Citat:
Ursprungligen postat av
Kruksug
Finns inget som ens antyder en sådan koppling. Och den där lagändringen som du refererar till ändrade ingenting i sak från hur SÄPOs förhållande till regeringen såg ut tidigare.
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jonasson
En ihärdig 35-åring med begåvning över medel (1,5 på högskoleprovet) kan inte ha ett så tunt CV som Fredriksson har om det inte är något rejält fel på hans praktiska problemlösningsförmåga. Jag tror att att hans roll i Researchgruppen varit att göra de simplaste uppgifterna, typ begära ut handlingar och så har de psykiskt stabilare personerna i gruppen stått för tänkandet. Jag vet inget om dessa personer men om personerna bakom Disqus-hacket är tillräckligt vettiga för att ha jobb och familj så är de nog bara glada för att gruppens looser Fredriksson skryter om sina bedrifter och på så sätt agerar målvakt.
Det är tunt men kanske inte så märkvärdigt för den som arbetar inom mediebranschen där tillfälliga jobb är väldigt vanligt.
Förrädaren Fredrikssons arbete på tex Piscatus består antagligen av databasunderhåll och att scanna papper. Tämligen enkelt arbete. Vad gäller Researchgruppen så kanske Fredriksson kan betecknas som gruppens loser då han är så stämplad av kriminalitet, alkoholmissbruk och hans sociala dysfunktion vilken fått honom att gång på gång kasta ur sig dumheter på Twitter. Den som läst Fredrikssons texter märker rätt snart också att han ofta svänger sig med ord han inte riktigt förstår innebörden av. Jag läste nyligen en text där Fredriksson använder ordet "
verkshöjd" helt felaktigt. Någon större skribent är han verkligen inte.
Det är just nu väldigt tyst från förrädaren Fredriksson men också relativt tyst från de övriga i
Researchgruppsligan. Det skulle inte förvåna mig om man utåt fryser ut Fredriksson, man måste för sin egen trovärdighets skull och
golare är ett mycket fult ord i kriminella kretsar och så även inom Researchgruppen. Fredriksson har själv ägnat en hel del åt att offentligt utreda huruvida andra är
golare eller ej. Fredriksson sitter högst troligen på kopior av gruppens material och därmed så kan han bli en farlig fiende för RG om han bestämmer sig för att ta den vägen, därför är Wåg och de övriga troligen nödgade att hålla sig väl med Fredriksson eftersom konsekvenserna annars skulle kunna bli för stora. Det sista man vill hamna i är en offentlig konflikt om ägarskapet av material. Det finns därför skäl att anta att man har en dialog sinsemellan där man inte är så hårda som Wåg varit offentligt kring den här saken. För när allt kommer omkring,
it's just business, även om Wåg på ett personligt plan naturligtvis känner sig fruktansvärt sviken och besviken.