Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Nej, det har inte vare sig TR eller HR påstått. De talar bara om sexuellt motiv, inte sadism. Om man dessutom tar hänsyn till att hon troligen redan var död när hon hängdes, tejpades och kläddes av, då kan man undra ännu mer över motivet. "Motivet är svårt att ange", sa chefsåklagaren när hon vikarierade för Wennerholm i somras när han hade semester.
De kommer aldrig skriva sexuell sadism som ord då det är en diagnos.
Olsson var ersättare
i juli och i september ställs frågorna till expertis i form av professor på området.
Vad anger Långström för att påvisa att det anses vara sexuellt motiv?
Han
motiverar nämligen varför - vilket rätten tar del av.
Han säger inte enbart: NB drog ner kläderna och tejpade - det är sexuellt men varför kan jag tyvärr inte förklara. Jag har ingen aning om varför han njöt sexuellt av att göra så där?
Som sakkunnig är han där för att förklara
varför det anses vara sexuellt motiv - hur vissa stolpskott njuter av att tejpa. Detta återges i FUP, i TR samt i domen via TR. Han beskriver att det handlar om makt och att njuta av detta.
FUP:
Citat:
Tejpning och upphängning kan vara medel för att totalt kontrollera, dominera och därefter döda ett brottsoffer. Detta kan i sin tur vara för att iscensätta sexuellt sadistiska impulser och fantasier som förövaren ofta haft under en längre tid..
Man behöver inte undra ett förbannade skit: strangulation/hängning, silvertejp och blottat kön anses sexuellt.
Däremot undrar jag osökt varför
just du har så aversion till detta kring NB:
# Du har med frenesi förskönat hans sperma - att han runkat på arbetsplatsen.
# Det vill påstå att hon inte utsattes för lidande - det gick fort för hon ströps på utsidan enligt dig.
# Motivet ska inte vara sexuellt.
# Och absolut inte sadism.
Vad är vitsen med att gå emot två domstolar inklusive professor i sexuellt våld?