Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Tror inte, att det finns någon forskning betr. om det är vanligare, att det finns ett personligt motiv för en misshandel jämfört med, att det inte finns något personligt motiv för en misshandel. Forskning är *dyrt*. Det finns inte någon, som vill betala för forskning med just den frågeställningen. Du får grubbla vidare över varför...

Du är inte lite korkad. Frågorna är ställda på det sätt som du själv har gjort genomgående i tråden. Såg du inte vad jag skrev precis ovanför de frågorna? Jag citerar mig själv:
Citat:
Precis såhär har du låtit i denna tråden:
Du väljer alltså att garva åt en som använder sig av ditt eget sätt att föra en diskussion på.
Får återigen tacka för att du så effektivt bevisar mina poänger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Jag påstår inte, att misshandeln sannolikt har drabbat fel person - det är en möjlighet, som man inte kan utesluta.
Varför kommer du inte med några närmare förklaringar eller källhänvisningar till varför du tror som du gör? Något som du ständigt avkräver av andra i tråden, utan att själv leva upp till det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Du citerade inte mitt inlägg i sin helhet. Jag länkar till flera fall, där media rapporterat om oprovocerad misshandel av kvinnor
Bara för att media rapporterat om fall betyder det inte att en faktiskt ökning av dessa fall har skett, som du påstod. Här misslyckas du alltså med att underbygga ett spekulativt påstående från din sida med fakta och källhänvisningar. Något som du ständigt avkrävt från andra i tråden. Skärpning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Jag skriver i det du citerar: "Svensk polis mobiliserar INTE mot, att allmänheten utsätts för brottslighet på centralstationen i Stockholm - men svensk polis mobiliserar kraftfullt mot att ett grupp polacker bestämmer sig för att inskrida." Det finns flera fall från resten av landet med samma prioritering av polisen.
Du missade dessa frågor fullständigt:
Citat:
Kan du visa några exempel där polisen fungerar som livvakter för importerade ligister? Hur många fall handlar det om per år? Finns det forskningsrapporter man kan läsa?
Varför vill du inte svara på det? Kan det möjligtvis vara så att du spekulerade lite? Utan ordentligt med kött på benen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Jag ger henne the benefit of the doubt, eftersom det inte finns några starka skäl att misstänka, att Sophie skulle ha ett självskadebeteende.
Det är vad du anser. Men du har aldrig gett någon närmare förklaring på varför du tycker så. Något som du ständigt avkrävt av andra personer i tråden när de tillkännagivit sina ståndpunkter. För miljonte gången, lev upp till den standard som du avkräver av andra.
Nu avslutar jag den här diskussionen och svarar inte på fler av dina inlägg ang detta. För övrigt adresserade du överhuvudtaget inte ett tiotal av mina frågor, utgår ifrån att det är för att du inte kan svara på dem. Du är helt enkelt för korkad för att man ska kunna föra en diskussion med dig.