2016-03-11, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det har inte vare sig TR eller HR påstått. De talar bara om sexuellt motiv, inte sadism. Om man dessutom tar hänsyn till att hon troligen redan var död när hon hängdes, tejpades och kläddes av, då kan man undra ännu mer över motivet. "Motivet är svårt att ange", sa chefsåklagaren när hon vikarierade för Wennerholm i somras när han hade semester.
Allt i gärningen skriker sexualsadism - utsätta en flicka för obeskrivlig smärta och dödsångest, strypa henne, hänga henne, tejpa henne med flera meter silvertejp och slita av kläderna så han kunde se hennes bröst och kön medan han tillfredsställde sig själv. Helt klart SEXUALSADISM.
Det är det som är det sexuella motivet.

Eller trodde du att TR och HR menade att det sexuella motivet var att han tittade på hennes bröst?
2016-03-11, 21:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men de åker tydligen av utan att skärpet behöver beröras. Eller var det någon som glömde det?
Var skärpet fortfarande knäppt när hon hittades, eller vad menar du?
2016-03-11, 21:16
Bannlyst
Citat:
Är det så känsligt att IB såg männen som placerade ut mobildelarna så du väljer att missförstå? Eller vill du avsiktligt vilseleda?

För alla som klarar att läsa fupen framkommer tydligt att IB såg dessa män och de såg henne. Det kan vara skälet till att NB utsågs som syndabock. Så slår man också ut IB bäst.

Jag förstår att inga domstolar vågar analysera mobildelsfynden - för var hamnar man då?
Vad svamlar du om?
Kan du inte försöka hålla dig till fakta istället för egna vansinniga, vilseledande fantasier?
2016-03-11, 21:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det handlade inte om vad det var för några slags fynd.
Det handlade om Irina och att hon varit borta vid Martorp och iakttagit två män som
betett sig skumt, enligt dig.
När någon då kommenterar detta så vänder du helt och påstår att hon inte alls var därborta
utan hemma i trädgården.
Ena stunden är hon alltså på Martorp och de hon råkar se ser henne också, skriver du,
och i nästa stund förnekar du saken och hänvisar till trädgården hemmavid.

Ps. Hon kunde väl knappast observera nånting som hände ända borta vid Martorp från
sin trädgård drygt 2 km därifrån. Sån grym syn betvivlar jag att hon har.
Det måste ju ha cirkulerat en hel del män i det här området under dessa dagar när man letade efter Lisa. Märkligt att just dessa två män råkade tilldra sig hennes intresse - på en brännhet fyndplats dessutom. Undra vad man ska dra för slutsats av det. Irina måste ju faktiskt ha en riktigt bra fjärrsyn eftersom hon kunde se föremålen som dom två mystiska männen "placerade ut".
2016-03-11, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det måste ju ha cirkulerat en hel del män i det här området under dessa dagar när man letade efter Lisa. Märkligt att just dessa två män råkade tilldra sig hennes intresse - på en brännhet fyndplats dessutom. Undra vad man ska dra för slutsats av det. Irina måste ju faktiskt ha en riktigt bra fjärrsyn eftersom hon kunde se föremålen som dom två mystiska männen "placerade ut".
Irina har nog inre krafter som få andra har.
Fjärrsyn, telepatisk förmåga och klarade att ljuga i Hovrätten utan att vara rädd för Guds straff, då hon vittnat under ed. Hon har också klarat av att vara en ömsint och vårdande mamma trots att hon och barnet varit särbos - i helt olika länder. Hon klarade sig också helskinnad ut ur Sverige trots att hon blivit utsatt för tortyrförhör av svenska polisen. Vad hände sen - jo, hon kom tillbaka som en ny, stark och uppkäftig kvinna med en helt ny berättelse om sin mans förehavanden under mordkvällen.
Mirakelkvinnan Irina.
2016-03-11, 21:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Är det så känsligt att IB såg männen som placerade ut mobildelarna så du väljer att missförstå? Eller vill du avsiktligt vilseleda?

Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
Vad svamlar du om?
Kan du inte försöka hålla dig till fakta istället för egna vansinniga, vilseledande fantasier?

Ok, ni beskyller varandra för vilseledning, fine. Men vad alla tycks missa, är att nopomil med "fyndplatsen" inte menar Martorp utan det ställe "i trädgården" där telefondelarna hittades.
2016-03-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
Jag förklarade varför JAG anser att det är ett sexualsadistiskt mord, du frågade ju b.la det.
Vad du anser är din ensak.

Ta det lungt och hetsa inte upp dig. Jag har fått klart för mig vad du anser i detta ärende. Alldeles klart. Men vad är ditt syfte att upprepade gång skrika att detta är "Helt klart SEXUALSADISM".

Varför jag frågade var att TR och HR har inte kunnat klargöra om motivet. De är väldigt osäkra om många saker. Fuben är fyll med dessa luddigheter och oklarheter. När man läser fupen så får man en känsla att det kan vara si och det kan vara så, men ytterst få saker har de klarat bevisa. Allting hänger på Nerijus DNA, ingentin annat. Det har uppstått massor frågetecken.
2016-03-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Ta det lungt och hetsa inte upp dig. Jag har fått klart för mig vad du anser i detta ärende. Alldeles klart. Men vad är ditt syfte att upprepade gång skrika att detta är "Helt klart SEXUALSADISM".

Varför jag frågade var att TR och HR har inte kunnat klargöra om motivet. De är väldigt osäkra om många saker. Fuben är fyll med dessa luddigheter och oklarheter. När man läser fupen så får man en känsla att det kan vara si och det kan vara så, men ytterst få saker har de klarat bevisa. Allting hänger på Nerijus DNA, ingentin annat. Det har uppstått massor frågetecken.

Ja, mycket handlar om DNA, Det binder NB till Lisa, brottsplatsen och fyndplatsen. Dessutom understödjs det av övrig bevisning och vittnesuppgifter. Det beskriver gärningen och binder NB till den som utfört den. Det går liksom inte att komma runt.

Därav dom eniga domarna i TR och HR.

Det är ett brott med sexuellt motiv och i vilket skick Lisa hittades säger också att mordet var sadistiskt utfört som medförde sådana särskilda omständigheter att inget annat än livstid kunna komma i fråga.
Senast redigerad av Remark 2016-03-11 kl. 23:20.
2016-03-11, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, mycket handlar om DNA, Det binder NB till Lisa, brottsplatsen och fyndplatsen. Dessutom understödjs det av övrig bevisning och vittnesuppgifter. Det beskriver gärningen och binder NB till den som utfört den. Det går liksom inte att komma runt.

Därav dom eniga domarna i TR och HR.

Det är ett brott med sexuellt motiv och i vilket skick Lisa hittades säger också att mordet var sadistiskt utfört som medförde sådana särskilda omständigheter att inget annat än livstid kunna komma i fråga.
Bevisningen binder inte NB till mordet, bara brott mot griftesfriden. Men det ger honom förklaringsbörda, därför dömdes han.

Glöm inte advokat Hurtigs ord: "– Det finns en hypotes i målet att dna:t kommit dit när man hängt flickan men vad är det som säger att dna:t inte kommit dit när man plockat ner en flicka, forslat undan en flicka".
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2016-03-11 kl. 23:47.
2016-03-11, 23:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, mycket handlar om DNA, Det binder NB till Lisa, brottsplatsen och fyndplatsen.
(...)

Hrm, det "binder" honom möjligen till Lisa och kanske till "brottsplatsen", vilken också är hans arbetsplats. Men NB är inte bunden till fyndplatsen.
2016-03-12, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Som vanligt anger herrn inte källa när det börjar osa.
Från TR:

– Vi bestämde att göra ett försök att få ut Lisa för att minimera skador.
16:31, 2 November 2015
Vi funderade mycket på hur vi skulle göra. Det var trångt i skåpet och vi insåg att det skulle vara besvärligt. Vi funderade på om vi skulle såga eller hur vi skulle göra.
16:30, 2 November 2015
Vi bestämde att göra ett försök att få ut Lisa för att minimera skador.
Det var inte lätt. Vi var fyra stycken som fick hjälpas åt.

Man kan fundera varför det är så mycket lögner och halvlögner som vidhäftar Martorpscenariot.
Det skulle varit intressant att låta kl05-rättsläkaren vittna i rätten. Men fundera du på varför hon inte fick göra det....
För det första är jag inte herr. För det andra var det ljudfil från TR. För det tredje har detta diskuterats sen tidigare likt allt annat vilseledande, vansinniga felaktiga du kommer med - du har nog rekord i vantolkningar om det så är blodiga örhängen, x antal hål i öronen, uttagande ur skåp eller annat. Det går på repeat trots att du fått information sen månader tillbaka via citeringar ur ljudfil eller FUP. Utöver detta kryddar du med paranoida uttalanden i din klappjakt (ses i sista meningen från dig)

1. De väntade in rättsläkaren vilket framkommer klart och tydligt (min citering).
2. De (4 krim.tekniker) funderar sen hur de ska kunna få ut henne för att göra minsta skada.
3. När rättsläkaren är på plats sker uttagning ur skåp för att hon ska få vara med ända från början - vilket var vad jag citerade in som mening.
2016-03-12, 01:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, det har inte vare sig TR eller HR påstått. De talar bara om sexuellt motiv, inte sadism. Om man dessutom tar hänsyn till att hon troligen redan var död när hon hängdes, tejpades och kläddes av, då kan man undra ännu mer över motivet. "Motivet är svårt att ange", sa chefsåklagaren när hon vikarierade för Wennerholm i somras när han hade semester.
De kommer aldrig skriva sexuell sadism som ord då det är en diagnos.
Olsson var ersättare i juli och i september ställs frågorna till expertis i form av professor på området.
Vad anger Långström för att påvisa att det anses vara sexuellt motiv?
Han motiverar nämligen varför - vilket rätten tar del av.
Han säger inte enbart: NB drog ner kläderna och tejpade - det är sexuellt men varför kan jag tyvärr inte förklara. Jag har ingen aning om varför han njöt sexuellt av att göra så där?

Som sakkunnig är han där för att förklara varför det anses vara sexuellt motiv - hur vissa stolpskott njuter av att tejpa. Detta återges i FUP, i TR samt i domen via TR. Han beskriver att det handlar om makt och att njuta av detta.
FUP:
Citat:
Tejpning och upphängning kan vara medel för att totalt kontrollera, dominera och därefter döda ett brottsoffer. Detta kan i sin tur vara för att iscensätta sexuellt sadistiska impulser och fantasier som förövaren ofta haft under en längre tid..

Man behöver inte undra ett förbannade skit: strangulation/hängning, silvertejp och blottat kön anses sexuellt.

Däremot undrar jag osökt varför just du har så aversion till detta kring NB:
# Du har med frenesi förskönat hans sperma - att han runkat på arbetsplatsen.
# Det vill påstå att hon inte utsattes för lidande - det gick fort för hon ströps på utsidan enligt dig.
# Motivet ska inte vara sexuellt.
# Och absolut inte sadism.

Vad är vitsen med att gå emot två domstolar inklusive professor i sexuellt våld?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in