Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
På ett diskussionsforum *diskuterar* man med utgångspunkt från argument och motiverar sin ståndpunkt. Om man bara återkommande lägger fram en uppfattning, UTAN någon som helst förklaring till varför man gör den bedömning, som man gör, så blir det inte någon diskussion.
När du påstår, att jag "har själv tidigare spekulerat i tråden å det grövsta utan att ge några närmare förklaringar till hur du kokat ihop dina fantasier", så är det därför lämpligt, att du preciserar vilka "fantasier" du syftar på. Jag ger Sophie the benefit of the doubt.
Det är inte du som bestämmer reglerna här, folk diskuterar och argumenterar i precis den utsträckning som de själva vill.
Vem har utsett dig till allmän domare i tråden för när ett inlägg innehåller tillräckligt mycket argumentation eller ej? Det finns moderatorer som gör den bedömningen. Är du möjligtvis moderator?
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg - om du bara bemödar dig om att läsa igenom tråden så hittar du massvis med argumentation för varför folk tror som de gör. Det som gör dig röd av ilska är att folk inte delar din uppfattning, det är det du inte tål. Vilket är mycket komiskt med tanke på att du befinner dig på Flashback. Vad fan gör du här?
Men tack för att du illustrerar min poäng på ett alldeles lysande sätt. Återigen ber du någon förklara sig och ställer motfrågor samtidigt som
du inte svarar på EN ENDA fråga själv. Svara på de frågor jag hade till dig, det är inte mer än rätt när du ständigt kräver det av andra.
Att ständigt ställa motfrågor utan att själv svara på en endaste fråga, det är verkligen ett bra exempel på hur man inte ska föra en diskussion. Som sagt, försök leva upp till den standard som du avkräver av andra.
Du vill ha exempel, vilken överraskning. Här kommer ett par spekulationer från dig som du inte backat upp på något sätt, finns många fler spekulationer i tråden av dig. Varsågod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Det är rimligen vanligare att det finns något personligt motiv jämfört med att personligt motiv saknas.
Men, dels kan misshandeln ha drabbat "fel" person (GM misstog Sophie för någon annan). Dels är oprovocerad misshandel av kvinnor tyvärr inte lika sällsynt idag som tidigare:
Precis såhär har du låtit i denna tråden:
Vad menas med rimligen? Kan du belägga ditt påstående att det är vanligare med ett personligt motiv jämfört med att ett personligt motiv saknas? Kan du hänvisa till forskningsrapporter eller andra källor? Hur många fall handlar det om per år? Hur ser ration mellan de två typerna av överfall ut?
Varför tror du att misshandeln kan ha drabbat fel person? Vad har du för belägg för det? Hur många personer råkar ut för detta varje år? Kan du hänvisa till några källor?
Kan du hänvisa till några källor ang din spekulation om att det är vanligare med oprovocerad misshandel av kvinnor idag än tidigare? Finns det forskningsrapporter man kan få läsa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Var beredd på, att det kommer sannolikt att vara PRIO 1 för den svenska polisen i sommar att slå till mot, att svenskarna själva markerar mot den importerade brotsligheten.
Den svenska polisen fungerar i praktiken som livvakter för importerade ligister.
Svensk polis mobiliserar INTE mot, att allmänheten utsätts för brottslighet på centralstationen i Stockholm - men svensk polis mobiliserar kraftfullt mot att ett grupp polacker bestämmer sig för att inskrida.
Kan du hänvisa till några källor eller forskningsrapporter som visar att den svenska polisen kommer att slå till mot svenskar i sommar som markerar mot brottsligheten?
Kan du visa några exempel där polisen fungerar som livvakter för importerade ligister? Hur många fall handlar det om per år? Finns det forskningsrapporter man kan läsa?
Sen har du förövrigt aldrig argumenterat för
varför du ger Sophie "the benefit of the doubt" - du har endast gjort klart att du tycker så vid ett flertal tillfällen. Som sagt, lev upp till den standard som du avkräver av andra och argumentera för varför du tycker så.
Vilken sopa du är.