2016-03-12, 12:58
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Barnet tråden kommit att handla om" är BO. Du smutskastar själv Sophie på ett infamt sätt, vilket faktiskt framstår som mer motbjudande än alla vilda spekulationer om försäkringsbedrägeri m.m.

Motivera gärna varför 1-6 enl. dig talar för att det är en falsk anmälan. Varför talar t.ex. skadorna och symptomen för, att BO skadat sig själv? Bör man enl. dig utgå från, att någon, som har blåmärken och känselbortfall har skadat sig själv - om det inte finns några vittnen? Jag har lite svårt att förstå, varför du inte ger BO the benefit of the doubt.

Varför menar du att folk som postar i tråden har någon slags förklaringsplikt gentemot dig personligen? Du har själv tidigare spekulerat i tråden å det grövsta utan att ge några närmare förklaringar till hur du kokat ihop dina fantasier. Börja med att själv efterleva den standard som du begär av andra om du vill se uttömmande förklaringar på allt som folk skriver, för det gör du inte i nuläget. Vill folk ge en förklaring till varför de tror som de gör så är det upp till dem själva om de vill avge sina argument till dig.

Men om du bara bemödar dig om att faktiskt läsa igenom folks inlägg så kan du hitta massor med anledningar till varför de tror som de gör. Om det inte duger - fuck off till Aftonbladet och DN. Där serveras en färdig sanning som aldrig är upp till diskussion, där skulle du säkert trivas bättre.

Vad fan gör du på ett diskussionsforum när du uppenbarligen inte tål att människor har olika uppfattningar om vad som har hänt?
Men du skänker ett gott skratt iaf, jag kan verkligen se framför mig hur du blir helt röd i ansiktet av ilska framför datorskärmen för att folk inte har vett nog att förklara sig när du begär det. Mycket komiskt.
Senast redigerad av lindemann 2016-03-12 kl. 13:04.
Citera
2016-03-12, 13:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Varför menar du att folk som postar i tråden har någon slags förklaringsplikt gentemot dig personligen? Du har själv tidigare spekulerat i tråden å det grövsta utan att ge några närmare förklaringar till hur du kokat ihop dina fantasier. Börja med att själv efterleva den standard som du begär av andra om du vill se uttömmande förklaringar på allt som folk skriver, för det gör du inte i nuläget. Vill folk ge en förklaring till varför de tror som de gör så är det upp till dem själva om de vill avge sina argument till dig.

Men om du bara bemödar dig om att faktiskt läsa igenom folks inlägg så kan du hitta massor med anledningar till varför de tror som de gör. Om det inte duger - fuck off till Aftonbladet och DN. Där serveras en färdig sanning som aldrig är upp till diskussion, där skulle du säkert trivas bättre.

Vad fan gör du på ett diskussionsforum när du uppenbarligen inte tål att människor har olika uppfattningar om vad som har hänt?
Men du skänker ett gott skratt iaf, jag kan verkligen se framför mig hur du blir helt röd i ansiktet av ilska framför datorskärmen för att folk inte har vett nog att förklara sig när du begär det. Mycket komiskt.

På ett diskussionsforum *diskuterar* man med utgångspunkt från argument och motiverar sin ståndpunkt. Om man bara återkommande lägger fram en uppfattning, UTAN någon som helst förklaring till varför man gör den bedömning, som man gör, så blir det inte någon diskussion.

När du påstår, att jag "har själv tidigare spekulerat i tråden å det grövsta utan att ge några närmare förklaringar till hur du kokat ihop dina fantasier", så är det därför lämpligt, att du preciserar vilka "fantasier" du syftar på. Jag ger Sophie the benefit of the doubt.
Citera
2016-03-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Att de påstådda attackerna som anmäls och uppmärksammas här inte begås av vita män är den springande punkten. Många av dessa anmälningar har som syfte att bygga upp invandringskritik och fiska sympatisörer till främlingsfientliga politiska organisationer.

Tyvärr är det så att när de avslöjas så får händelsen inte alls samma uppmärksamhet, det är nästan som att de fortsätter klassas som offer.

(FB) Karlstad: 28-årig kvinna gruppvåldtagen 2015-08-13 (visade sig vara fejk). Detta fall var ett undantag där polisen faktiskt gick ut med att anmälan var falsk. Tråden är rolig att läsa, så besvikna en del blev när kvinnan trots allt inte hade blivit attackerad av mycket svarta män.
Citera
2016-03-12, 14:53
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
På ett diskussionsforum *diskuterar* man med utgångspunkt från argument och motiverar sin ståndpunkt. Om man bara återkommande lägger fram en uppfattning, UTAN någon som helst förklaring till varför man gör den bedömning, som man gör, så blir det inte någon diskussion.

När du påstår, att jag "har själv tidigare spekulerat i tråden å det grövsta utan att ge några närmare förklaringar till hur du kokat ihop dina fantasier", så är det därför lämpligt, att du preciserar vilka "fantasier" du syftar på. Jag ger Sophie the benefit of the doubt.
Det är inte du som bestämmer reglerna här, folk diskuterar och argumenterar i precis den utsträckning som de själva vill.
Vem har utsett dig till allmän domare i tråden för när ett inlägg innehåller tillräckligt mycket argumentation eller ej? Det finns moderatorer som gör den bedömningen. Är du möjligtvis moderator?

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg - om du bara bemödar dig om att läsa igenom tråden så hittar du massvis med argumentation för varför folk tror som de gör. Det som gör dig röd av ilska är att folk inte delar din uppfattning, det är det du inte tål. Vilket är mycket komiskt med tanke på att du befinner dig på Flashback. Vad fan gör du här?

Men tack för att du illustrerar min poäng på ett alldeles lysande sätt. Återigen ber du någon förklara sig och ställer motfrågor samtidigt som du inte svarar på EN ENDA fråga själv. Svara på de frågor jag hade till dig, det är inte mer än rätt när du ständigt kräver det av andra.
Att ständigt ställa motfrågor utan att själv svara på en endaste fråga, det är verkligen ett bra exempel på hur man inte ska föra en diskussion. Som sagt, försök leva upp till den standard som du avkräver av andra.

Du vill ha exempel, vilken överraskning. Här kommer ett par spekulationer från dig som du inte backat upp på något sätt, finns många fler spekulationer i tråden av dig. Varsågod.
Citat:
Det är rimligen vanligare att det finns något personligt motiv jämfört med att personligt motiv saknas.

Men, dels kan misshandeln ha drabbat "fel" person (GM misstog Sophie för någon annan). Dels är oprovocerad misshandel av kvinnor tyvärr inte lika sällsynt idag som tidigare:
Precis såhär har du låtit i denna tråden:
Vad menas med rimligen? Kan du belägga ditt påstående att det är vanligare med ett personligt motiv jämfört med att ett personligt motiv saknas? Kan du hänvisa till forskningsrapporter eller andra källor? Hur många fall handlar det om per år? Hur ser ration mellan de två typerna av överfall ut?

Varför tror du att misshandeln kan ha drabbat fel person? Vad har du för belägg för det? Hur många personer råkar ut för detta varje år? Kan du hänvisa till några källor?

Kan du hänvisa till några källor ang din spekulation om att det är vanligare med oprovocerad misshandel av kvinnor idag än tidigare? Finns det forskningsrapporter man kan få läsa?
Citat:
Var beredd på, att det kommer sannolikt att vara PRIO 1 för den svenska polisen i sommar att slå till mot, att svenskarna själva markerar mot den importerade brotsligheten.

Den svenska polisen fungerar i praktiken som livvakter för importerade ligister.

Svensk polis mobiliserar INTE mot, att allmänheten utsätts för brottslighet på centralstationen i Stockholm - men svensk polis mobiliserar kraftfullt mot att ett grupp polacker bestämmer sig för att inskrida.
Kan du hänvisa till några källor eller forskningsrapporter som visar att den svenska polisen kommer att slå till mot svenskar i sommar som markerar mot brottsligheten?
Kan du visa några exempel där polisen fungerar som livvakter för importerade ligister? Hur många fall handlar det om per år? Finns det forskningsrapporter man kan läsa?

Sen har du förövrigt aldrig argumenterat för varför du ger Sophie "the benefit of the doubt" - du har endast gjort klart att du tycker så vid ett flertal tillfällen. Som sagt, lev upp till den standard som du avkräver av andra och argumentera för varför du tycker så.

Vilken sopa du är.
Senast redigerad av lindemann 2016-03-12 kl. 14:56.
Citera
2016-03-12, 15:22
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det sjuka är hur etablerad media (precis som Fria Tider gjorde i Nora-fallet för övrigt) hänger ut offret med namn och bild. Vad håller de på med egentligen?? Oavsett om det hänt eller inte så är det ett jävla sätt.

Är man lite konspiratoriskt lagd så kan man misstänka att gammelmedia vill dra igång ett främlingsfientligt drev i alternativ media och på Flashback. Planen är sedan att, om det visar sig vara falskt, gotta sig i allt "omotiverat näthat" och få rasisterna att se dumma ut. De vill ge sken av att alla invandrarrelaterade överfall egentligen är falska.

Ni skriker ju er blodiga över att media inte "berättar sanningen". När de väl gör det, då är det också fel.

Saken är ju att Sophie själv har gått ut till media och hetsat mot invandrare.
Hela rasist-pöbeln hänger på. "Ja, såna är de", "där ser ni... blattar, blattar, blattar", "alla är rädda"

Nån vill ha det så här... nån vill att folk ska vara rädda... inte fan är det miljöpartister som sitter och hetsar på... inte fan är det sossar som ljuger ihop storys för att skrämma.

Jag tror det handlar om ytterligare en SDare som hittat på en story för att hetsa.
När fan ska ni ge er...
Citera
2016-03-12, 15:26
Medlem
sabali123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ni skriker ju er blodiga över att media inte "berättar sanningen". När de väl gör det, då är det också fel.

Hela rasist-pöbeln hänger på. "Ja, såna är de", "där ser ni... blattar, blattar, blattar", "alla är rädda"

Nån vill ha det så här... nån vill att folk ska vara rädda... inte fan är det miljöpartister som sitter och hetsar på... inte fan är det sossar som ljuger ihop storys för att skrämma.

Jag tror det handlar om ytterligare en SDare som hittat på en story för att hetsa.
När fan ska ni ge er...

Yes box tror du har en bra förklaring faktist
Citera
2016-03-12, 15:26
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jo, det är konstigt. Gissningsvis beror det på att de inte vill hänvisa till Fria Tider.

Vilket bara är sunt, får man väl tillägga. Varför hänvisa till en propagandablogg?
Långsamt med säkert börjar de gå upp att hela historien verkar vara påhittad. Varför ska då media vara lika hysteriska som propagandabloggar som inte har nått publicistiskt ansvar alls. De kan ju skriva vilken skit som helst och behöver inte ta ansvar.
Citera
2016-03-12, 15:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Vilket bara är sunt, får man väl tillägga. Varför hänvisa till en propagandablogg?
Långsamt med säkert börjar de gå upp att hela historien verkar vara påhittad. Varför ska då media vara lika hysteriska som propagandabloggar som inte har nått publicistiskt ansvar alls. De kan ju skriva vilken skit som helst och behöver inte ta ansvar.
Fast i detta fall är det ju alltså frågan om en inspelad telefonintervju med en talesman från polisen. Man får höra talesmannen uttala sig. Då blir det svårt att peka på fejkcitat eller propaganda.

I övrigt håller jag med dig om att media nog också börjar tro att det är något lurt med detta fall.
Citera
2016-03-12, 15:33
Medlem
Citat:

När fan ska ni ge er...

Jag vet inte om Sophie är SDare eller har liknande agenda.. Det finns ingenting som talar för detta, till skillnad mot det påstådda BO i Nora. Det kan finnas andra skäl till att Sophie hittat på att hon misshandlats av utlänningar. Om det är så att hon hittat på. Fallet där en kvinna i Karlstad skulle ha blivit gruppvåldtagen av mycket svarta män i augusti 2015 orsakade ett stort polispådrag. Fallet lades ned efter en vecka och lite senare uttalade sig polisen om varför det lades ned. Oftast gör polisen inte detta. Jag vet inte varför de uttalade i Karlstadsfallet och jag hyser inget hopp att det kommer att ske i detta fall eller i Nora-fallet.
Citera
2016-03-12, 15:49
Medlem
Citat:

Nej hon har gått ut och berättat vad som har hänt nämligen att hon attackerats av 3 utlänningar, vilket kan vara intresse för att hitta signalementen på förövarna. Sedan har inte jag snappat upp just vilken utländsk bakgrund förövarna anses ha.
Citera
2016-03-12, 16:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Du vill ha exempel, vilken överraskning. Här kommer ett par spekulationer från dig som du inte backat upp på något sätt, finns många fler spekulationer i tråden av dig. Varsågod.

Citat:
Det är rimligen vanligare att det finns något personligt motiv jämfört med att personligt motiv saknas.

Precis såhär har du låtit i denna tråden:
Vad menas med rimligen? Kan du belägga ditt påstående att det är vanligare med ett personligt motiv jämfört med att ett personligt motiv saknas? Kan du hänvisa till forskningsrapporter eller andra källor? Hur många fall handlar det om per år? Hur ser ration mellan de två typerna av överfall ut?

Tror inte, att det finns någon forskning betr. om det är vanligare, att det finns ett personligt motiv för en misshandel jämfört med, att det inte finns något personligt motiv för en misshandel. Forskning är *dyrt*. Det finns inte någon, som vill betala för forskning med just den frågeställningen. Du får grubbla vidare över varför...

Citat:
Citat:
Men, dels kan misshandeln ha drabbat "fel" person (GM misstog Sophie för någon annan).

Varför tror du att misshandeln kan ha drabbat fel person? Vad har du för belägg för det? Hur många personer råkar ut för detta varje år? Kan du hänvisa till några källor?

Jag påstår inte, att misshandeln sannolikt har drabbat fel person - det är en möjlighet, som man inte kan utesluta.

Citat:
Citat:
Dels är oprovocerad misshandel av kvinnor tyvärr inte lika sällsynt idag som tidigare:

Kan du hänvisa till några källor ang din spekulation om att det är vanligare med oprovocerad misshandel av kvinnor idag än tidigare? Finns det forskningsrapporter man kan få läsa?

Du citerade inte mitt inlägg i sin helhet. Jag länkar till flera fall, där media rapporterat om oprovocerad misshandel av kvinnor

Citat:
Citat:
Var beredd på, att det kommer sannolikt att vara PRIO 1 för den svenska polisen i sommar att slå till mot, att svenskarna själva markerar mot den importerade brotsligheten.

Kan du hänvisa till några källor eller forskningsrapporter som visar att den svenska polisen kommer att slå till mot svenskar i sommar som markerar mot brottsligheten?

Av lätt insedda skäl, så finns det inga forskningsrapporter som visar, hur den svenska polisen kommer att handla *i framtiden*.

Citat:
Citat:
Den svenska polisen fungerar i praktiken som livvakter för importerade ligister.

Svensk polis mobiliserar INTE mot, att allmänheten utsätts för brottslighet på centralstationen i Stockholm - men svensk polis mobiliserar kraftfullt mot att ett grupp polacker bestämmer sig för att inskrida.

Kan du visa några exempel där polisen fungerar som livvakter för importerade ligister? Hur många fall handlar det om per år? Finns det forskningsrapporter man kan läsa?

Jag skriver i det du citerar: "Svensk polis mobiliserar INTE mot, att allmänheten utsätts för brottslighet på centralstationen i Stockholm - men svensk polis mobiliserar kraftfullt mot att ett grupp polacker bestämmer sig för att inskrida." Det finns flera fall från resten av landet med samma prioritering av polisen.

Citat:
Sen har du förövrigt aldrig argumenterat för varför du ger Sophie "the benefit of the doubt" - du har endast gjort klart att du tycker så vid ett flertal tillfällen. Som sagt, lev upp till den standard som du avkräver av andra och argumentera för varför du tycker så.

Vilken sopa du är.

Jag ger henne the benefit of the doubt, eftersom det inte finns några starka skäl att misstänka, att Sophie skulle ha ett självskadebeteende.
Senast redigerad av Meiji 2016-03-12 kl. 16:15.
Citera
2016-03-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
(FB) Karlstad: 28-årig kvinna gruppvåldtagen 2015-08-13 (visade sig vara fejk). Detta fall var ett undantag där polisen faktiskt gick ut med att anmälan var falsk. Tråden är rolig att läsa, så besvikna en del blev när kvinnan trots allt inte hade blivit attackerad av mycket svarta män.

Det är ju mycket svårt för polisen att bevisa att något inte skett. I fallet ovan kunde de bevisa att hon inte varit där hon påstod sig varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in