2016-03-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Det var också den enda låten som var på SVENSKA om du inte märkte det.

Ja men som den blivande hitlåt den är enligt dig, så borde ju den legat i toppen av de svenska rösterna, istället för tvärtom, eller? Och den internationella juryn borde ju hört att låten, objektivt sett, är ett mästerverk? Tror INTE den kommer bli en hit, den är helt enkelt för dålig för det.
2016-03-13, 00:20
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Ja men som den blivande hitlåt den är enligt dig, så borde ju den legat i toppen av de svenska rösterna, istället för tvärtom, eller? Och den internationella juryn borde ju sett låten objektivt och insett att den är ett mästerverk? Tror INTE den kommer bli en hit, den är helt enkelt för dålig för det.

Nej, eftersom jag redan konstaterat att den stora majoriteten inordnar sig enligt ett flockbeteende och inte har förmåga att tänka objektivt. Det är en "skäms-hit" dvs en låt som folk inte vågar erkänna att de nynnar på, och inte vill rösta på heller för den delen, men det är den låt som folk kommer att ihåg från årets melodifestival. Det är redan en hitlåt vare sig du vill eller inte.
2016-03-13, 00:20
Medlem
PingPongZongs avatar
Jag vägrar och se melodifestivalen sen Christer Björkman tog över. Men såg på youtube nu Samirs låt. Är det för att jävlas med sin släkt han gör den här musiken? Tatueringarna och knulleriet i tv är inte nog, nä han ska uppmana till att bada nakna på Sergels torg. Kommer bli ett helvete för han i framtiden.
2016-03-13, 00:22
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jag vägrar och se melodifestivalen sen Christer Björkman tog över. Men såg på youtube nu Samirs låt. Är det för att jävlas med sin släkt han gör den här musiken? Tatueringarna och knulleriet i tv är inte nog, nä han ska uppmana till att bada nakna på Sergels torg. Kommer bli ett helvete för han i framtiden.

Vad fan yrar du om, att bada i Sergels Torg-fontänen är redan en vedertagen tradition vid idrotts-händelser etc.
2016-03-13, 00:22
Medlem
Hunden007s avatar
Vilka låtar tror ni blir störst efter Melodifestivalen?
2016-03-13, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Vilka låtar tror ni blir störst efter Melodifestivalen?

Wilders och Sandens låtar är typiska radiolåtar. Vi lär höra dem ett tag. Robin Bengtssons också.
2016-03-13, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Haha, ja precis. Jag skrev hastigt medan jag körde, tänkte inte riktigt klart. Synd!
Don´t dri..write and drive

Frasse! Klockrent! Youtube har kraschat, får se om jag orkar starta om datorn, och då ska jag lyssna på låten som några påstår att Frasses team har plankat. (men det verkar ju inte så på de som lyssnat på den, och kommenterat).

Bara några sidor kvar att läsa innan jag är ikapp, men tack som fan alla för 103 sköna asgarv åt era roliga kommentarer under kvällen!! All komprimerad negativitet och cynism blir så jäkla kul att sträckläsa!

Och just det: Gina Dirawi var nog helt jävla sämst. Ej sett kvällens program, men hon brukar vara helt jävla sämst så det skulle inte förvåna mig om hon lyckades ikväll igen, och av tråden att döma så var hon helt jävla sämst även ikväll. Starkt Gina

Edit: Hunden 006,9 - i Fotbolls-EM i sommar så lär ju fansen använda Bada Nakna På Sergels Torg som en potentiell FIRA-EM-Guldet-låt! (inte för att vi lär ta guld, men fansen lär ju öla o skråla den låten hela vägen från första dagen till vi åker ut i typ kvarten eller nå´t. Hur som helst sommarens stora dänga för hobbyn hivaenmassaölochskråla).
Senast redigerad av xxooww 2016-03-13 kl. 00:49.
Medlem
Ovasett så är vi inne i en väldigt omusikaliskt tid period med massa "electro pop" helst ska man bara skrika jump arround med efterföljande dunk dunk dunk i 130bpm under 4min så har du en hit
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Vad fan yrar du om, att bada i Sergels Torg-fontänen är redan en vedertagen tradition vid idrotts-händelser etc.

Idag ja. Helnaket vet jag inte om det är tillåtet. Vad jag menar är ju att hans släktingar som är muslimer ogillar det han gör. Han gör ju ett ställningstagande mot deras tro hela tiden. Hans egen familj kan mörda han för att återfå respekten.
2016-03-13, 00:25
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Wilders och Sandens låtar är typiska radiolåtar. Vi lär höra dem ett tag. Robin Bengtssons också.

Molly Sandéns låt saknar också totalt någon karaktäristik vad gäller melodi, harmoni och dynamik är den 100% värdelös och lättglömd men hon är ju en fjortis och feministikon dvs hennes image säljer låten oavsett musiken!
2016-03-13, 00:26
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Idag ja. Helnaket vet jag inte om det är tillåtet. Vad jag menar är ju att hans släktingar som är muslimer ogillar det han gör. Han gör ju ett ställningstagande mot deras tro hela tiden. Hans egen familj kan mörda han för att återfå respekten.

Tror att hedersmord är en väldigt marginell företeelse.
2016-03-13, 00:27
Medlem
Citat:
Molly Sandéns låt saknar också totalt någon karaktäristik vad gäller melodi, harmoni och dynamik är den 100% värdelös och lättglömd men hon är ju en fjortis och feministikon dvs hennes image säljer låten oavsett musiken!

Sånt fixar man lätt med autotune och red bull i en studio = radiolåt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in