO förra årsskiftet. KSI är gamla IB så det är en gammal bekant socialdemokratisk bastion. Många trådar löper till Socialdemokratin både nu och historiskt. Dock tror jag i så fall att det rör sig om en trängre krets inom Exponätverket som arbetat åt SÄPO, där MF kan ha ingått.

Finns inget som ens antyder en sådan koppling. Och den där lagändringen som du refererar till ändrade ingenting i sak från hur SÄPOs förhållande till regeringen såg ut tidigare.
Citera
2016-03-11, 19:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruksug
Finns inget som ens antyder en sådan koppling. Och den där lagändringen som du refererar till ändrade ingenting i sak från hur SÄPOs förhållande till regeringen såg ut tidigare.

Du tycker inte att trådens ämne antyder just en sådan koppling? Är du debil förövrigt? Tror du att man gjorde en lagändring som inte behövdes? Att regeringen och inte riksdagen numer är huvudman för SÄPO har självfallet stor betydelse.
Citera
2016-03-12, 10:38
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Fredriksson är en ihärdig typ med lite nördig arbetsmoral. Han kan säkert sitta uppe flera dagar om så krävs, för att lösa ett problem andra inte klarat eller kan. Lite som en WoW-spelare som farmar och raidar, om du fattar.

Han har dessutom inte jobbat själv. Därav namnet Researchgruppen. Det är väl en fem, sex stycken som utgör den hårda kärnan där...
En ihärdig 35-åring med begåvning över medel (1,5 på högskoleprovet) kan inte ha ett så tunt CV som Fredriksson har om det inte är något rejält fel på hans praktiska problemlösningsförmåga. Jag tror att att hans roll i Researchgruppen varit att göra de simplaste uppgifterna, typ begära ut handlingar och så har de psykiskt stabilare personerna i gruppen stått för tänkandet. Jag vet inget om dessa personer men om personerna bakom Disqus-hacket är tillräckligt vettiga för att ha jobb och familj så är de nog bara glada för att gruppens looser Fredriksson skryter om sina bedrifter och på så sätt agerar målvakt.
Citera
2016-03-12, 15:31
Medlem
Guld-Rolles avatar
Citat:
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasson
En ihärdig 35-åring med begåvning över medel (1,5 på högskoleprovet) kan inte ha ett så tunt CV som Fredriksson har om det inte är något rejält fel på hans praktiska problemlösningsförmåga. Jag tror att att hans roll i Researchgruppen varit att göra de simplaste uppgifterna, typ begära ut handlingar och så har de psykiskt stabilare personerna i gruppen stått för tänkandet. Jag vet inget om dessa personer men om personerna bakom Disqus-hacket är tillräckligt vettiga för att ha jobb och familj så är de nog bara glada för att gruppens looser Fredriksson skryter om sina bedrifter och på så sätt agerar målvakt.
Det är tunt men kanske inte så märkvärdigt för den som arbetar inom mediebranschen där tillfälliga jobb är väldigt vanligt.

Förrädaren Fredrikssons arbete på tex Piscatus består antagligen av databasunderhåll och att scanna papper. Tämligen enkelt arbete. Vad gäller Researchgruppen så kanske Fredriksson kan betecknas som gruppens loser då han är så stämplad av kriminalitet, alkoholmissbruk och hans sociala dysfunktion vilken fått honom att gång på gång kasta ur sig dumheter på Twitter. Den som läst Fredrikssons texter märker rätt snart också att han ofta svänger sig med ord han inte riktigt förstår innebörden av. Jag läste nyligen en text där Fredriksson använder ordet "verkshöjd" helt felaktigt. Någon större skribent är han verkligen inte.

Det är just nu väldigt tyst från förrädaren Fredriksson men också relativt tyst från de övriga i Researchgruppsligan. Det skulle inte förvåna mig om man utåt fryser ut Fredriksson, man måste för sin egen trovärdighets skull och golare är ett mycket fult ord i kriminella kretsar och så även inom Researchgruppen. Fredriksson har själv ägnat en hel del åt att offentligt utreda huruvida andra är golare eller ej. Fredriksson sitter högst troligen på kopior av gruppens material och därmed så kan han bli en farlig fiende för RG om han bestämmer sig för att ta den vägen, därför är Wåg och de övriga troligen nödgade att hålla sig väl med Fredriksson eftersom konsekvenserna annars skulle kunna bli för stora. Det sista man vill hamna i är en offentlig konflikt om ägarskapet av material. Det finns därför skäl att anta att man har en dialog sinsemellan där man inte är så hårda som Wåg varit offentligt kring den här saken. För när allt kommer omkring, it's just business, även om Wåg på ett personligt plan naturligtvis känner sig fruktansvärt sviken och besviken.
Citera
2016-03-12, 17:09
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Rolle
Det är just nu väldigt tyst från förrädaren Fredriksson men också relativt tyst från de övriga i Researchgruppsligan.
...
Fredriksson sitter högst troligen på kopior av gruppens material och därmed så kan han bli en farlig fiende för RG om han bestämmer sig för att ta den vägen, därför är Wåg och de övriga troligen nödgade att hålla sig väl med Fredriksson eftersom konsekvenserna annars skulle kunna bli för stora.

Tvärtom. Det är väl nu medan MF frivilligt gått under jorden som de kan agera?
Då menar jag inte med att skriva något utan att hjälpa MF att gå under jorden mer permanent.
Typ för tid och evighet.

Ingen vet ju var han är. Var skall de som inom sin tid saknar honom börja leta?

Desperata människor gör desperata saker.

Jag tror att det är full fart under den lugna ytan
Citera
2016-03-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du tycker inte att trådens ämne antyder just en sådan koppling? Är du debil förövrigt? Tror du att man gjorde en lagändring som inte behövdes? Att regeringen och inte riksdagen numer är huvudman för SÄPO har självfallet stor betydelse.

Nej det tycker jag inte. På samma sätt skulle man ju kunna antyda en koppling mellan SMR och SÄPO, eftersom SÄPO högst troligen har avlönade informatörer även inom SMR.

Gällande lagändringar som inte behövs så görs det tusentals lagändringar varje år, där en inte helt obetydlig del består av att typ byta ut ett "skall" till ett "ska"... Jag är medveten om att Fria Tider, Nordfront m.fl. slog på stora trumman när organisationen för SÄPO ändrades. Vad de missade var att den nya ordningen inte ändrade någonting i sak.

Syftet med underställandet av SÄPO under regeringen var att förtydliga ansvarsfördelningen. Före reformen var SÄPO underställt rikspolischefen - som var och är direkt underställd regeringen. Hur skulle säkerhetspolisens arbete förändrats i sak när man bara hoppat över ett steg i ansvarskedjan menar du?

FYI utses rikspolischefen av regeringen...
Senast redigerad av Kruksug 2016-03-12 kl. 18:56.
Citera
2016-03-13, 12:11
Medlem
Skuggjags avatar
AFA har nu officiellt tagit ställning till Fredriksson bravader.
Citat:
Våra fienders fiender är inte nödvändigtvis våra vänner och den som lierar sig med dem som har till uppgift att sätta oss i fängelse är inte längre en kamrat. Martin Fredriksson har genom sitt agerande själv tagit steget ut ur vår rörelse, han bör i fortsättningen betraktas och hanteras som vilken polis som helst.

http://antifa.se/2016/03/afa-stockholm-antifascist-var-hemlig-informator-at-polisen/

Få se om massmedia vågar gå ut med nyheten nu när AFA har tagit första klivet.

Dessutom är fördömandet av Fredriksson extremt milt i förhållande till vad han har gjort. Är det p.g.a rädsla och osäkerhet månde?
Citera
2016-03-13, 12:30
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Kim Fredriksson har väl också en tatuering med en bajskorv på benet, har för mig att Martin Fredriksson skrivit om detta på sin privata blogg med det passande namnet Schizofren, numera stängd. Martin Fredrikssons blogg innan dess hade också ett passande namn "Jag är dum i huvudet.".
Samtidigt valde Kim Fredriksson att inleda föreläsningsturné med Mathias Wåg och andra samarbeten med Researchgruppen.

Hans sexuella dragning är således att betrakta som "hidden in the open". Påminner lite om grabbar som brukar tatuera in nakna kvinnokroppar på överarmarna. En sak är säker, det är en sjuk och vidrig jävel den där bajsKim.

Jag misstänker att bajskim bränt sina broar och försökt överbrygga meningsskiljaktigheterna med researchgruppen. Till skillnad från Martin Fredriksson har Mathias Wåg ett kyligt och ideologiskt ingångsläge i sitt arbete.

Utan att känna Martin Fredriksson verkar han vara typen som slänger in uppkäftiga kommentarer och illmariga insinuationer emellan åt för att jävlas. I sitt behov av "spänning" som kräver drama och risktagande. Han verkar helt enkelt vara dryg och har ett personligt engagemang i allt han gör.
Citera
2016-03-13, 13:42
Medlem
GalenHackares avatar
Citat:
Fredriksson sitter högst troligen på kopior av gruppens material och därmed så kan han bli en farlig fiende för RG om han bestämmer sig för att ta den vägen, därför är Wåg och de övriga troligen nödgade att hålla sig väl med Fredriksson eftersom konsekvenserna annars skulle kunna bli för stora.
Förmodligen! Piscatus register över domar och statliga handlingar är ointressant för Säpo. Man har säkert bättre register själva. Men Researchgruppens/Expos register över knäckta identiteter på olika forum och hackade databaser är självfallet högintressant. Om Fredriksson sköter sina kort rätt är jag övertygad att Säpo skulle betala en slant (cash förstås) för en kopia av det registret.

Såtillvida nu Fredriksson inte sålt det redan.
Citera
2016-03-13, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
AFA har nu officiellt tagit ställning till Fredriksson bravader.

http://antifa.se/2016/03/afa-stockholm-antifascist-var-hemlig-informator-at-polisen/

Få se om massmedia vågar gå ut med nyheten nu när AFA har tagit första klivet.

Dessutom är fördömandet av Fredriksson extremt milt i förhållande till vad han har gjort. Är det p.g.a rädsla och osäkerhet månde?
I och med det uttalandet så bekräftar de ju det som Expressen/Aftonbladet har förnekat under sina samarbeten med Researchgruppen, att han alltjämt var en del av AFA.
Citera
2016-03-13, 14:10
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte. På samma sätt skulle man ju kunna antyda en koppling mellan SMR och SÄPO, eftersom SÄPO högst troligen har avlönade informatörer även inom SMR.

Gällande lagändringar som inte behövs så görs det tusentals lagändringar varje år, där en inte helt obetydlig del består av att typ byta ut ett "skall" till ett "ska"... Jag är medveten om att Fria Tider, Nordfront m.fl. slog på stora trumman när organisationen för SÄPO ändrades. Vad de missade var att den nya ordningen inte ändrade någonting i sak.

Syftet med underställandet av SÄPO under regeringen var att förtydliga ansvarsfördelningen. Före reformen var SÄPO underställt rikspolischefen - som var och är direkt underställd regeringen. Hur skulle säkerhetspolisens arbete förändrats i sak när man bara hoppat över ett steg i ansvarskedjan menar du?

FYI utses rikspolischefen av regeringen...

Du verkar inte riktigt förstå vad uttrycket huvudman innebär. Eller om du bara spelar dum. Regeringen är alltså numer huvudman för SÄPO, i.e de senare har att svara inför regeringen och inte riksdagen. Det kan du inte jämföra med att regeringen utser myndighetschefer. Fria Tider och Nordfront har helt rätt när de lyfter fram lagändringen som trädde ikraft förra årsskiftet. Med tanke på att du dessutom misstänkliggör NMR så luktar det desinformatör om dig.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2016-03-13 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in